کد خبر: ۱۷۹۵۶۱
زمان انتشار: ۱۸:۳۱     ۱۴ آبان ۱۳۹۲
وزیر دفاع آمریکا مدعی شد که تهدیدات نظامی رژیم صهیونیستی در کنار فشار تحریم‌ها ایران را تشویق کرده است که مذاکرات را جدی بگیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه در گفت‌وگو با شبکه‌ی تلویزیونی بلومبرگ که بخش‌هایی از آن منتشر شد مدعی شد: درست است که تحریم‌ها، نه فقط تحریم‌های آمریکا و اتحادیه‌ی اروپا بلکه تحریم‌های چند جانبه نیز آسیب‌های اقتصادی شدیدی به دنبال داشتند. حتی بسیاری از مقامات ایران به این مساله اذعان داشته‌اند. علاوه بر آن من فکر می‌کنم ایران در حال واکنش نشان دادن به فشار مداوم اسراییل است و می‌داند که اسراییل آن‌ها را یک تهدید برای وجودیتش می‌داند. من فکر می‌کنم همه‌ی این‌ها در کنار هم احتمالا ایران را به جایی که اکنون هستیم رسانده‌ است.

به گزارش روزنامه‌ی اورشلیم پست، هاگل افزود:‌ این که ایران از این پس پیش خواهد رفت یا خیر؟ چیزی است که باید صبر کنیم و ببینیم.

وزیر دفاع آمریکا در حالی این اظهارات را بیان می‌کند که جان کری، وزیر امور خارجه‌ی آمریکا هفته گذشته در اظهاراتی که هدف آن بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تلقی می‌شد گفت که واشنتگن تصمیم "تاکتیک‌های ترس" که هدف از آن جلوگیری از مذاکره با ایران است نخواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران، در واکنش به اظهارات وزیر دفاع آمریکا مبنی بر این‌که تهدیدهای رژیم صهیونیستی و فشارهای تحریم ایران را به پای میز مذاکرات آورده است، گفت: متاسفانه تکرار چنین اظهاراتی نشان دهنده این است که پیش زمینه ذهنی اظهارکنندگان آن اشتباه است. تحریم‌ها تاثیری بر ملت ایران نگذاشته است، تحریم‌ها به هیچگونه تغییر سیاست در ایران منجر نمی‌شود. این‌که فکر می‌کنند ایران به دلیل تحت فشار گذاشته شدن به پای میز مذاکرات آمده است، برداشتی کاملا اشتباه و بی‌پایه است تا زمان در اختیار است به سمت تحلیل‌های واقع‌بینانه حرکت کنند و مبنای تحلیل و برداشت خود را از ایران و واقعیات و تحرکات داخلی ایران را به سمت اصلاح تغییر دهند.

وی افزود: با توجه به رویکرد دولت جدید برای تعامل سازنده با جهان، کمک به حل بحرانی که از سوی ما غیرضروری اعلام شده است این گام را برداشتیم. جدیت ما دلیل بر این نیست که تحت فشار این گام را انجام داده‌ایم. مسوولین آمریکایی را دعوت می‌کنیم به سمت واقع‌بینی و دریافت اطلاعات درست از تحولات و رویکردها حرکت کنند.

دور بعدی مذاکرات بین ایران و گروه 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان) چهارشنبه و پنج شنبه این هفته برگزار خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها