کد خبر: ۱۷۹۵۴۵
زمان انتشار: ۱۸:۱۶     ۱۴ آبان ۱۳۹۲

دولت واشنگتن به متحدان و قانونگذاران آمریکایی اعلام کرد، کنترل برخی از برنامه‌های نظارتی آژانس امنیت ملی از جمله نظارت بر بازبینی‌های کاخ سفید در مورد جاسوسی از رهبران جهان، ایجاد یک توافق جدید با آلمان برای روابط اطلاعاتی نزدیکتر و محدود کردن جمع‌آوری اطلاعات از برخی خارجی‌ها را مدنظر دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، در حال حاضر باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا و مشاوران ارشدش به این نتیجه رسیده‌اند که هیچ جایگزین کارآمد دیگری برای جمع‌آوری این حجم عظیم از داده‌های گسترده از جمله ضبط تمامی تماس‌های تلفنی در داخل آمریکا وجود ندارد.

در عوض دولت اوباما اعلام کرد، در حالی که به دنبال تکنولوژی‌های جدیدی است که به آن‌ها اجازه جست و جوی مکالمات شرکت‌های مخابراتی و اینترنتی را به جای جمع‌آوری اطلاعات در کامپیوترهای دولتی را می‌دهد، ممکن است اطلاعات را به جای پنج سال تنها سه سال نگهداری کند.

ژنرال کیت الکساندر، رئیس آژانس امنیت ملی آمریکا به مقامات گفت، ساخت این تکنولوژی جدید دست‌کم سه سال زمان می‌برد.

اوباما به صورت علنی درباره اقدامات ویژه‌ای که در واکنش به افشای برنامه‌های آژانس امنیت ملی آمریا توسط ادوارد اسنودن، مقاطعه‌کار سابق و افشاگر این آژانس در حال انجام است، صحبت نکرده است.

مجریان اقتصادی نگرانند که افشای اسناد آژانس امنیت ملی آمریکا به آن‌ها ضرر اقتصادی وارد کند و این مساله باعث بازنگری در داخل کاخ سفید شد.

کیتلین هیدن، سخنگوی شورای امنیت ملی ‌آمریکا گفت: بازبینی‌ها در جریان است و به شما اطمینان می‌دهیم که ما با دفت مزایا و مضرات فعالیت‌هایمان را ارزیابی می‌کنیم.

ژنرال الکساندر و جیمز کلاپر، رئیس اطلاعات ملی آمریکا تمایل بسیار اندکی نسبت به تغییرات اساسی از خود نشان داده و در عوض با نظارت بیشتر و افشای برخی از تصمیمات دادگاه نظارت بر اطلاعات خارجی موافق هستند. با این حال بعید به نظر می‌رسد که اقدامات در نظر گرفته شده در داخل دولت اعتراضات در اروپا را سرکوب یا انتقادات در داخل کشور را کاهش دهد.

از سوی دیگر، بعید به نظر می‌رسد که جزئیات توافق اطلاعاتی با آلمان به صورت علنی اعلام شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها