کد خبر: ۱۷۹۵۳۰
زمان انتشار: ۱۸:۱۱     ۱۴ آبان ۱۳۹۲

رهبران کشورهای آفریقایی و نمایندگان بین‌الملل از دولت کنگو و شبه‌نظامیان موسوم به "ام 23" درخواست کردند تا به درگیری‌ها پایان دهند و به یک توافق صلح دست یابند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، همزمان با اینکه نمایندگان سازمان ملل و آمریکا اعلام کردند، در مورد مفاد توافقنامه‌ای برای پایان این شورش 20 ماهه در جمهوری دموکراتیک کنگو توافق حاصل شده و برای پایان این اقدامات خصمانه تنها بیانیه‌های عمومی لازم است، این درخواست‌ها مطرح شد.

پیشروی ارتش جمهوری دموکراتیک کنگو، بیرون راندن شورشیان ام 23 از شهرها و منزوی کردن آنها در تپه‌های مرز اوگاندا، دورنمای دستیابی به صلح برای این کشور را تقویت می‌کند.

شورشیان ام 23 اعلام کرده‌اند، آماده امضای توافق صلح هستند اما مورد حمله قرار گرفته‌اند.

جویس باندا، رئیس‌جمهوری مالاوی در نشست پریتوریا، پایتخت آفریقای جنوبی گفت: من از رهبران طرف‌های درگیر درخواست می‌کنم تا به صلح شانسی بدهند.

مارتین کوبلر، یکی از مقامات ارشد سازمان ملل در جمهوری دموکراتیک کنگو گفت، توافق صلح میان شورشیان ام 23 و دولت جوزف کابیلا، رئیس‌جمهوری کنگو عملا صورت گرفته و در مورد مسائل مهم عفو شورشیان، الحاق مجددشان به ارتش و خلع سلاح شدن آنها به توافق نظر رسیده‌اند. بیانیه عمومی پایان درگیری‌ها از جانب شورشیان لازم است. آنها باید بگویند که شورش به پایان رسیده و نه فقط به ‌آتش‌بس دست یافته‌ایم.

یکی از منابع سازمان ملل اعلام کرد: ما با ارتش جمهوری دموکراتیک کنگو همکاری می‌کنیم. ما به شلیک خمپاره ادامه می‌دهیم تا همه چیز تحت کنترل درآید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها