کد خبر: ۱۷۹۳۰۵
زمان انتشار: ۲۱:۰۸     ۱۳ آبان ۱۳۹۲

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ادوارد اسنودن، کارمند سابق مقاطعه کار آژانس امنیت ملی آمریکا که به دلیل افشای برنامه‌های جاسوسی این آژانس تحت تعقیب قرار دارد، اظهار داشت: جاسوسی سیستماتیک امروز یکی از مشکلات جهانی است که نیازمند راه‌حل‌هایی جهانی است.

اسنودن در مطلبی که در نشریه آلمانی اشپیگل منتشر کرد، نوشت: چنین برنامه‌هایی نه فقط تهدیدی علیه حریم خصوصی هستند بلکه آن‌ها همچنین آزادی بیان و جوامع آزاد را نیز تهدید می‌کنند.

وی افزود: وجود تکنولوژی‌های جاسوسی نباید تعیین کننده سیاست‌ها باشد. این وظیفه اخلاقی است که قوانین و ارزش‌هایی برنامه‌های جاسوسی را مهار کرده و از حقوق بشر حمایت کنند.

اسنودن این مطلب را با عنوان مانیفستی برای حقیقت در هفته نامه اشپیگل آلمان به چاپ رساند.

این هفته نامه نوشته است: اسنودن این مطلب را در تاریخ یک نوامبر در مسکو نوشته و از طریق یک مجرای رمز نگاری شده آن را برای دفتر اشپیگل فرستاده است.

گزارش‌های رسانه‌ها در خصوص افشاگری‌های اسنودن درباره استراق سمع آمریکا از حدود 36 تن از رهبران جهان باعث تیرگی روابط واشنگتن با همپیمانانش شد.

اسنودن نوشت: هر کسی که حقیقت را بر زبان می‌راند هیچ جرمی مرتکب نمی‌شود.

وی عنوان کرد که برخی دولت‌های جهان که به گفته وی افشاگری‌های مربوط به جاسوسی ماسک را از صورت آنها کنار زده یک کمپین بی‌سابقه‌ آزار رسانی به راه انداختند تا جلوی بحث درباره این افشاگری‌ها را بگیرند. این بحث در سطح جهانی در حال وقوع است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها