کد خبر: ۱۷۹۰۹۷
زمان انتشار: ۱۲:۱۹     ۱۳ آبان ۱۳۹۲
مسئول طرح مدارس مرکز حجاب ریحانه النبی کشور گفت: طرح های کاربردی و ریشه ای خوبی در زمینه حجاب در کشور وجود دارد که اثرگذاری بسیار بالا دارند ولی مسئولین ذیربط به دنبال فعالیت های زود بازده با اثرگذاری سطحی و موقت هستند که مورد تایید کارشناسان فرهنگی نیست زیرا کارشناسان معتقد هستند کارهای فرهنگی باید به صورت مستمر و با محتوای دقیق اجرا شود تا اثرگذار شود.
به گزارش 598، حجت الاسلام میرفتحی زاده مسئول طرح مدارس مرکز حجاب ریحانه النبی(س) در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری حجاب گفت: طرح مدارس این مرکز، نتیجه سال ها تجربه اجرایی و بحث و بررسی کارشناسان فرهنگی مذهبی می باشد که از سال ۸۴ به صورت غیر رسمی و از سال ۸۷ به صورت رسمی در حال اجراست و در این مدت کوتاه توانسته موفقیت های چشمگیری را کسب نماید. 

ایشان در ادامه افزود: طرح مدارس مرکز حجاب ریحانه النبی اولین طرح آموزشی و کاربردی حجاب است که دختران دبستانی را مخاطب قرار داده و آنها را از ابتدای تکلیف با حجاب و مبانی عقلی و شرعی آن آشنا می نماید. 

وی در توضیح این طرح گفت: با هماهنگی های صورت گرفته با آموزش و پرورش، یک ساعت درسی برای آموزش حجاب در برنامه هفتگی دختران در نظر گرفته شده که در آن ساعت آموزه های حجاب بر اساس کتبی که برای این امر تدوین شده است توسط یک مربی آموزش دیده به دختران ارائه می شود که نشان از دقت و ظرافت این طرح در انتقال فرهنگ حجاب فاطمی می باشد زیرا متاسفانه در برخی موارد مشاهده می شود که معلمان مدارس خود دچار ضعف در حجاب هستند و یا مشکلات اعتقادی دارند که می تواند روی دانش آموزان اثر منفی بگذارد. 

از ویژگی های مهم این طرح حوزوی و بومی بودن مربیان زن و مهم تر از آن اختیار دختران در انتخاب و پوشش چادر می باشد و همین دو امر سبب اثرگذاری بالا و برتری این طرح نسبت به سایر طرح های حجاب شده است. 

ایشان در ادامه توضیحات خود بیان داشت: علاوه بر برنامه های آموزشی، برنامه های فرهنگی، تربیتی و تفریحی مناسبی در این طرح گنجانده شده که بر اساس جدول تعریف شده در طول سال تحصیلی اجرا می شود. 

والدین نیز در اجرای این طرح طی ۲ جلسه در کارگاه های آموزشی حجاب شرکت می کنند و اطلاعات لازم در این زمینه را کسب می نمایند تا بتوانند مکمل خوبی دراجرای این طرح در منزل باشند که در صورت تمایل مدرسه تا ۵ جلسه نیز قابل افزایش است. 

در پایان سال تحصیلی و در راستای نمود اجتماعی حجاب، یک راهپیمایی با عنوان حمایت از حجاب برتر و با هماهنگی با سایر شهرهای مجری طرح در یک روز و در یکی از خیابان های هر شهر برگزار می شود ودر آخر دانش آموزان با قرائت یک بیانیه درخواست های خود را به گوش مسئولین شهر می رسانند. 

میرفتحی زاده افزود: با تلاش های صورت گرفته طرح مذکور در ماه جاری در شهرهای تهران، اصفهان، کاشان، ارومیه، مشهد، ساری، شاهین شهر و قم در ۸۵ مدرسه و با تحت پوشش قرار دادن ۲۳۰۰۰ دانش آموز، توسط ۱۵۰ مربی شروع به کار خواهد کرد.

مسئول طرح مدارس مرکز حجاب ریحانه النبی کشور در پایان سخنان خود از کم لطفی و عدم حمایت بعضی از مسئولین انتقاد کرد و گفت: این طرح با عملکرد اجرایی ۶ ساله و بازدهی بالای ۵۰ درصد( مطابق آمار مدیران مدارس) متاسفانه مورد بی مهری مسئولین قرار گرفته است و به دلیل عدم حمایت مالی در برخی موارد منجر به کاهش تعداد مدارس نیز شده است ولی با وجود همه این مشکلات مرکز حجاب ریحانه النبی (س) با توکل به خدا و استمداد از حضرت فاطمه (س) و همچنین در راستای منویات و دغدغه های مقام معظم رهبری مصمم است این طرح را به بهترین شکل ممکن اجرا نماید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها