کد خبر: ۱۷۹۰۱۲
زمان انتشار: ۱۰:۳۲     ۱۳ آبان ۱۳۹۲
بازیکن سابق استقلال و فعلی الاهلی قطر گفت: «خيلي‌ها بدتر از من مصدوم شده‌اند و برگشته‌اند، اين‌که چيزي نيست.»

598؛ فريدون زندي زياد اهل مصاحبه نيست، چه در روزهاي خوبش و چه در روزهاي بدش. او اصولا به خبرنگاران پاسخ نمي‌دهد چون مي‌گويد اهل حاشيه و جنجال رسانه‌اي نيست اما در اين روزها که فريدون براي بازگشت مي‌جنگد، دوست دارد از انگيزه‌اش بگويد. اين بهانه خوبي است تا در بعد از ظهر شرجي دوحه به صورت تلفني با او دقايقي حرف بزنيم.

 

* از شرايط خودت بگو، آيا بهتر شده‌اي؟

- بله، روند درمانم به خوبي پيش مي‌رود. از همان روز اول که روي تخت بودم تلاش کردم براي بازگشت دوباره به فوتبال استارت بزنم. خيلي زود هم توانستم با عصا سرپا بايستم. پزشک فرانسوي که پزشک معالجم هست از روز اول به من انگيزه بسيار زيادي داد و در حال حاضر فقط به بازگشت فکر مي‌کنم. دوست دارم هر چه زودتر دوباره پا به توپ شوم.

 

* اين روزها چه کار مي‌کني، مشغول استراحت هستي؟

- استراحت که مي‌کنم ولي فيزيوتراپي را هم آغاز کرده‌ام. درد پايم از بين رفته و مشکلي براي حرکت کردن ندارم. هنوز از عصا استفاده مي‌کنم. کارهاي سبک را شروع کرده‌ام. مدام با پزشکم در ارتباط هستم و او از روند بهبودم راضي است و مي‌گويد احتمالا زودتر از حد موعد برمي‌گردي.

 

* يعني چه زماني؟

- فکر مي‌کنم از 4 يا 5 ماه ديگر بتوانم دوباره شروع کنم. البته به خاطر مصدوميت قطعا قدرت بدني خود را تا حدود زيادي از دست مي‌دهم. زمان مي‌برد که برگردم و بتوانم خودم را آماده کنم.

 

* حضور مجتبي جباري هم به تو کمک کرده است؟

- خب مجتبي از دوستان خوب من است. او از همان روز اول به من روحيه زيادي داد. واقعا برايم جالب بود که وقتي به دوحه رسيد از فرودگاه مستقيم به بيمارستان آمد تا از من عيادت کند. اين کار قشنگ او من را تحت‌تاثير قرار داد. مجتبي به من گفت که خودش بارها آسيب ديد و مصدوميتي‌هايي بدتر از مصدوميت من داشته ولي خوب شده و سرپا ايستاده است. وقتي حرف‌هاي او را شنيدم، متوجه شدم که کار تمام نشده و حتي در اين سن و سال مي‌توانم برگردم و دوباره بازي کنم. مجتبي با من مثل يک برادر رفتار کرد و من هم تا آنجا که توانستم به او مشاوره دادم. اميدوارم بتواند تا پايان فصل در تيم موفق باشد.

 

* آيا اين درست است که پس از مصدوميت تصميم به خداحافظي داشتي؟

- فکر من به خيلي جاها رفت. واقعيت اين است که آن اول فکر مي‌کردم که ديگر نمي‌توانم فوتبال بازي کنم. فيلم مصدوميتم را که ديدم چنين احساسي داشتم ولي وقتي پزشکم گفت مي‌تواني زود برگردي و حتي توانستم خودم بعد از 3 روز سرپا بايستم، بسيار انگيزه گرفتم. الان هم فقط به بازگشت فکر مي‌کنم. مصدوميت جزيي از فوتبال است. خيلي‌ها بدتر از من مصدوم شده‌اند و برگشته‌اند، اين‌که چيزي نيست.

 

* متوجه شدي که فرهاد مجيدي از فوتبال خداحافظي کرد؟

- بله، اين خبر را شنيدم و ناراحت شدم. فرهاد مجيدي بازيکن توانمندي بود و قطعا هنوز مي‌توانست بازي کند اما خداحافظي پايان کار هر بازيکني است. يک روز من هم بايد خداحافظي کنم. ما نمي‌توانيم تا پايان عمرمان فوتبال بازي کنيم ولي شما مطمئن باشيد، خداحافظي مجيدي يک شروع تازه در فوتبال است. آن‌طور که من شنيده‌ام مي‌خواهد مربي‌گري کند. اميدوارم بتواند در اين مرحله زندگي‌اش هم موفق باشد.

روزنامه خراسان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها