کد خبر: ۱۷۸۹۱۴
زمان انتشار: ۲۰:۴۹     ۱۲ آبان ۱۳۹۲
پلیس ضد شورش فرانسه پس از آنکه معترضان به افزایش مالیات در تظاهراتی در شهر "کیمپر" به سوی آنها سنگ و میله‌های آهن پرتاب کردند، برای متفرق کردن آنها گاز اشک‌آور شلیک کرد.

به گزارش 598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این تظاهرکنندگان به گرفتن مالیات و تعدیل نیروها اعتراض داشتند.

بعد از ظهر شنبه پس از بالا گرفتن درگیری‌ها در تظاهرات سه معترض بازداشت شد و چهار معترض و یک افسر پلیس نیز مجروح شدند.

سازمان‌دهندگان تظاهرات اعلام کردند، 30 هزار تن شامل کامیون‌داران، ماهی‌گیران و کارکنان صنایع غذایی در شهر کیمپر در منطقه "بریتانی" تجمع کردند تا علیه مالیات زیست محیطی وضع شده بر کامیون‌ها و همچنین تعدیل نیروها اعتراض کنند. این در حالی است که دولت فرانسه چند روز پیش دریافت مالیات زیست محیطی را به حال تعلیق درآورد.

مقامات فرانسه برآورد کردند که در این تظاهرات 15 هزار نفر شرکت کردند.

برخی از معترضان به سوی پلیس سنگ، میله آهنی و گلدان‌های گل پرتاب کرده و برخی دیگر از معترضان چوب‌ها را آتش زدند. پلیس در پاسخ به معترضان ماشین آب پاش و گاز اشک‌آور استفاده کرد.

ژان- لوک ویدلن، فرماندار شهرستان فینیستر، خشوننت‌ها را به یک گروه حاشیه‌ای از افراطگران راستگرا که در میان معترضان آمده‌اند، نسبت داد.

ژان مارک آیرو، نخست‌وزیر فرانسه علیه بالا گرفتن خشونت‌ها در منطقه بریتانی هشدار داد چرا که هفته پیش نیز درگیری‌ها و تظاهرات مشابهی در این منطقه رخ داد.

مالیات زیست محیطی با هدف تشویق حمل و نقل تجاری حامی محیط زیست علیه خودروهای باربری خارجی و فرانسوی اعمال شده است.

در فرانسه به خصوص منطقه بریتانی که اقتصادش وابسته به کشاورزی است، کشاورزان و کارگران تولید مواد غذایی اعتراض و انتقاد شدیدی به این مالیات داشته‌اند.

روز شبه معترضان بنرهایی به دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: "کار کردن حق ماست" و "فرانسه گاو پول‌ساز نیست".

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها