کد خبر: ۱۷۸۸۶۷
زمان انتشار: ۱۹:۴۱     ۱۲ آبان ۱۳۹۲
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز با هر مانعی مواجه می‌شویم، بهترین گزینه و انتخاب راه شهدا است.

به گزارش 598، سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در نخستین یادواره شهدای مهندسین صنعتی که امروز در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی یک انقلاب الهی است و برای حاکمیت خداوند در روی زمین شکل گرفت.

 

وی ادامه داد: نه تنها آنهایی‌که دل به امام راحل بستند و آرمان ولایت را به تمام معنای کلمه درک کردند و همه وجود خود را در این مسیر قرار دادند، بلکه افرادی که به میثاق ملی و سند اصلی کشورمان یعنی قانون اساسی اعتقاد دارند، به صراحت‌های این قانون باید توجه کنند.

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: صراحت قانون اساسی در دشمنی آمریکا با ملت ایران، ایمان این نظام و پایه‌ریزی بر اساس نفی ستمگری، استعمار، استثمار، سلطه اجانب و مبارزه آزادی‌بخش برای حاکمیت اسلام و دفاع از محرومین در تمام عالم و کمک به مستضعفین در هر جای دنیا است.

 

نقدی با بیان اینکه نفی مبارزه با آمریکا نفی قانون اساسی ما است، اظهار داشت: پایین‌ترین حد همبستگی ملت ما پایبندی به همین قانون اساسی است و کسی نباید از این پایین‌تر عدول کند، اما آنهایی که حسینی و علوی هستند مسیری را فراتر از آنچه در حد یک میثاق ملی است، انتخاب کردند و تکلیفشان واضح است.

 

وی با طرح این پرسش که آیا سختی‌ها و مشکلات باید ما را از میدان به در کند و تسلیم قدرت مسلط مادی و زورگویی روزگار کند یا حتی به قیمت جان از شرافت و کرامت خود پاسداری کرد،‌ ادامه داد: در مرام اباعبدالله و اسلام ناب محمدی (ص) این تکلیف بسیار روشن است. ملت ما عموما همین را انتخاب کرده‌اند.

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: ملت ما برده شکم نیست که به واسطه تحریم و سختگیری‌های ظالمانه خودش را تسلیم یاغی و طاغی زمانه کند و به ظلم تن دهد. بهترین سند و گواه این حقیقت شهدا هستند؛ شهدایی که هر یک از دیگری پرفروغ‌تر راه را پیش روی ما روشن می‌کنند.

 

نقدی با اشاره به شهید امیر مهرداد گفت: این شهید بزرگوار که امروز به یاد او اینجا هستیم آیا در مقابل ظلم پهلوی تسلیم شد؟ خیر؛‌ او یک مبارز و مجاهد بود و در دوره‌ای که ساواک از کوچکترین مخالفت گذشت نمی‌کرد، به میدان آمد و به خاطر مبارزاتش دستگیر شد.

 

وی افزود: این شهید مقابل گروهک‌ها ایستاد و زمانی که آمریکای شکست خورده از این ملت توطئه و کودتاها تحریم را به ملت ما تحمیل کرد، این شهید با گذشت از اولویت‌های شخصی خود و گرفتن واحد کمتر برای کار تحقیقات میدانی حرکت کرد تا بتواند راه‌هایی را پیدا کند که بتوان تحریم را دور زد.

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: وقتی دشمن تجاوز نظامی را علیه ما به کار گرفت و صدام را به جنگ ما فرستاد، در آن میدان نیز شهید مهرداد توجیه نتراشید و تحلیل شخصی نکرد که من فرد نخبه‌ای هستم و باید درس بخوانم. او تکلیف روزش را به درستی تشخیص داد و به میدان آمد و ایستاد تا به درجه بالا و بی‌بدیلی رسید.

 

نقدی با بیان اینکه شهدا حجت را بر ما تمام کردند، گفت: امروز با هر مانعی مواجه می‌شویم، بهترین گزینه و انتخاب راه شهدا است. چرا که آنها برگزیدگان خداوند هستند و هوشمندترین انسان‌های سر راه هستند که جان خود را در مقابل پاداشی بی‌پایان و جاودان تقدیم کردند و با خدا معامله کردند.

 

وی اظهار داشت: امروز شهدا به ما می‌آموزند که اگر دشمن مشکلاتی را به ما تحمیل کرد، بهترین گزینه و راه ایستادگی است. همچنین در سخنان مقام معظم رهبری مکررا این عبارت یعنی ایستادن روی پای خود تاکید شده است. لذا استحکام ذات داخلی نظام و قدرت درون‌زا و همچنین حل مشکلات کشور با نگاه به درون و نه نگاه به بیرون تکلیف امروز ما است.

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به پیشرفت‌های کشور در سال‌های اخیر گفت: در روزگار گذشته زیرساخت‌ها و آزمایشگاه‌های دانشگاه‌ها مناسب نبود، اما امروز زیرساخت های عظیم تحقیقاتی کشور از لحاظ منابع انسانی و تجهیزات پیش روی ما قرار دارد و این مسیر را شهدای ما برای ما باز کردند. لذا هیچ عذر و بهانه‌ای برای غفلت از ظرفیت‌های درونی نیست و مشکلاتی که امروز دشمنان ما بوجود آوردند بسیار بسیار ساده‌تر از مشکلاتی است که در دهه اول انقلاب شهدا با آن روبرو بودند.

 

سردار نقدی تاکید کرد: خبرهایی که این روزها از عراق و افغانستان می‌شنویم، در روزهای انقلاب در تهران اتفاق می‌افتاد و در تهران انفجارهای زیادی داشتیم و روزی 40 نفر در این افنجارها به شهادت می‌رسیدند. از طرف دیگر در روزگار گذشته توطئه‌های رنگارنگ و کودتاهای مکرر و حتی نفوذ در ریاست جمهوری را شاهد بودیم. ضمن اینکه تعداد دانشجویان نیز 170 هزار نفر بود، اما امروز این تعداد به 4 میلیون دانشجو و دهها هزار استاد رسیده است. بنابراین چه عذر و بهانه‌ای داریم که حرف از سازش و تسلیم بزنیم؟

 

وی ادامه داد: برخی کار را به جایی رساندند که از مردم می‌خواهند علیه استکبار شعار ندهند، این به خاطر چیست؟ ما زیر شیمیایی و بمباران شعار مبارزه با استکبار را اعلام کردیم؛ آن زمان یک پنجم غذایی که امروز می‌خوردیم و 10 درصد رفاهی را که امروز داریم را نداشتیم. حالا اینجا کنار بیاییم؟

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: مگر ما با رژیم بعثی مذاکره و تمام مسائل مرزی را حل نکردیم؟ ما تا روز آخری که صدام کشته شد مرگ بر صدام را ترک نکردیم و رئیس‌جمهور ما حاضر نشد با رئیس‌جمهور آنها مذاکره کند؛ ملت ایران زمانی که مسئولان برای خرید تسلیحات از شوروی مذاکره می‌کردند، مرگ بر شوری گفت و مقابل تجاوزات شوروی ایستاد و همزمان مرگ بر دو ابرقدرت را سر داد.

 

سردار نقدی با بیان اینکه اصل نظام جمهوری اسلامی، مبارزه با استعمار و استکبار و ظلم و ستم است، تاکید کرد: ملت ما از این مرام دست نخواهد کشید و سازمان بسیج مهندسین نیز راه را برای گروه‌ها باز کند چرا که رسالت سنگینی برعهده دارد.

 

وی با اشاره به نقش سازمان بسیج مهندسین گفت: در کشور ما نباید صنایع وابسته به بیگانه باشند و بی ارتباط با دانشگاه عمرشان تمام شود. از ارکان استحکام ساخت دائمی نظام این است که ظرفیت‌های علمی را پای کار آوریم و پایان‌نامه‌ها و تحقیقات بی‌خاصیت که به سوالات دشمنان پاسخ می‌دهند، نداشته باشیم و به جای پاسخ به سوال دشمنان به نیاز بازار و صنعت خود پاسخ دهیم و این ادامه راه شهید مهرداد و شهدا و سازمان بسیج مهندسین صنعتی است.

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه تاکید کرد: باید قدرشناس مادران فداکار شهدا باشیم و نباید در رسانه‌ها حرف‌ها و تحلیل‌هایی گفته شود که دل مادران، پدران و فرزندانی که یتیم چشم به دنیا گشودند و بدون حضور پدر بزرگ شدند، بشکند. البته یقین دارم که این ملت خیلی فعال‌تر از این است که با این امواج رسانه‌ای سازشکارانه و خط گرفته از غرب و شرق تسلیم شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها