کد خبر: ۱۷۸۵۰۸
زمان انتشار: ۲۲:۱۸     ۱۱ آبان ۱۳۹۲
سرمربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی می‌گوید اگر احساس کند حضورش مثمرثمر است در خدمت کشتی فرنگی خواهد بود.

حسن بابک در گفت‌وگو با خبرنگار کشتی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره شایعه حضورش به عنوان مدیر تیم‌های ملی کشتی فرنگی، اظهار کرد: خود من هم این حرف‌ها را شنیده‌ام، ولی فعلا صحبتی با من نشده است و به آن فکر نکرده‌ام. باید ببینیم که شرایط به چه صورت خواهد بود، اما من هر چه که دارم از کشتی است و اگر احساس کنم که بتوانم مفید باشم از خدمت کردن کوتاهی نمی‌کنم و هر چه در چنته داشته باشم، ارائه خواهم کرد.

وی افزود: من با کشتی بزرگ شده‌ام و به آن علاقه دارم و چون موفقیت کشتی برای مردم شادی و نشاط می‌آورد من هم اگر بتوانم کمک کوچکی کنم، از این مساله دریغ نخواهم کرد، ولی فعلا که صحبتی در این زمینه صورت نگرفته است.

بابک ادامه داد: بعد از المپیک با توجه به تغییرات مکرر کادر فنی و حضور نداشتن ملی‌پوشان المپیکی، مقداری بی سر و سامانی در کشتی فرنگی به وجود آمده است، اما کشتی پتانسیل بالایی دارد و اگر یک مدیریت خوب و منظم، آن هم نه برای یک سال، ‌بلکه برای چهار سال داشته باشد، می‌توان برای المپیک آینده و نتیجه‌ گرفتن برنامه‌ریزی کرد. فرقی نمی‌کند من باشم یا کس دیگری حضور داشته باشد، مهم این است که اعمال سلیقه‌ها از بین برود و همه چیز به صورت قانونمند عمل شود.

حسن بابک در المپیک آتن

بابک در پاسخ به این سوال که اگر پیشنهاد مدیریت تیم‌های ملی کشتی فرنگی به او شود، شرط و شروطی خواهد داشت یا خیر؟ گفت: مگر می‌خواهیم برای یک کشور خارجی کار کنیم که شرط بگذاریم. این کار خدمت به کشور خودمان است. من به تفکرات دیگران کاری ندارم، اما بعضی اوقات امکانات هست و داده نمی‌شود که بحث آن جداست، اما بعضی مواقع بضاعت محدود است و باید برنامه‌ها را بر اساس همان بضاعت تطبیق بدهیم. بنابراین نباید خواسته‌های غیر معقول داشته باشیم.

وی افزود: مربیان و اعضای کادر فنی برنامه‌ریزی می‌کنند و فدراسیون هم موظف است که این امکانات را فراهم کند،‌ اما بعضی اوقات مسائلی پیش می‌آید ، مثل بی‌توجهی به قهرمانان که این زیاد خوب نیست. دولت در فوتبال به صورت غیر مستقیم، سالانه چند میلیارد هزینه می‌کند که اگر پنج درصد آن را خرج کشتی، وزنه‌برداری و یا تکواندو کنند، دیگر هیچ وقت این صحبت‌ها مطرح نمی‌شود.

بابک همچنین بیان کرد: یک مربی باید تمام کارهایش روی تشک باشد و برنامه‌هایش را به فدراسیون ارائه کند تا اجرا شود و دیگر این که فدراسیون از کجا درآمد داشته باشد به مربی مربوط نمی‌شود. الان وظیفه همه این است که به کشتی کمک کنند و شرط و شروط گذاشتن شکل قشنگی ندارد. البته ممکن است دوستانه با رییس فدراسیون مسائلی مطرح شود، ولی رسانه‌ای کردن آن تنها کار را سخت می‌کند.

وی ادامه داد: امیدوارم هر چه زودتر تکلیف وزارت ورزش و جوانان و ریاست فدراسیون مشخص شود و با حضور رییس فدراسیون شرح وظایف هر کسی معلوم باشد. باید حدود اختیارات مربی، سرمربی، مدیر فنی و شورای فنی مشخص شود تا هر کس به صورت سلیقه‌ای عمل نکند و همه چیز در قالب قانونی که تدوین شده است، پیش برود. چون الان کمی مسائل مبهم است و وظایف دقیقا مشخص نیست.

سرمربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی همچنین درباره حضور رسول خادم به عنوان سرپرست فدراسیون کشتی، اظهار کرد: خادم یک اسطوره برای کشتی است. او در تمام زمینه‌ها، چه در زمان قهرمانی‌اش و چه به عنوان مدیریت تدبیر و اندیشه داشته و می‌تواند فدراسیون را به خوبی اداره کند. او یک انسان برنامه‌ریز است که برای چهار سال آینده خود با تدبیر برنامه‌ریزی می‌کند و مطمئنا طوری این کار را انجام می‌دهد که برای سال‌های آینده هم پشتوانه سازی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: روزی که من خودم به کشتی آمدم ما تنها چند مربی مسن داشتیم. ما که آمدیم سیستم‌ را عوض کردیم و به جوان‌هایی که می‌توانستند مربی شوند، بها دادیم تا مربی سازی کنیم، چون علاوه بر کشتی‌گیر سازی به مربی سازی هم نیاز داریم تا کشتی‌گیران به خوبی تحت آموزش قرار گیرند و نباید طوری باشد که اگر مثلا آقای ایکس یا ایگرگ نباشد با مشکل مواجه شویم.

بابک در ادامه برگزاری رقابت‌های انتخابی تیم ملی را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: اگر رقابت انتخابی برگزار نشود، انگیزه ها از بین می‌رود و جوانان برای پوشیدن تیم ملی تلاشی نمی‌کنند. انتخاب ملی‌پوشان نباید انتصابی باشد، چون پشتوانه‌ها از بین می‌روند، همان طور که دیدید با نیامدن المپیکی‌ها به خاطر نبود پشتوانه در رقابت‌های جهانی به مشکل خوردیم. ما باید چارچوبی در کشتی به وجود بیاوریم که اگر هر کسی که آمد طبق آن چارچوب کار کند.

وی ادامه داد: البته به خاطر این که در دو، سه سال گذشته فدراسیون رییسی نداشته و کسانی هم که بوده‌اند ورزشی نبوده‌اند و کشتی را نمی‌شناختند، مربیان و کادر فنی آنها را تحت تاثیر قرار می‌دادند، اما شخصی مثل خادم اجازه نمی‌دهد که کسی او را تحت تاثیر قرار دهد و در واقع سرش کلاه نمی‌رود. اگر وضعیت به همین ترتیب پیش رود آینده خوبی در کشتی فرنگی خواهیم داشت.

بابک ادامه داد: معتقدم که در ایران به کشتی بیشتر از سایر نقاط جهان توجه رسانه‌ای می‌شود که این بسیار خوب است و انگیزه ایجاد می‌کند. ما در شرایطی قرار داریم که هر سال می‌توانیم جزو سه تیم برتر دنیا باشیم. اگر خوب کشتی بگیریم، اول شویم و اگر حادثه‌ای پیش آید دست کم به مقام سوم برسیم و رسیدن به این منظور با مدیریت مناسب دور از دسترس نیست.

سرمربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی در پایان ، اظهار کرد: درست است که کارهای شخصی خود را انجام می‌دهم ، اما در این مدت از کشتی دور نبوده ام. هفته‌ای سه جلسه تمرین مرتب دارم و به خاطر علاقه‌ام به کشتی هر سال هم برای دیدن رقابت‌های جهانی به کشور میزبان می روم. البته امسال به خاطر کم لطفی‌هایی که صورت گرفت، ویزایم صادر نشد و نتوانستم در مجارستان حضور پیدا کنم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها