کد خبر: ۱۷۸۴۹۱
زمان انتشار: ۲۰:۱۱     ۱۱ آبان ۱۳۹۲
درحالی که بیش از دو ماه از حضور نجفی در سازمان میراث و گردشگری می‌گذرد و در این مدت تمام معاونان تغییر کردند، همچنان شاهد ابقای «منوچهر جهانیان» در مقام معاونت گردشگری بودیم اما گویی بالاخره قرعه تغییرات به معاونت گردشگری هم رسید چنانکه مراسم تودیع و معارفه قرار است فردا صبح برگزار شود.
«محمد علی نجفی» در اولین هفته‌های حضور خود در سازمان میراث و گردشگری با انتصاب "مهدی حجت" به عنوان قائم مقام و معاون میراث فرهنگی کشور، "سید محمد بهشتی" به عنوان مشاور در امور میراث فرهنگی و "جلیل گلشن بافقی" به عنوان رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی، و معرفی "محمدحسین عادلی" رئیس اسبق بانک مرکزی به عنوان مشاور سرمایه گذاری انتظارات را درخصوص تعیین معاون گردشگری بالا برد چنانکه فعالان گردشگری به حضور معاونی در این حوزه امید بستند که بتواند همچون معاونان سایر حوزه‌ها حرفی برای گفتن به بخش تخصصی خود داشته باشد.

اما این انتظار بخش خصوصی گردشگری در تعیین معاون گردشگری تاکنون بی حاصل باقی ماند چراکه پس از گذشت دو ماه از حضور نجفی به عنوان رییس سازمان میراث و گردشگری، با وجود نقدها و انتظارات بسیاری که وجود داشت همچنان «منوچهر جهانیان» به عنوان معاون گردشگری به کار خود ادامه داد.

هرچند جهانیان نیز به این مهم واقف بود که در این سمت باقی نخواهد ماند اما تعلل نجفی برای انتصاب معاون گردشگری این تصور را بوجود ‌آورد که او با فقدان سکان داری روبه‌رو شده که بتواند معاونت گردشگری به را به او بسپارد. این درحالی است که طی ماه‌های گذشته اسامی بسیاری برای معاونت گردشگری خبر ساز شدند اما گویی قحط‌الرجالی که نجفی درخصوص گردشگری با آن روبه‌رو بود سبب شد تا جهانیان تا این لحظه در سمت معاونت گردشگری باقی بماند.

البته تردید‌ها درخصوص معرفی معاون گردشگری به اینجا ختم نشد چنانکه نجفی در سخنرانی که در روز گشایش رشته دکترای گردشگری در دانشگاه علامه طباطبایی انجام داد، با آوردن این مثال که برای معاونت‌هایی همچون گردشگری لازم نیست که مسئولان آن لزوما دانش آموخته گردشگری باشند بلکه بیشتر باید مدیریت بالایی داشته باشد، آب پاکی را بر روی امیدهایی که درخصوص متخصص بودن معاون گردشگری بسته شده بود ریخت.

درنهایت امر، فردا صبح شاهد مراسم تودیع و معارفه معاون گردشگری خواهیم بود چنانکه قرار است "مرتضی رحمانی موحد" به جای "منوچهر جهانیان" سکاندار گردشگری کشور شود.

این نکته قابل توجه است که رحمانی موحد دارای مدرک کارشناسی علوم سیاسی و کارشناسی ارشد حقوق بین الملل است که پیش از این در وزارت امور خارجه در سمت‌های مختلفی همچون دبیراول سفارت ج.ا.ایران در آلمان، رئیس دبیرخانه همکاری‌های اقتصادی سه جانبه، رئیس اداره تجارت خارجی و صادرات غیر نفتی ، معاونت اقتصادی، سرکنسول ج.ا.ایران در شانگهای - چین، رئیس اداره دوم کشورهای مشترک المنافع و رئیس دبیرخانه سازمان همکاری شانگهای در وزارت امورخارجه، سفیر ج.ا.ایران در نیوزیلند فعالیت داشته‌است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها