کد خبر: ۱۷۸۴۸۶
زمان انتشار: ۲۰:۰۳     ۱۱ آبان ۱۳۹۲
غفاری فر در پایان افزود: در تسخیر لانه جاسوسی، بازرگان، بنی صدر و منافقین با مردم مخالفت کردند. اگر کمی از تاریخ انقلاب را مطالعه کرده باشیم، خواهیم دید که تمام صحبت هایی که امروز طرفداران رابطه با آمریکا می زنند در اوایل انقلاب از سوی منافقین، مسعود رجوی، بنی صدر، بازرگان لیبرال، و نهضت آزادی مطرح می شد.
به گزارش سرویس سیاسی بی باک، برخی برای موجه جلوه دان رابطه با آمریکا و عقب نشینی از مواضع اصولی انقلاب، صلح امام حسن(ع) را مثال زده و اعلام می کنند؛ در شرایط فعلی و بر اساس مصلحت باید همانند امام حسن مجتبی(ع) صلح  را پذیرفت. نکته قابل توجه این که آیا شرایط فعلی کشور و مردم ایران قابل تطبیق با شرایط دوران امام مجتبی(ع) می باشد و صلح با آمریکا همان دست آوردها را در پی خواهد داشت؟

در همین راستا حجت الاسلام حسن غفاری فر عضو هیئت علمی موسسه امام رضا(ع)، استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با بی باک اظهار داشت: حکومت امام حسن مجتبی (ع) ادامه حکومت امام علی(ع) است، و امام حسن با جامعه ای مواجه بود که از جنگ صفین، نهروان و از جنگ با خوارج عبور کرده است، بازماندگان این جنگ ها در جامعه حضور دارند. اگرچه در جنگ  خوارج، مردان خارجی کشته شدند اما خانواده های این ها در جامعه حضور دارند، خوارج همان گروههایی هستند که دست به قتل امام علی (ع) زدند و امام حسن (ع) با چنین جامعه ای مواجه بود.

وی بیان داشت: در کنار ناکثین و مارقین و قاسطین که باقی مانده از حکومت امام علی (ع) هستند،  عده ای هم در آن سه جنگ در سپاه علی (ع) بودند و پیروز شدند اما کم کم از مبارزه خسته شدند، که بهترین نمونه آن عبید الله بن عباس می باشد که وی ارشد فرمانده سپاه امام حسن (ع) و از نزدیکان و اقوام امام و از خانواده شهدا بوده و برای دفاع از اسلام هزینه های زیادی کرده است، اما از مبارزه خسته شد و به دنبال رفاه و آسایش بود که باعث شد دوست و دشمن را از هم نشناسد.

غفاری فرد تصریح کرد: این تفکر سیاسی سست حاکم بر مردم و جامعه امام حسن (ع) بود که خوشبختانه در زمان امروز کشور ایران، چنین شرایطی وجود ندارد، اینکه عده ای مردم ایران را همچون مردمان عصر صلح امام حسن(ع) سست عنصر بدانند، علاوه بر کذب بودن این ادعا، توهین بزرگی به ملت ایران است.
 
وی افزود: 25 سال از جنگ تحمیلی می گذرد و مردم 8 دفاع مقدس را مایه افتخار می دانند و از آن به عنوان سرمایه اجتماعی استفاده می کنند، اگر بدنه جامعه ایران خسته از این جنگ بود معنا نداشت بعد از 25 سال تشیع جنازه شهدایی که چند تکه استخوان از آنها باقی مانده است را به این با شکوهی برگزار کنند، اگر جنگ ایران خاطره صفین و نهروان بود، معنا نداشت که گلزار شهدای گمنام در سراسر ایران محل زیارت مردمان باشد، اگر مردم خسته از مبارزه بودند صبح روز عید که همه به دنبال زیباترین مکان برای تحویل سال هستند، عده قابل توجهی بر سر مزار شهدا برای تحویل سال نو نمی رفتند.

کارشناس مسائل سیاسی در ادامه افزود: حضرت علی(ع) در اواخر حکومت خود به مردم کوفه گفت؛ کاش هرگز شما را نمی دیدم اما امروزه در میان مردم نشانه های خستگی به هیچ وجه دیده نمی شود. دگر اندیشان و غرب زده ها و کسانی که از ابتدا با انقلاب اسلامی مخالف بودند و اندکی از خسته شده ها همچون عبیدالله بن عباس به فکر صلح هستند.

وی گفت: تنها ویژگی عصر حاضر که با عصر امام حسن(ع)  قابل مقایسه است حضور اندکی از "عبیدالله بن عباس" ها  در کشور است که علنا اعلام می کنند؛ فقط باید اقتصاد کشور بچرخد.

عضو هیئت علمی موسسه امام رضا(ع) تاکید کرد: نرمش قهرمانانه که مقام معظم رهبری از آن تعبیر فرمودند؛ از دو کلمه نرمش و قهرمانی شکل گرفته است، قهرمانی باید در مقابل دشمن باشد پس انعطاف به معنی ندیدن دشمنی نیست بلکه تغییر مسیر برای رسیدن به هدف است. شاید این تفسیر درست تر باشد که این نرمش قهرمانانه در مقابل آمریکا نیست بلکه در مقابل آمریکایی زده های داخلی است.

غفاری فر خاطر نشان کرد: افرادی که سالهاست دل به آمریکا بسته اند، امروزه با کمال تاسف اعلام می کنند که ما از فلان سال گفتیم که نگویید؛ "مرگ بر آمریکا"
 
وی بیان داشت: مقام معظم رهبری در اوج فلاکت، ذلت و خفت اصلاح طلبان فرمودند؛ دشمن بداند اگر تاریخ تکرار شود، این تکرار صلح امام حسن(ع) نیست بلکه عصر عاشورا است. بعد از این اظهارات صریح حضرت امام خامنه ای، مرحوم آیت الله مشکینی در نماز جمعه فرمودند؛ رهبرا اگر عاشورا هم باشد دیگر عاشورایی نیست که سر حسین به نیزه رود.

غفاری فر در پایان افزود: در تسخیر لانه جاسوسی، بازرگان، بنی صدر و منافقین با مردم مخالفت کردند. اگر کمی از تاریخ انقلاب را مطالعه کرده باشیم، خواهیم دید که تمام صحبت هایی که امروز طرفداران رابطه با آمریکا می زنند در اوایل انقلاب از سوی منافقین، مسعود رجوی، بنی صدر، بازرگان لیبرال، و نهضت آزادی مطرح می شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها