کد خبر: ۱۷۸۰۹۲
زمان انتشار: ۱۹:۱۰     ۱۰ آبان ۱۳۹۲
مربي دروازه‌بانان تيم ملي زير 17 سال ايران گفت: تجربه بازي با تيم‌هاي آفريقايي را نداشتيم و اگر دو بازي دوستانه مقابل اين تيم‌ها انجام داده بوديم مي‌توانستيم عملکرد بهتري مقابل نيجريه داشته باشيم
مهدي حيدري در مورد عملکرد تيم ملي زير 17 سال ايران در جام جهاني 2013 امارات گفت: با توجه به اتفاقاتي که قبل از عظيمت ما به جام جهاني رخ داد کمي دچار مشکل شديم. وقتي در اردوي آلمان به سر مي‌برديم پس از انجام آزمايشات ايکس‌‌ري متوجه شديم که 6 بازيکن ما از حد نصاب تيم ملي زير 17 سال خارج شدند و نمي توانيم از آن ها استفاده کنيم. مجبور بوديم با وجود اينکه سه سال با اين نفرات در اردوها کار کرديم و سه تن از اين بازيکنان جزو ترکيب اصلي ما بودند قطع همکاري داشته باشيم.

به نقل از فارس، وي افزود: هضم اين مسئله براي ما بسيار سخت بود. در جام جهاني سال 2009 اين اتفاق براي دو بازيکن ما افتاد و تجربه اين مسئله را داشتيم اما اين بار 6 بازيکن ما دچار اين مشکل شده‌اند که اين بسيار سنگين بود. کاري از دستمان بر نمي‌آمد و جمع کردن تيم در آن شرايط هنري بود که توانستيم انجام دهيم و در شروع بازي‌ها مقابل آرژانتين بسيار خوب کار کرديم. مقابل کانادا با وجود داشتن 23 موقعيت نتوانستيم گل پيروزي را بزنيم و شرايط طوري شد که در اولين فينال زودرس به مصاف اتريش رفتيم. پيروزي در اين مسابقه براي هر کدام از اين دو تيم حکم صعود به مرحله بعد را داشت. بازيکنان ما با توان دو برابري که از خود ارائه دادند توانستند به پيروزي برسند تا در مرحله يک هشتم نهايي به نيجريه برسيم.

مربي دروازه‌بانان تيم ملي زير 17 سال خاطرنشان کرد: هيچ وقت با واقعيت مبارزه نمي‌کنم. توان تيمي، بدني و سرعت بازيکنان نيجريه خيلي بالاتر از ما بود. در کنار اين مسئله بازي سوم اين تيم مقابل عراق برگزار شد که با توجه به قطعي بودن صعود نيجريه و حذف عراق آنها را با نفرات ذخيره خود به ميدان رفتند و با انرژي مضاعفي مقابل ما حاضر شدند البته مي‌توانستيم منطقي‌تر با نيجريه بازي کنيم اما توان مقابله با آنها را نداشتيم و مثل ماشيني بوديم که بنزينش تمام شده بود. شما توجه کنيد اگر از موقعيت‌هايمان استفاده مي‌کرديم و کانادا را شکست مي‌داديم در مرحله بعد به تونس مي‌خورديم که آن وقت شرايط خيلي متفاوت مي‌شد. در کل عملکرد ما خيلي بد نبود.

حيدري در پاسخ به اين سوال که خيلي‌ها مي‌گويند سن بازيکنان نيجريه بيشتر از رده 17 سال بود اظهار داشت: دوست ندارم با واقعيت مبارزه کنم. همه تصاوير را از تلويزيوني ديدند و مشخص بود اين تيم رده سني بالاتري دارد. در فوتبال گاهي پيش مي‌آيد تيمي از لحاظ سني و تکنيکي از شما بالاتر است اما با تاکتيک‌ها و انديشه‌هايي که به کار مي‌گيريد توان مقابله با اين تيم‌ها وجود دارد اما در کنار موضوع سن بازيکنان نيجريه از لحاظ فوتبالي نيز کلاسشان از ما بالاتر بود و واقعا تکنيک و سرعت بالاتري داشتند که اين مسئله کار را براي بازيکنان دشوار کرد.

وي در مورد عملکرد مهدي اميري دروازه‌بان ايران عنوان کرد: با توجه به اينکه بازي‌هاي تدارکاتي کمي داشتيم عملکرد مهدي اميني بد نبود. از بازي مقابل نيجريه رضايت ندارم و او در گل اول مي‌توانست عملکرد بهتري داشته باشد اما در کل و در طول 4 مسابقه مي‌توانم بگويم اين دروازه‌بان نمره قبولي گرفت.

حيدري در پاسخ به اين سوال که حالا پس از جام جهاني بايد چه برنامه‌اي براي اين بازيکنان داشت افزود: عده‌اي از اين بازيکنان به تيم ملي جوانان مي‌روند و آن دسته که به اين تيم راه نمي‌يابند چون از رده سني نوجوانان سنشان فراتر رفته بايد در باشگاه‌هاي خود فوتبالشان را ادامه دهند.

علي دوستي به تيم ملي جوانان مي‌رود و مصطفي قنبر‌پور نيز تيم نوجوانان را هدايت مي‌کند. تيم ملي نوجوانان سال بعد در رقابت‌هاي قهرماني آسيا در تايلند شرکت مي‌کند. اين تيم براي موفقيت نياز به بازي‌هاي تدارکاتي خارجي دارد اگر ما تجربه دو بازي دوستانه با تيم‌هاي آفريقايي را داشتيم مطمئنا مي‌توانستيم با نيجريه بهتر بازي کنيم و مقابل اين تيم تا اين اندازه دست و پا بسته نباشيم. در رده پايه بازيکنان نياز به تجربه دارند. شايد عده‌اي بگويند ما سه سال پيش تجربه بازي با تيم‌هاي آفريقايي را داشتيم. در پاسخ اعلام مي‌کنم درست است که ما اين تجربه را داشتيم اما بازيکنان تيممان چنين تجربه‌اي را نداشتند. اين تجربه وقتي کمک مي‌کند که هم کادر فني و هم بازيکنان از آن بهره برده باشند و اين تجربه در يکي از اين دو گزينه به تنهايي حاصلي به همراه ندارد. اميدوارم اين بازيکنان در ادامه نيز با يک برنامه خوب و تدارک مناسب بتوانند پله‌هاي ترقي را طي کرده و به فوتبال ايران خدمت کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها