کد خبر: ۱۷۷۷۹۹
زمان انتشار: ۱۰:۳۳     ۰۹ آبان ۱۳۹۲
پس از انتشار خبر اعزام دو دختر نروژی به سوریه برای شرکت در جهاد جنسی، دولت عربستان که تلاش می کند رسوایی های مربوط به این فتوا را پنهان نگه دارد، سایت منتشر کننده خبر را تعطیل کرد.
به گزارش 598 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، یک روز پس از آنکه سایت "ایلاف" یکی از پرمخاطب ترین سایت های عربستان، خبر اعزام دو دختر نروژی برای جهاد نکاح به سوریه را منتشر کرد، دولت عربستان این سایت را تعطیل  و اعلام کرد سایت ایلاف به علت مشکلات فنی از کار افتاده است.

پس از گذشت حدود یک سال از رواج فتوای شیخ های وهابی مبنی بر این که دختران عرب برای شریک شدن در ثواب جهاد، می توانند خود را در اختیار جنگجویان مخالف دولت سوریه بگذارند، رسوایی های زیادی پدید آمد و در برخی کشورهای عربی از جمله تونس که دختران آنها طمع ثروتمند شدن سریع داشتند، مشکلات اجتماعی، سیاسی زیادی رخ داد به طوری که وزارت کشور و روحانیون این کشور خواستار اخراج شیوخ وهابی و تعطیل شدن منبرهای آنها شدند.
گزارش هایی که خبرنگاران امریکایی و اروپایی با حضور در میان تروریست ها از دختران جهاد جنسی تهیه کردند نیز، باعث توجه سازمان های حقوق بشری و گروه های حمایت از زنان به این پدیده شد و حاکمان عربستان تحت فشار قرار گرفتند.
از آن پس، دولت عربستان به رسانه های وابسته خود اعلام کرد خبرهای جهاد نکاح را پوشش ندهند و مدعی شوند چنین پدیده ای مربوط به شیوخ وهابی نیست.

با وجود این هشدارها، سایت ایلاف چند روز پیش، به قصد این که دختران عرب در این رسوایی تنها نباشند، از جهاد جنسی دختران اروپایی خبر داد و نوشت؛ یک مرد نروژی برای بازگرداندن دو دخترش از جهاد نکاح به مرزهای سوریه رفته است.

این مرد زمانی متوجه اعزام دخترانش به سوریه می شود که آنها باارسال ایمیل به یکی از نزدیکانشان می گویند؛ در منزل ماندن و ارسال کمک های مالی به سوریه کافی نیست و تصمیم گرفته اند برای کمک به جنگجویان به سوریه بروند.

پدر این دخترها برای بازگرداندن آنها از پلیس بین الملل کمک می خواهد و پس از تحقیقات و حضور در مرز ترکیه و سوریه متوجه می شود که دختران 16 و 19 ساله اش در قرارگاه های تروریست ها در حلب به جنگجویان مخالف دولت خدمات می دهند.

دولت نروژ اعلام کرده است این دو دختر، به اختیار خود به سوریه رفته اند و نمی تواند آنها را به اتهام مجرم بودن، به زور و با استفاده از اینترپل به کشور بازگرداند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها