کد خبر: ۱۷۷۰۳۸
زمان انتشار: ۱۶:۵۹     ۰۶ آبان ۱۳۹۲
شهردار تهران با تاکید بر اینکه هرگز جنایات آمریکایی‌ها را به فراموشی نخواهیم سپرد، گفت: ما با تمام وجود و به تدبیر مقام معظم رهبری از هیات دیپلماسی حمایت می‌کنیم اما این به معنای این نیست که کینه انقلابی خود را به آمریکایی‌ها به فراموشی بسپاریم.
به گزارش 598 به نقل از فارس، شهردار تهران در یازدهمین همایش ادبی سوختگان وصل که با حضور خانواده‌های شهدا و مهدی چمران عضو شورای اسلامی شهر تهران در سالن علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد خطاب به مادران شهداء، اظهارداشت: شما فرزندانی را تحویل جامعه داده‌اید که توانستند در عرصه‌ای که هرگز با نام شهادت و شهید آشنا نبودند خوش بدرخشند.

وی تصریح کرد: شما مادران جامعه ما را با فرهنگ جهاد و شهادت آشنا کردید و امروز بنده مفتخرم تا در جمع شما حاضر باشم.

قالیباف اضافه کرد: شهداء با شهادت خود بر عدالت تاکید داشتند و شهدا با شهادت خودشان گواهی و کرامت انسانها دادند و در واقع شهدا با شهادتشان به همه آموختند که در این دنیا جز خدا کس دیگری حاکم نیست.

شهردار تهران بیان داشت: شهدا به ما آموختند که در این عصر و زمان چه فرقی بین دین‌داری تاجر معابانه با یک زندگی مجاهدانه دارد.

قالیباف بیان داشت: شهدا به ما آموختند که هستی در مادیات نیست و جهان اگر جهان است بخاطر این است که در ساحت الهی است و خداوند ناظر و حاضر است.

شهردار تهران تصریح کرد: بدون شک در این عصر جهاد و شهادت و فرهنگ دفاع مقدس که ریشه در نهضت امام حسین، فرهنگ عاشورا و فرهنگ اهل‌بیت دارد، خانواده شهدا از جایگاه مهمی برخوردارند.

قالیباف در ادامه این همایش ادامه داد: امروز اگر ملت ما عزتش حفظ شده است به پاس خون شهدا و رشادت کسانی است که با جان خود باعث پیشرفت این کشور شدند و این است که کشور ما در مقابل دشمنان امنیت دارد.

شهردار تهران افزود: امنیت، عزت و دستاوردهای معنوی و مادی را مدیون شهدا و فرهنگ جهاد و شهادت هستیم و امروز که عده‌ای در دنیا نشسته‌اند و خیال می‌کنند آنها در دنیا حاکم‌اند و بقیه حاشیه و هرچه آنها بخواهند و تصمیم بگیرند باید ملت‌ها تبعیت کنند کاملاً اشتباه است.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب، آمریکای جنایتکار این رفتار را با ملت ما داشت و اموال، اعتبار و عزت ما را یکجا بردند و حتی بعد از انقلاب آمریکای جنایتکار چه توطعه‌هایی علیه ما داشتند و امروزه نیز از منافقین حمایت می‌کنند.

شهردار تهران بیان داشت: امروزه که در کشورهای اسلامی و در منطقه شاهد هستیم که چه جنایتهایی اتفاق می‌افتد و آنهایی که احساس می‌کنند دنیا در اختیارشان باشد چه ظلم‌هایی را انجام می‌دهند.

وی خطاب به مادران شهدا گفت: ما هم‌سنگران شهدا هرگز چنین جنایتهایی را که از سوی آمریکایی‌ها صورت گرفته است را به فراموشی نمی‌سپاریم و 13 آبان که روز تنفر آمریکایی، روز مبارزه با ظلم ستیزی است امسال پرشکوه‌تر از هر سال برگزار خواهد شد.

شهردار تهران مصادف شدن 13 آبان را با ایام محرم را به فال نیک گرفت و گفت: در روز 13 آبان یک بار دیگر که محل ارزیابی ما به میزان حسینی و زینبی است به طور ویژه ملت ایران نشان خواهند داد که کینه‌های انقلابی و دشمنی‌هایی که آمریکایی‌ها بر ما انجام داده‌اند و دست‌های خود را تا آرنج به خون مردم آلوده کردند هرگز این کینه‌های انقلابی را فراموش نخواهند کرد.

قالیباف تاکید کرد: اگر امروز گفت‌وگو با آمریکا انجام می‌شود و ما همان کسانی هستیم که به تدبیر مقام معظم رهبری با تمام وجود از هیات دیپلماسی حمایت می‌کنیم و آنها مورد حمایت ملت و مردم هستند این به معنای این نیست که کینه خود را به فراموشی بسپاریم و در واقع این دین ما به نظام و انقلاب است.

وی اضافه کرد: ما براساس باورهای اسلامی و در چارچوب ولایت حرکت خواهیم کرد ولی هرگز بر عزت خود پا نخواهیم گذاشت.

قالیباف در پایان خطاب به مادران شهدا گفت: ما شرمنده شهدائیم و امیدواریم در راه امام و شهدا و تحت رهبری مقام معظم ولایت به پیش برویم و هرگز دست از آرمانهای خود بر نخواهیم داشت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها