کد خبر: ۱۷۶۷۷
زمان انتشار: ۱۵:۱۱     ۲۵ مرداد ۱۳۹۰
پرسه تلاویو در غبار امپریالیسم...
وبلاگ آفاق ظهور نوشت:

خبرهای ضد و نقیضی از تلاویو پایتخت رژیم غاصب اسراییل به گوش می رسد. وضعیت اقتصادی تلاویو روز به روز رو به وخامت می رود. عده ای از کارشناسان دلیل فرایند نزولی اقتصاد در تلاویو را انحصاری کردن فعالیت های اقتصادی دولت مردان اسراییل، برای دوستان نزدیک خود می دانند. عدم فراگیری در زمینه اقتصادی مهمترین عامل ورشکستگی این روزهای دولت اسراییل است.

از سوی دیگر سران اسراییل از فاش شدن ماهیت امپریالیستی خود واهمه دارند و سعی می کنند با لاپوشانی خود نقاب از چهره شان برداشته نشود.

مردم اسراییل که از گوشه و کنار جهان جمع آوری و به اراضی اشغالی فراخوانده شده اند را می توان به سه دسته تقسیم کرد.

گروه اول سرمایه داران و لابی های اقتصادی در سراسر دنیا هستند که ملیت اسرائیلی دارند. (از الماس تا طلا و نفت) که با دولت اسرائیل مشکلی ندارند و در پاره ای از اوقات به دستور اسرائیل تجارت میکنند

گروه دوم صاحبان قدرت هستند که سیاسی یا امنیتی عمل کرده و آدم حکومت هستند.

گروه سوم شهروندان عادی هستند که با مشکلات شدید اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند زیرا از قومیت های مختلفی هستند که از سراسر جهان به این کشور کوچ کردند و اکنون مردم اسرائیل با مشکل اساسی اقتصادی روبرو هستند.

یکی از مشکلات اصلی مردم مشکل مسکن است زیرا اسرائیل توانایی ساخت شهرها را ندارد و علت اینکه طبقه متوسط زیادی در تلاویو وجود دارد آن است که تولید مستقیم و مولد در این کشور وجود ندارد.

از این رو می توان نتیجه گرفت که امپریالسم در اسراییل رو به انحطاط است و با شکست روبرو شده است و وضعیت اقتصادی مردم اسراییل روز به روز رو به تباهی رفته و رضایت مردم از دولت مردان این کشور غاصب، کاهش می یابد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها