کد خبر: ۱۷۶۶۹۱
زمان انتشار: ۱۸:۴۴     ۰۵ آبان ۱۳۹۲
سازمان منع سلاح شیمیایی اعلام کرد که سوریه به تعهد خود برای ارائه برنامه مربوط به امحای زرادخانه سلاح شیمیایی خود در مهلت مقرر پایبند بوده است.

به گزارش 598،  خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری آلمان، سازمان منع سلاح شیمیایی امروز یکشنبه تاکید کرد: سوریه به مهلت مشخص شده برای ارائه نخستین بیانیه رسمی درباره برنامه سلاح شیمایی خود پایبند بود و این بیانیه شامل برنامه ای برای نابودی سازی زرداخانه سلاح شیمیایی سوریه است.

شورای اجرایی سازمان منع سلاح شیمیایی امروز یکشنبه را روز پایانی مهلت اعطایی به سوریه برای ارائه بیانیه تعیین کرده بود.

سازمان منع سلاح شیمیایی در بیانیه ای که در پایگاه اینترنتی خود منتشر کرد، گفت: سندی که دولت دمشق پنجشنبه گذشته ارائه داد شامل طرح کلی نابود سازی سلاح شیمیایی سوریه است که به شورای اجرایی این سازمان ارائه می شود.

بر اساس قوانین مربوط به توافقنامه سلاح شیمیایی کشورهایی که عضو جدید این سازمان شده اند باید بیانیه ای مربوط به فعالیت ها و تاسیسات غیرممنوعه ارائه بدهند تا بر ماهیت صلح آمیز فعالیت های تجاری خود تاکید و اعتماد سازی کنند و سوریه نیز این بیانیه را ارائه کرده است.

سازمان منع سلاح شیمیایی اعلام کرد که نخستین گزارش ماهیانه ماموریت مشترک خود با سازمان ملل درباره سوریه را به اعضای سازمان خود و همچنین سازمان ملل ارسال کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها