کد خبر: ۱۷۶۳۴۲
زمان انتشار: ۱۲:۲۶     ۰۴ آبان ۱۳۹۲
دبیر فدراسیون فوتبال گفت: فیفا به صورت رندمی از بازیکنان تست گرفته است اما نتیجه آزمایش بازیکنان نیجریه را نمی‌دانیم.

به گزارش 598،مهدی محمد نبی در گفت‌وگوبا خبرنگار خبرگزاری فارس، در خصوص صعود تیم ملی زیر 17 سال ایران از مرحله گروهی جام جهانی اظهار داشت: من فکر می‌کنم که نوجوانان ما تا به اینجا عملکرد خوبی داشتند هرچند معتقدم می‌توانستیم بهتر از این نیز عمل کنیم و مقتدرانه تر از شرایط فعلی راهی مرحله بعد شویم. اگر در گروه صدرنشین می‌شدیم در مرحله یک هشتم کار راحت‌تری داشتیم.

وی افزود: در مجموع حضور در مرحله یک هشتم جام جهانی نشان می‌دهد که تیم ملی بازدهی خوبی از خود نشان می‌دهد و شرایط برای ما مطلوب است.

دبیر کل فدراسیون فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که بازی مقابل تیم ملی نیجریه را چطور ارزیابی می‌کنید، تاکید کرد: من شب گذشته با علی دوستی‌مهر و مهدی مهدوی‌کیا و غفاری تلفنی صحبت‌هایی انجام دادم، پیش بینی ما این است که نیجریه یک تیم کاملا فیزیکی است. آنها به لحاظ جسمانی به مراتب از بچه‌های ما قوی‌تر هستند و به نظر می‌رسد که میانگین سنی تیم ملی نیجریه به قالب زیر 17 ساله‌ها نمی‌خورد. آنالیزی که نیروهای ما داشتند نشان می‌دهد که سن بازیکنان نیجریه از عدد درج شده در گذرنامه‌هایشان بزرگتر  وبیشتر است.

وی راجع به مسائل فنی حریف بعدی تیم ملی ایران نیز گفت: آنالیزی که کادر فنی داشته نشان می‌دهد که این تیم آفریقایی در خط حمله از توان بسیار بالایی برخودار است و در سایر خطوط نیز قدرت خوبی دارد، ما مجبور هستیم مثل بازی با تیم ملی اتریش فضاهای حرکتی آنها را ببندیم و روی ضد حملات نیجریه ضربه وارد کنیم. مخصوصا در یک سوم میانی نباید هیچ فضایی به بازیکنان نیجریه بدهیم و در ضد حملات باید کار را تمام کنیم.

نبی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به اینکه شواهد نشان می‌دهد میانگین سنی بازیکنان نیجریه بیش از 17 سال است، فدراسیون فوتبال اعتراضی به این موضوع خواهد داشت، یا خیر، عنوان کرد: قبل از شروع مسابقات مسئولان پزشکی فیفا چند نفر را به صورت رندمی از هر تیم انتخاب کرده و از آنها آزمایش X-RAY گرفته است. از تیم خود ما نیز چهار نفر تحت این آزمایش قرار گرفتند حالا همه چیز در اختیار فیفا است و ما نمی‌دانیم که نتایج آزمایش از بازیکنان نیجریه چه بوده است. این مسابقات چون به صورت تورنمنت برگزار می‌شود بنابراین مسئولیت تشخیص چنین مواردی به عهده فیفا است و خودشان این مسئله را پیگیری می‌کنند. من امیدوارم که این طور نباشد یعنی بازیکنان نیجریه با سن واقعیشان در مسابقات حضور داشته باشند ولی تا سه‌شنبه صبر می‌کنیم و با شروع مسابقه پس از دیدن توان فیزیکی و میانگین قدی بازیکنان نیجریه خیلی از مسائل برای ما روشن‌تر می‌شود.و

نبی گفت: به هر حال تیم ملی به مرحله حساسی صعود کرده و من معتقدم حداقل تا روز سه شنبه نباید به مسائل حاشیه‌ای توجه کنیم. باید خیلی خوب بازیکنان تمرکز کنند تا برای دیدار با نیجریه با آمادگی کامل به مصاف تیم آفریقایی برود.

خبرنگار فارس از نبی پرسید که آیا خودشان برای حضور در اردوی تیم ملی نوجوانان راهی امارات می‌شود یا خیر که وی پاسخ داد: به دلیل برگزاری مجمع فدراسیون فوتبال و آماده سازی برخی از برنامه‌های فدراسیون قادر نیستم که به امارات بروم و از تهران پیگیر مسائل خواهم بود.

نبی در ادامه خبر داد: تا یکی دو روز آینده کارلوس کی‌روش نیز از برزیل راهی امارات می‌شود تا در اردوی ملی پوشان نوجوان حضور پیدا کنند و این آخرین برنامه‌ای است که از کی‌روش داریم.

دبیر کل فدراسیون درباره احتمال بازی دوستانه برای تیم ملی قبل از رویارویی با تایلند و لبنان در مرحله مقدماتی جام ملت‌های 2015 آسیا تاکید کرد: هنوز در این زمینه کی‌روش خبری به ما نداد اما چون در مدت زمان کوتاهی باید دو بازی رسمی انجام دهیم بنابراین بعدی می‌دانم که بازی دوستانه‌ای برگزار شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها