کد خبر: ۱۷۶۲۵۲
زمان انتشار: ۰۹:۵۹     ۰۴ آبان ۱۳۹۲
سرپرست قدیمی و با سابقه سرخپوشان تهرانی گفت: «مایلی کهن به خیلی از آدم هایی که امروز در پرسپولیس هستند شرف دارد. مایلی کهن کجا این آدم ها کجا؟!»
محمود خوردبین اگرچه مدت هاست از این مجموعه کنار کشیده یا کنار گذاشته شده اما بی تردید همچنان نظراتش صائب است و اظهاراتش در مورد پرسپولیس شنیدنی است. محمود خان جماعت سرخ که خیلی با نیش و کنایه از مسئولان پرسپولیس حرف می‌زند، معمولا کمتر پاسخگوی سوالات تلفنی است اما به هرحال دیروز این فرصت را پیدا کردیم تا بعد از مدت ها گفتگویی را با او ترتیب دهیم.

 

* محمود خان چه خبر؟ کم پیدا هستید این روزها!

- خدا را شکر هستیم و نفس می کشیم. به هر حال مدتی است که در پرسپولیس نیستم و طبیعی است که همکارانتان کمتر سراغی از ما بگیرند.

 

* این روزها چه می کنید؟

- مثل سابق مدیر تیم والیبال بانک کشاورزی هستم و کارمند این بانک. روزگارم بد نیست…

 

* روزهای بدون پرسپولیس چطور می گذرد؟ سخت نیست؟

- چرا به خدا. خیلی هم سخت است. به خدا برای من که دیگر عذاب آور شده وقتی که می بینم یک چنین آدم هایی در پرسپولیس منصب گرفته اند ومشغول کارند.

 

* محمودخان مگر شما مشاور مخصوص رویانیان نبودید؟ پس چه شد کار به اینجا رسید؟

- بعد از رفتار زشتی که مصطفی دنیزلی با من داشت که من مطمئنم به او یاد داده بودند به گونه ای با من برخورد کند و من دیگر خودم نیمکت تیم را رها کنم که چنین هم کردم، آقای رویانیان با من جلسه گذاشت و شخصا به من اعلام کرد که از آن پس به عنوان مشاور شخص ایشان مشغول به کار شوم. اگرچه برایم سخت بود که بعد از ۳۰ سال خدمت به پرسپولیس در پست سرپرستی و نشستن بر روی نیمکت این تیم به عنوان مشاور کار کنم اما قبول کردم. خدا میداند که دلیل پاسخ مثبت من باز هم خود پرسپولیس بود. به هرحال ۴۸ سال در خدمت این تیم بودم و دوست داشتم به هر طریقی به تیمم کمک کنم. اما به یک باره همه چیز عوض شد.

 

* چگونه؟

- من مدت ها بود که حقوقم را ازطریق باشگاه می گرفتم. نه حقوق حضورم در پرسپولیس، نه. حقوقی که از بانک کشاورزی می گرفتم از طریق باشگاه پرسپولیس به حسابم واریز می شد. چند هفته گذشت و پولی به من پرداخت نشد. تماس گرفتم با آقای رویانیان و موضوع را گفتم. ایشان قول داد که بلافاصله مشکل را حل خواهد کرد. اما ۲ هفته دیگر گذشت و انگار نه انگار. باز هم تماس گرفتم. جواب ندادند. نه یک بار بلکه چندین و چند بار در مقاطع مختلف تماس گرفتم اما یک بار هم جواب من محمود خوردبین را ندادند. منی که طبق اعلام خودشان مشاور شخص ایشان بودم. این مسائل باعث شد که کنار بکشم کلا.

 

* اما شما در جلسات هیات مدیره و انتخاب سر مربی هم که حضور داشتید. نه؟

- اصلا و ابدا. بنده یک جلسه شرکت کردم. در همان جلسه براندازی مانوئل ژوزه که در آن جلسه گفتم بهترین گزینه برای پرسپولیس مربی ایرانی است. آن هم از نوع بزرگش و صراحتا نام علی دایی را آوردم که جالب اینجا بود همه در آن جلسه به حرف من خندیدند و گفتند چطور توقع داری با این رابطه شکرآب دایی و رویانیان، سردار به سراغ دایی برود؟ در نهایت هم که همه دیدند آقایان به حرف من رسیدند و دایی را آوردند. یک بار هم برای انتخاب سرمربی به باشگاه رفتم که آن هم به دعوت رئیس هیات مدیره بود، نه رویانیان. جالب اینکه بابت آن هم توبیخ شدم.

 

* چرا توبیخ؟

- در همان گیرودار و بعد از جلسه هیات مدیره بود که با یکی از خبرگزاری ها مصاحبه کردم و گفتم آوردن مانوئل ژوزه ۷-۸ میلیارد برای باشگاه آب خورده در حالی که ما از همان اول گفتیم مربی خارجی به درد این تیم نمی خورد. گویا این آقا (رویانیان) از مصاحبه من ناراحت شده بود به طوری که ساعت ۲:۳۰ شب به من پیامک زد که چرا همچین مصاحبه ای کردی؟ من خواب بودم صبح بلند شدم sms آقا را دیدم و تماس گرفتم تا ببینم چه می گوید. کلی ناراحت بود و گفت که «چرا چنین مصاحبه ای کردی؟ حق نداشتی این حرف ها را به مردم بگویی و در رسانه مطرح کنی! من به شما عزت و احترام گذاشتم که بیایی و در جلسه هیات مدیره شرکت کنی و از همین حرف ها» من هم جواب دادم که اولا من به دعوت رئیس هیات مدیره آمدم و ایشان من را دعوت کرده بود نه شما. ثانیا من یاد نگرفته ام که به مردم هوادار تیمم دروغ بگویم. نزدیک به ۴۸ سال به پرسپولیس خدمت کرده ام و همواره در این مدت تلاش کرده ام با هواداران پرسپولیس صداقت داشته باشم. همین شد که دیگر ارتباط من و آقای رویانیان به طور کامل قطع شد.

 

* بعد از آن هم که در لیست مسافران کربلا قرار گرفتید به همراه محمد مایلی کهن. راستی چه شد؟ رفتید کربلا؟!

- باید بگویم با توجه به شناختی که از آقایان دارم و پولی که به دست می آورند ترجیح می دهم که با پول آنها به کربلا نروم!

 

* چطور؟

- چطور ندارد دیگر. به پولی که دارند اعتقاد ندارم. اولین درسی که از امام حسین (ع) به ما آموخته اند آزادگی است. از طرف دیگر شخصا به پولی که کسب می کنند اطمینان ندارم! بهتر است این خرج ها را برای همان آدم های پاچه خواری بکنند که صبح تا شب مجیزشان را می گوید نه محمود خوردبین که یک عمر با صداقت کار کرد و یک روزه برکنارش کردند تا یک سری سوگلی را به نیمکت تیمی مثل پرسپولیس بچسبانند.

 

* اما گفته شد که شما به خاطر اختلافاتی که با محمد مایلی کهن داشتی و داری سفر به کربلا را به همراه او نپذیرفته اید؟

- چه کسی این حرف را زده؟ اصلا و ابدا اینطور نیست. اتفافا من یک موی گندیده محمد مایلی کهن را به هزارتای این آدم ها نمی دهم. مایلی کهن حداقل یک چهره فوتبالی است که به رغم زبان تندش همیشه حقایق را گفته و کوچکتر و بزرگتر را می فهمد. مایلی کهن به خیلی از آدم هایی که امروز در پرسپولیس هستند شرف دارد. مایلی کهن کجا این آدم ها کجا؟!

 

* جالب اینکه ضیا عربشاهی مصاحبه کرده و گفته که مایلی کهن نگوید که پرسپولیسی است؟

- جدی؟؟

 

* بله.

- او جواب من را هم داد. همین چند وقت پیش در مورد چرت زدن شیرینی در دربی از من پرسیدند من هم جواب دادم برایم عجیب بود که از بین این همه آدم آقای عربشاهی جواب من را داد. در حالی که من همواره نسبت به او با احترام حرف زده بودم. به هرحال با این اتفاقات کاملا مشخص می شود او هم به دنبال جیبش است. جدا از حمید استیلی که واقعا در کانون پیشکسوتان زحمت می کشد بقیه به دنبال منفعت هستند. عربشاهی هم یکی از آنها. راست می گوید دیگر. من و مایلی کهن پرسپولیسی نیستیم حتما او پرسپولیسی است نه؟؟

 

* محمود خان رابطه شما با علی دایی چطور است؟

- مثل همیشه. چرا این سئوال را پرسیدید؟

 

* به هرحال تمام اهالی فوتبال می دانند که شما از همان ابتدای حضور ژوزه و حتی دنیزلی بارها و بارها در مصاحبه هایتان اعلام کرده که راه رسیدن پرسپولیس به موفقیت حضور دایی در مجموعه است. اعتقاد شدیدی به دایی داشتید. خیلی ها می گویند مصاحبه های شما و اعتقادتان به دایی یکی از دلایل حضور او در پرسپولیس شد. به خصوص بعد از صحبت های تاثیر گذاری که در جلسه هیات مدیره داشتید. از این رو پیش بینی می شد بعد از حضور علی دایی او این حمایت را پاسخ داده و حداقل از شما به عنوان سرپرست استفاده کند. اتفاقی که رقم نخورد و دایی پس از دخالتی که در انتصاب بسیاری از کادر تیمش داشت شما را فراموش کرد.

- بهتر است به این سئوال جوابی ندهم. فقط همین قدر بگویم که دایی قبل از پایان فصل گذشته و پیش از اینکه حضورش در پرسپولیس حتی به فکر کسی بیافتد با من برای سرپرستی تیم راه آهن در این فصل صحبت کرد و من هم پذیرفتم. اما بعد داستان عوض شد و او سرمربی پرسپولیس شد.

 

* خوب بعد از اینکه دایی سرمربی پرسپولیس شد هیچ تماسی با شما نگرفت و در مورد سرپرستی با شما صحبتی نکرد؟!

- خیر! بعد از حضور دایی در پرسپولیس کلا از هم بی خبر شدیم..

 

*  چه جالب؟ فکر می کنید این رسمش بود؟

- گفتم که در این مورد حرفی نمیزنم.

 

* راستی حق و حقوق معوقتان را از پرسپولیس گرفتید؟

- باقیمانده پولم ۸ میلیون بود که ۳ ماه بعد از اینکه به من داده شد برگشت خورد.چک را آقای شیرینی داده بود. بعد از ۳ ماه که برگشت خورد از شیرینی گلایه کردم که این چه وضعی است. رفتم چک را دادم و با بدبختی حقم را گرفتم. چک های چند صد میلیونی و میلیاردی را پاس می کنند اما ۸ میلیون من چند ماه طول کشید.

 

* وضعیت پرسپولیس را چگونه ارزیابی می کنید؟

- خوب است. خوشحالم که بعد از مدت ها وضعیت پرسپولیس این قدر خوب است و حالا مدعی کسب ۲ جام است.

 

* راستی محمودخان در تمام این چند دهه ای که در پرسپولیس حضور داشتید هیچ وقت به شما پیشنهاد رشوه یا دریافت پول برای تغییر نتیجه بازی ها داده شد؟

- چرا دروغ بگویم نه. شکر خدا نه جرات داشتند به من نزدیک شوند و نه وجود می کردند به چهره ای چون علی پروین چنین پیشنهاد هایی بدهند.

 

* صحبت علی پروین را کردید؟ از او باخبرید؟

- بله. ۲۰ یا ۲۵ روز پیش او را دیدم.

 

* منظورم این است که با علی پروین دچار مشکل یا اختلافی نیستید؟

- من هیچ وقت با پروین مشکلی نداشتم. هیچ وقت.

بانک ورزش

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها