کد خبر: ۱۷۶۱۸۶
زمان انتشار: ۲۱:۲۵     ۰۳ آبان ۱۳۹۲
نشریه تخصصی کنگره آمریکا گزارش داد دموکرات‌های سنا بعد از درخواست کاخ سفید برای تعلیق تحریم‌های ضد ایرانی در دو راهی سختی قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس، نشریه کنگره آمریکا گزارش داد سناتورهای دموکرات آمریکایی پس از آنکه مقامات کاخ سفید از آنها خواسته‌اند تحریم‌های ضد ایرانی را به تعویق بیندازند در برابر تصمیم سختی قرار گرفته‌اند.

نشریه «هیل» گزارش داده سناتورهای دموکرات در حال ارزیابی این هستند که آیا در موضوع ایران بر خلاف نظر باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا عمل کنند یا خیر.

یکی از مقامات سنا به هیل گفته قرار بود کمیته بانکی مجلس سنا سه‌شنبه هفته آینده تحریم‌های جدیدی معرفی و پنجشنبه هفته آینده درباره آن تصمیم‌گیری کند. وی افزود این چارچوب زمانی، اکنون که مقامات دولت آمریکا از اعضای ارشد کمیته‌های بانکی و روابط خارجی سنا خواسته‌اند این تصمیم را به تعویق بیندازند با شک و تردید همراه شده است.

یک عضو کمیته بانکی هم به این نشریه گفته که هنوز تاریخی برای معرفی این تحریم‌ها نهایی نشده است.

این گزارش می‌افزاید درخواست کاخ سفید هری رید، رهبر حزب اکثریت سنا و رابرت منندز، رئیس کمیته روابط خارجی این مجلس را در برابر تصمیم سختی قرار داده است. کاخ سفید خواستار زمان بیشتری است تا با ایرانی‌ها درباره برنامه هسته‌ای این کشور گفت‌وگو کند و دموکرات‌های سنا هم تحت فشار هستند تا به سرعت تحریم‌های جدیدی وضع کنند که انتظار می‌رود بخش نفتی و درآمدهای ارزی ایران را هدف قرار دهند.

مجلس نمایندگان آمریکا در ماه جولای لایحه مشابهی را تصویب کرد و جمهوری‌خواهان سنا اکنون به این مجلس فشار می‌آورند تا آنها هم به سرعت روند جمهوری‌خواهان را ادامه دهند.

مجلس نمایندگان هم فشارها را برای افزایش تحریم‌های ضد ایرانی تشدید کرده است. اکنون تصمیم‌گیری درباره اینکه آیا لایحه‌ای علیه ایران وضع شود یا خیر تا اندازه زیادی به رابرت منندز بستگی دارد که در سال 2011 همراه با مارک کرک لایحه تحریم‌های مالی علیه ایران را نوشتند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها