کد خبر: ۱۷۶۱۵۵
زمان انتشار: ۱۹:۳۲     ۰۳ آبان ۱۳۹۲
نمازگزاران تهرانی پس از راهپیمایی "جمعه عذرخواهی آمریکا"
نمازگزاران تهرانی پس از اقامه نماز عبادی ــ سیاسی جمعه در سلسله راهپیمایی‌های «مرگ بر آمریکا» که این هفته با عنوان «جمعه عذرخواهی آمریکا از نژادپرستی و فریبکاری» برگزار شد، شرکت کردند.
 به گزارش 598 به نقل از خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، نمازگزاران تهرانی پس از اقامه نماز عبادی ــ سیاسی جمعه، امروز در سلسله راهپیمایی‌های «مرگ بر آمریکا» که این هفته با عنوان «جمعه عذرخواهی آمریکا از نژادپرستی و فریبکاری» برگزار شد، شرکت کردند و خواستار عذرخواهی مقامات ایالات متحده از اظهارات توهین‌آمیز خود در چند هفته اخیر شدند.

نمازگزاران شعارهایی نظیر «شرمن آمریکایی، خجالت خجالت»، «تحریم می‌پذیریم، تحقیر نمی‌پذیریم»، «داخل DNA هر ایرانی، مبارزه با دشمن شیطانی»، «ما ملت غدیر و عاشوراییم؛ علیه ظالم همه یک‌صداییم»، «مذاکره بهانه است، فریب دشمنانه است»، «فریب و ظلم و دروغ، سیاست آمریکاست؛ آمریکای جهانخوار، دشمن ملت ماست»، «هیهات منّا الذلّه» و «مرگ بر آمریکا» سردادند.

راهپیمایان همچنین بر لزوم عذرخواهی دولت آمریکا از ملت بزرگ ایران و توجه دولت به اقتصاد ملی در کنار روند مذاکرات تأکید کردند.

راهپیمایان در پایان این راه‌پیمایی قطع‌نامه‌ای صادر کردند که متن این قطع‌نامه به این شرح است:

ما نمازگزاران جمعه تهران همگام با نمازگزاران جمعه سراسر کشور ضمن محکومیت اظهارات نژادپرستانه معاون وزیر خارجه آمریکا در مورد ملت ایران اعلام می‌داریم:

1 ــ سخنان اخیر مقامات ایالات متحده گواه دیگری برای اثبات فرمایش رهبر معظم انقلاب است که رژیم آمریکا رژیمی خودبرتربین، غیرمنطقی و غیرقابل اعتماد است. لذا مسئولین محترم لازم است سخنان خوش‌بینانه‌ای را که گاه و بیگاه نسبت به دشمنان ملت ایران ابراز می‌دارند، رها کرده از تجربه تاریخی ده‌ها سال ظلم و جنایت آمریکا علیه ملت درس عبرت بگیرند و با قوت و قدرت مقابل دشمن ظاهر شوند.

2 ــ مقامات نژادپرست و فریبکار آمریکایی نیز بدانند که این یاوه‌گویی‌ها هیچ دستاوردی برایشان نخواهد داشت الّا اینکه دست چدنی ایشان برای آنها که فریب دستکش مخملی را خورده گمان می‌کردند رویکرد ایالات متحده با لبخند و دم‌نزدن از آرمان‌ها عوض می‌شود، نیز برملا و صفوف ملت برای ایستادگی در برابر دشمن مستحکم‌تر خواهد شد.

3 ــ سیاهه جنایت‌ها و ظلم‌های ایالات متحده علیه ملت ایران ــ که از جنگ و کودتا تا تحریم و دخالت‌های گوناگون در امور داخلی کشور ــ در آن یافت می‌شود همواره نصب‌العین ملت بوده و اینک نیز که از «وجود فریبکاری در دی.ان.ای. ایرانیان» سخن گفته‌اند اصلی‌ترین مطالبه، عذرخواهی مقامات آمریکایی از این اظهارات پیش از مذاکرات آینده ژنو است.

4 ــ مسئولین محترم دولتی نیز لازم است کنار پیگیری مذاکرات هسته‌ای از خبرسازی پیرامون مسئله مذاکره عام و رابطه با آمریکا دست برداشته توجه کنند که «مذاکره در موضوع پرونده هسته‌ای» و «رابطه با آمریکا» دو مقوله کاملاً مجزاست و پیوند دادن این مقوله به یکدیگر غیر از لطمه زدن به پرونده هسته‌ای و کم شدن دایره حامیان تیم مذاکره‌کننده دستاوردی نخواهد داشت.

5- جای تأسف است در مواجهه با کسانی که از روی میز بودن گزینه نظامی علیه ملت ایران سخن می‌گویند و فریب را بخشی از DNA ایرانیان می‌دانند، کسانی در داخل کشور پیگیر حذف شعار مرگ بر آمریکا بوده تأسف‌بارتر آن‌که این خیالات باطل را به امام راحل(ره) منتسب می‌کنند که بی‌تردید ملت ایران ــ مانند همیشه ــ پاسخ روشن آنها را در یوم الله عظیم 13 آبان خواهند داد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۱ - ۰۴ آبان ۱۳۹۲
۰
۰
مردم یا افراطیون ؟؟؟ لطفا اقلیت خودتون رو مردم خطاب نکنید

مردم زیر فشار تحریم ها له شده اند و مخالف شعار مرگ بر آمریکا هستند .
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها