کد خبر: ۱۷۶۰۷۶
زمان انتشار: ۲۳:۵۲     ۰۱ آبان ۱۳۹۲
در پی درخواست آمریکا و روسیه از اسلو برای پذیرش بخش عمده مواد شیمیایی سوریه جهت امحای آن در خاک نروژ، دولت این کشور اعلام کرد، درخواست مذکور را بررسی و بزودی جواب آن را ارائه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه روسیه الیوم، وزارت خارجه نروژ اعلام کرد که درخواست آمریکا و روسیه از این کشور را مبنی بر امحای بخش عمده مواد شیمیایی با کاربرد نظامی سوریه را دریافت کرده و با بررسی آن بزودی پاسخ خود را به کشورهای مذکور اعلام خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه نروژ در این باره گفت: سازمان ملل و سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی که مسئول پرونده شیمیایی سوریه هستند، مایلند تا تمامی ذخایر شیمیایی سوریه در مکانی واحد نابود شود و بر همین اساس از نروژ درخواست شده تا بخش عمده مواد شیمیایی سوریه را برای انهدام در خاک خود بپذیرد.

سخنگوی وزارت خارجه نروژ در ادامه تاکید کرد: نروژ با پذیرش موادی که برای به کارگیری در سلاح‌های شیمیایی آماده شده و به مرحله نهایی رسیده‌اند مخالف است اما انتقال مقادیر زیادی از گاز خردل و دیگر مواد شیمیایی سوریه که هنوز فرآوری آن به مرحله نهایی نرسیده را مورد بررسی قرار می‌دهد.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه نروژ که با استناد به گزارش‌های سازمان ملل سخن می‌گفت، سوریه نزدیک به 50 متریک تن گاز خردل و نزدیک به 300 تا 500 متریک تن از دیگر انواع مواد شیمیایی که در ساخت گازهای اعصاب کاربرد دارند در اختیار دارد.

پیشتر آمریکا و روسیه با ارائه درخواستی از مسئولان نروژی خواسته بودند تا 350 تن گاز سارین و 50 تن گاز خردل ارتش سوریه را برای نابودی در خاک نروژ، بپذیرند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها