کد خبر: ۱۷۵۷۳۳
زمان انتشار: ۱۹:۴۲     ۳۰ مهر ۱۳۹۲
شبکه خبری اسکای نیوز عربی از آغاز نشست گروه به اصطلاح "دوستان سوریه" در لندن خبر داد.

به گزارش 598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، نشست گروه به اصطلاح دوستان سوریه لحظاتی قبل با حضور وزیران خارجه کشورهای عضو این گروه آغاز شد.

ویلیام هیگ، وزیر خارجه انگلیس در آغاز این نشست تاکید کرد: روند سیاسی در سوریه، آماده سازی مقدمات برگزاری ژنو2 و نیز از بین بردن سلاح‌های شیمیایی سوریه مهمترین محورهای مورد بحث در نشست امروز است.

قرار است در این نشست وزیران خارجه کشورهای حاضر در نشست، درباره مقدمات برگزاری کنفرانس ژنو 2 با مشارکت طرفین درگیر سوری گفتگو کنند.

علاوه بر این در نشست مذکور، نمایندگان کشورهای بزرگ جهان و شماری از کشورهای عربی درباره تلاش برای قانع کردن مخالفان سوری جهت مشارکت در مذاکره با نظام حاکم در سوریه جهت تضمین موفقیت ژنو 2 در پایان دادن به خشونت‌های سوریه بحث و تبادل نظر می‌کنند.

پیشتر ویلیام هیگ اعلام کرده بود که این نشست در پاسخ به قطعنامه 2118 شورای امنیت که در آن به برگزاری نشستی بین‌المللی با هدف اجرای توصیه‌های بیانیه ژنو 1 تاکید شود برگزار خواهد شد.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا نیز بر اهمیت فراهم کردن مقدمات ژنو 2 و برگزاری آن در نزدیکترین زمان ممکن جهت تاسیس دولت انتقالی در دولت سوریه تاکید کرد.

در همین راستا، اخضر الابراهیمی، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه سفرهای خود به کشورهای منطقه از جمله ایران، سوریه، کویت و بغداد را آغاز کرده است.

گروه به اصطلاح دوستان سوریه متشکل از کشورهایی از جمله انگلیس، فرانسه، عربستان، آلمان، آمریکا، امارات، قطر، اردن، مصر ، ترکیه و ایتالیا است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها