کد خبر: ۱۷۵۷۱۹
زمان انتشار: ۱۹:۳۸     ۳۰ مهر ۱۳۹۲
فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه ضمن ابراز امیدواری نسبت به برگزاری نشست ژنو 2 در ماه آتی میلادی اعلام کرد، جامعه جهانی در کمک به ملت سوریه بسیار دیر و کند عمل کرد.

به گزارش 598،  خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری سوریه نیوز، اخضر الابراهیمی، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه روز دوشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی که در پی دیدارش با نوری المالکی، نخست‌وزیر و هوشیار زیباری، وزیر امور خارجه عراق برگزار شد اعلام کرد: کنفرانس ژنو 2 باید با حضور تمامی کسانی که در سوریه نفوذ داشته و منافع خود را در این نشست می‌بینند برگزار شود.

الابراهیمی در ادامه بدون اعلام زمان دقیق برگزاری کنفرانس ژنو 2 تاکید کرد که امیدوارم این نشست ماه آتی میلادی برگزار شود.

وی گفت: این به نفع ملت سوریه است که در کنفرانس ژنو 2 شرکت کنند و در حقیقت این کنفرانس کمک به ملت سوریه است چرا که حل بحران سوریه و تشکیل کشوری جدید برای سوری‌ها با جنگ ممکن نیست.

الابراهیمی در ادامه گفت: ما در چند روز آینده با برخی مقامات و طرفین سوریه دیدار خواهیم کرد و امیدوارم که بتوان ژنو 2 را در ماه نوامبر برگزار کرد اما زمان دقیق این نشست پس از توافق نهایی اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه بحران سوریه در وهله اول برای مردم سوریه و در نهایت برای منطقه و جهان خطری بزرگ به شمار می‌آید گفت: جامعه جهانی در کمک به مردم سوریه بسیار دیر عمل کرد.

اخضر الابراهیمی روز دوشنبه و در چارچوب سفرش به کشورهای منطقه برای فراهم‌سازی مقدمات کنفرانس ژنو 2 به عراق رفت.

هوشیار زیباری نیز در پی دیدارش با الابراهیمی اعلام کرد: در حال حاضر همه به این مساله اعتقاد دارند که حل سیاسی بحران سوریه تنها گزینه‌ای است که به نفع مردم سوریه است.

نوری المالکی نیز در دیدارش با الابراهیمی اعلام کرد: تمامی گزینه‌های نظامی درباره سوریه به بن بست رسیده و همه به این نتیجه رسیده‌اند که حل بحران سیاسی سوریه ضروری است.

وی تاکید کرد: عراق کاملا آماده است تا از تلاش‌های بین‌المللی برای حل سیاسی بحران سوریه حمایت کند.

الابراهیمی نیز از عراق خواست تا طرفین درگیر در سوریه از جمله نظام سوریه را به امتیازدهی برای حل بحران این کشور تشویق کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها