کد خبر: ۱۷۵۶۶۳
زمان انتشار: ۱۹:۱۱     ۳۰ مهر ۱۳۹۲
رئیس ائتلاف معارضان خارج‌نشین سوریه اعلام کرد، در صورتی که کنفرانس ژنو 2 مسئله برکناری بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، از قدرت را بررسی نکند معارضان در این نشست حضور پیدا نخواهند کرد.

به گزارش 598، به نقل از خبرگزاری فارس، «احمد جربا»، رئیس ائتلاف معارضان خارج‌نشین سوریه گفته در صورتی که کنفرانس ژنو 2 مسئله برکناری بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، از قدرت را بررسی نکند معارضان در این نشست حضور پیدا نخواهند کرد.

خبرگزاری رویترز ضمن اعلام این خبر گزارش داده کشورهای غربی و متحدان آنها در خاورمیانه، امروز (سه‌شنبه 30 مهر) از مخالفان در هم‌گسیخته سوریه خواسته‌اند در این گفت‌وگوها که برای حل مسالمت‌آمیز بحران سوریه است شرکت کنند.

آمریکا و روسیه در ماه مه اعلام کردند تلاش خواهند کرد با برگزاری کنفرانس صلح موسوم به «ژنو2» به درگیری‌ها در سوریه پایان دهند.

سوریه از سال 2011 صحنه درگیری‌های خونین بوده است. بسیاری از مردم و مأموران امنیتی در درگیری‌های این کشور از آن زمان کشته شده‌اند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، قدرت‌های غربی و متحدان آنان در منطقه به ویژه قطر، عربستان سعودی و ترکیه از شبه‌نظامیان معارض دولت در سوریه حمایت می‌کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها