کد خبر: ۱۷۵۶۳۳
زمان انتشار: ۱۸:۳۸     ۳۰ مهر ۱۳۹۲
وزیر خارجه انگلیس در یک کنفرانس خبری در لندن تصریح کرد که به منظور جلوگیری از قدرت گرفتن افراط‌ گرایان در سوریه، تقویت مخالفان میانه‌رو سوریه لازم و ضروری است.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه «بی بی سی»، «ویلیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس در حالیکه وزرای خارجه غرب و عرب برای گفت‌وگو با مقامات مخالف سوریه در لندن گرد هم آمدند، تصریح کرد که تقویت مخالفان میانه‌رو سوریه برای خارج کردن افراط‌گرایان از قدرت در سوریه لازم و ضروری است.

وی در کنفرانس خبری بعد از نشست موسوم به «لندن 11» تصریح کرد که همه شرکت‌کنندگان در این نشست بر لزوم حمایت از ائتلاف مخالفان سوری توافق دارند.

هیگ همچنین گفت همه حاضران در نشست «لندن 11» تأکید داشته‌اند که «بشار اسد» نباید در آینده سوریه‌ای دموکراتیک نقشی داشته باشد.

گفت‌وگوهای لندن با هدف آماده‌سازی مخالفان سوری برای مذاکرات «ژنو2» درباره سوریه که قرار است ماه آینده برگزار شود، تشکیل شده است اما گروه کلیدی ائتلاف اصلی مخالفان سوریه تهدید کرده اند که این نشست را تحریم می‌کنند.

شورای ملی سوریه اعلام کرده است که تمایلی برای گفت‌وگو با نمایندگان دولت «بشار اسد» ندارد و وزرای خارجه کشورهای غربی و عربی در صدد هستند این مسئله را اعلام کنند که اتحاد بین گروههای مخالف مسلح و سیاسی سوریه ضروری است تا گفت‌وگوهای ژنو 2 شانس پیروزی داشته باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها