کد خبر: ۱۷۵۴۱۲
زمان انتشار: ۰۱:۴۰     ۳۰ مهر ۱۳۹۲
اتحادیه اروپا از ائتلاف مخالفان سوری خواسته به عنوان اصلی ترین مجموعه سیاسی معارض دولت دمشق در نشست ژنو 2 مشارکت کند.
 به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روسیا الیوم، وزرای خارجه عضو اتحادیه اروپا پس از نشست امروز اعضا در لوکزامبورگ با صدور بیانیه‌ای ضمن دعوت از معارضان برای حفظ وحدت و مشارکت فعال در نشست ژنو 2، ائتلاف مخالفان سوری را برای گرفتن نقش رهبری مخالفان در خلال این مذاکرات، تشویق کرد.

وزرای خارجه عضو اتحادیه اروپا تاکید کردند که این اتحادیه آماده ادامه حمایت‌ها از ائتلاف مخالفان سوری به ویژه در زمینه ارتباط با جامعه جهانی است.

اتحادیه اروپا در این بیانیه تمام طرف‌ها را به تعامل مثبت با نشست ژنو 2 که احتمالاً در ماه نوامبر برگزار خواهد شد، فراخوانده و افزود که این نشست باید به تشکیل سازوکاری برای تشکیل دولت انتقالی منتهی شود که دارای صلاحیت و اختیارات لازم در تمام موسسات دولتی و امنیتی براساس توافق طرفین باشد.

همزمان کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در سخنانی با بیان اینکه باید نشست ژنو 2 تا ماه نوامبر برگزار شو، گفت: در نشست وزاری خارجه اتحادیه اروپا مسائل سوریه مورد بحث قرار گرفته و نگرانی‌ها درباره انتشار بیماری‌ها و سوء تغذیه کودکان از محورهای این گفت‌وگوها بوده است.

وی همچنین با استقبال از موفقیت‌ها در زمینه انهدام سلاح‌های شیمیایی سوریه توسط بازرسان سازمان ملل، بر ضرورت راه حل سیاسی برای بحران سوریه تاکید کرد.

امروز جان کری وزیر امور خارجه آمریکا هم با اشاره به اینکه راه حل نظامی برای بحران سوریه وجود ندارد، تاکید کرد که اگر بحران سوریه از طریق سیاسی حل نشود باید منتظر یک بحران انسانی بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها