کد خبر: ۱۷۵۳۶۸
زمان انتشار: ۱۹:۱۷     ۲۹ مهر ۱۳۹۲
منابع وزارت آموزش و پرورش سوریه با اشاره به بهبود شرایط امنیتی در این کشور، اعلام کردند میزان ترک تحصیل در بین دانش‌آموزان سوری، در سال جاری تحصیلی، کمتر از ۱۰ درصد گزارش شده است.

به گزارش 598، به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس از دمشق، منابع وزارت آموزش و پرورش سوریه اعلام کردند، تعداد دانش آموزانی که در سال تحصیلی جاری ترک تحصیل کردند، 6.2 درصد است که کاهش قابل ملاحظه این رقم، حاکی از بهبود شرایط امنیتی در کشور است.

بنابر اعلام این منابع، درپی بهبود شرایط امنیتی در برخی مناطق سوریه و بازسازی مدارسی که در اثر حمله گروه‌های مسلح تخریب شده بود، میزان ترک تحصیل دانش آموزان در سال تحصیلی جاری که از یک ماه پیش آغاز شده، به میزان قابل ملاحظه کاهش یافته است.

از سوی دیگر برخی منابع دست‌اندرکار آموزش و پرورش سوریه اعلام کردند که به دلایل مختلف از جمله خروج برخی خانواده‌ها از کشور، ارائه آمار دقیق در مورد دانش آموزانی که ترک تحصیل کرده‌اند، ممکن نیست.

«نعیم محمد» معلم یکی از مدارس دمشق در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دمشق گفت: دانش آموزان به طور کاملا منظم در ساعات درس، در مدارس حضور دارند و روند تدریس نیز به شکل معمول در جریان است ضمن اینکه امسال پوشیدن فرم مشخص، برای دانش آموزان اجباری نیست.

به گفته وی، تعدادی از مدارس ریف دمشق نیز بازسازی شده و با تامین امکانات آموزشی از جمله توزیع رایگان کتاب و لوازم التحریر، آماده پذیرش دانش آموزانی است که از مناطق دیگر به دمشق و ریف دمشق آمده‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها