کد خبر: ۱۷۵۳۰۱
زمان انتشار: ۱۸:۳۹     ۲۹ مهر ۱۳۹۲
سرمربي تيم فوتبال فولاد خوزستان گفت: افرادي که فقط دنبال ظاهرسازي هستند بحث‌هاي داوران را مي‌کنند و باطن‌شان چيز ديگري است.
حسين فرکي در واکنش به راي کميته انضباطي مبني بر محروميت و جريمه پريرا بازيکن تيمش اظهار داشت: ما تابع راي کميته انضباطي هستيم و اين رايي بوده که اين کميته صادر کرده اما منصفانه نبود. به هر حال اشتباهي بوده که از سوي بازيکن ما رخ داد و هم باشگاه و هم بازيکن بابت اين حرکت عذرخواهي کرده است.

به گزارش تسنيم ، وي اضافه کرد: انتظارمان از کميته انضباطي اين بود که اين موارد را هم لحاظ و پريرا را طور ديگري تنبيه مي‌کرد. فقط جريمه نقدي براي او کافي بود و نيازي به محروميت او نبود. اگر به گذشته و حرکاتي که قبل از اين بازيکنان انجام داده‌اند نگاه کنيم، رايي که براي پريرا صادر شد، بي انصافي بود. حرکت پريرا در برابر حرکاتي که باعث شکسته شدن صندلي ورزشگاه شد و سرانجام با ميانجيگري پليس جنجال‌ها به پايان رسيد، يک حرکت عادي بود.

سرمربي تيم فولاد در دفاع از بازيکن تيمش، گفت: در ليگ برزيل از اين نوع شادي گل‌ها زياد مي‌شود و به هيچ وجه هم حرکت زشتي نيست. برداشت پريرا هم هماني بوده که در برزيل وجود دارد و نمي‌دانست که هواداران خوب تبريزي قرار است از حرکت او ناراحت شوند. او يک بازيکن خوش اخلاق است که در اين 2 سالي که با ما بوده براي اولين بار در همين بازي کارت گرفت. با توجه به سابقه خوب او مشخص است که عمدي در کارش نبوده و نبايد او را محروم مي‌کردند.

فرکي در خصوص اينکه زيني‌زاده اعلام کرده اگر پريرا از فوتبال ايران اخراج نشود امروز از سمتش استعفا خواهد داد، خاطرنشان کرد: من خدمت آقاي زيني‌زاده ارادت دارم و ايشان هم به من لطف دارند، اما کمي شتاب زده اقدام کرده‌اند. انشاالله که استعفا نکنند. احتمالا او زير فشار بوده که اين حرف‌ها را زده و بالاخره بايد به نوعي پاسخگو باشد. صحبتم اين است که راهي که مي‌رويم راه درستي نيست و بايد با حوصله و صبوري فوتبال را دنبال کنيم. فوتبال فقط نتيجه گرفتن نيست و بايد آرامش را در کار لحاظ کنيم تا همه از فوتبال لذت ببرند.

وي افزود: براي من قابل قبول نيست که يک بازي آنقدر جنجال و حاشيه به دنبال داشته باشد. تراکتورسازي تيم خوبي دارد و زيني‌زاده هم بايد با حوصله‌تر کار کند تا تيم خوب تراکتورسازي به نتايج خوبش ادامه دهد. طرفداران فوتبال جوان هستند و احساساتي و همه بايد کمک کنيم آنها بيشتر از فوتبال لذت ببرند.

سرمربي فولاد در خصوص اظهارات اخير زيني‌زاده نيز مبني بر اينکه داوري هماهنگ شده بود تا تراکتورسازي مقابل فولاد نتيجه نگيرد، گفت: ما نه قبل از بازي با تراکتورسازي بحث حاشيه‌اي داشتيم و نه بعد از آن کاري کرديم. آقاي زيني‌زاده شخصيت قابل احترام و متديني دارد، اما داور اشتباهي داشته و مطمئنا به خاطر ديانتش هيچ موقع به عمد اشتباه نمي‌کند که به شخصيتش توهين شود. داوران همه سعي مي‌کنند قضاوت خوبي داشته باشند و ما همه بايد به همديگر کمک کنيم.

فرکي در ادامه گفت: مگر داور در بازي ما با تراکتورسازي چه اشتباهي داشت؟ تراکتوري‌ها فقط بحث‌شان صحنه پنالتي است و داور در بقيه صحنه‌ها خوب قضاوت کرد. در صحنه پنالتي هم ناظر داوري پنالتي را تاييد کرده است. دقيقا در همان نقطه‌اي که داور در اين بازي براي ما پنالتي گرفت، 3 فصل پيش و در بازي نفت و تراکتورسازي که من آن موقع سرمربي نفت بودم، کرار جاسم خودش را زمين انداخت و داور که آقاي مظفري‌زاده بود پنالتي گرفت. آن موقع با وجود اين اشتباه هيچ اعتراضي نکرديم و حتي آن بازي را هم 3 بر يک باختيم. حالا امروز در همان نقطه يک پنالتي براي ما گرفته شده که تمارضي هم در کار نبود، اما آقايان آنقدر حاشيه درست مي‌کنند. اين حرف‌ها درست نيست که براي 2 امتياز ايجاد شده است. افرادي که فقط دنبال ظاهرسازي هستند اين بحث‌ها را مي‌کنند و باطن‌شان چيز ديگري است.

وي تصريح کرد: داوران کار خودشان را به خوبي انجام مي‌دهند و اگر کسي خطايي کرده و هنوز هم خطايش مشخص نشده، نبايد بقيه را هم به چشم خطاکار نگاه کنيم. بهتر است خودمان را از لحاظ فوتبالي قوي کنيم و مطمئنا با اين وضعيت به جايي نخواهيم رسيد. در اين چند سال از اشتباهات داوري زياد متضرر شدم اما صدايم در نيامده است. صحنه مشکوک آنچناني هم نديدم که بخواهم دينم را بابتش بدهم، ضرر کردم اما اينگونه اعتراض نکردم.

سرمربي فولاد با طرح اين سوال که اگر داوران ديگر داوري نکنند، چه اتفاقي مي‌افتد، اظهار داشت: اگر داوران نباشند، فوتبال تعطيل مي‌شود. فوتبال هم تعطيل شود فوتبالي‌ها مي‌خواهند چه کاري انجام دهند؟ از کجا مي‌خواهند پول در بياورند؟ داوران به خاطر چندرغاز به ناموس‌شان اهانت مي‌شود و بچه آنها جرات مدرسه رفتن ندارند. مثلا اسم‌مان مسلمان است و اين کارها چيست که انجام مي‌دهيم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها