کد خبر: ۱۷۵۲۹۴
زمان انتشار: ۱۸:۳۶     ۲۹ مهر ۱۳۹۲
همسر معمر قذافی از اتحادیه اروپا، شورای امنیت و اتحادیه آفریقا خواست تا نحوه "شهادت" همسر و پسرش را مورد بررسی قرار داده و به وی برای تحویل اجساد آنها کمک کنند.

به گزارش 598، به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، صفیة فرکاش، همسر معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی در دومین سالگرد کشته شدن همسرش با ارسال پیامی به رسانه‌ها خواهان انجام تحقیقات گسترده در خصوص "جنایت قتل معمر قذافی، شهید قهرمان و دوستانش" شد.

فرکاش در این پیام آورده است: به یاد دومین ساگرد تجاوز ناتو به کشورم که لیبی را به هرج و مرج کشاند و به یاد همسرم که او را شهید می‌دانم و پسر عزیزم و کسانی که 20 اکتبر 2011 در حمله هوای ناتو علیه رهبر لیبی کشته شدند و سپس بدن‌های مجروحشان توسط جماعتی که آنها را جز جنایتکار چیز دیگری نمی‌توانم بخوانم، سلاخی شدند. آنچه این جماعت بر سر همسر و پسرم آوردند از نقطه نظر هیچ مذهبی قابل توجیه نیست اما این جنایت بزرگتر و بیشتر از آن نیست که محل اجساد این شهیدان هنوز برای خانواده‌هایشان نامشخص است، اقدامی که در کل تاریخ بی سابقه است.

جسد معمر قذافی

فرکاش در ادامه نامه خود آورده است: از اعضای شورای امنیت و اتحادیه اروپا و همه کسانی که مستقیم یا غیرمستقیم با این کشته شدگان ارتباط دارند می‌خواهم بگویند که جسد این شهیدان کجاست و همچنین به خانواده‌هایشان اجازه داده شود آنها را به شیوه‌ای مناسب و در خور شان دفن کنند. من همچنین از اتحادیه آفریقا که معمر قذافی پایه‌گذار آن بود می‌خواهم قتل وی و تمام کسانی را که در آن روز همراهش بودند، مورد تحقیق قرار دهد. من از جامعه جهانی می‌خواهم تا به من کمک کنند تا با پسرم سیف الاسلام که از زمان دستگیری‌اش در 19 نوامبر 2011 حق تماس با هیچیک از اعضای خانواده را نداشته‌، تماسی داشته باشم. شاید تنها گناه وی این باشد که به مردم لیبی هشدار داد که انقلاب فقط کشور را به هرج و مرج می‌کشاند، آنچه که اکنون همه شاهد آن هستند. او همچنین نسبت به شرایط اوضاع حقوق بشری در لیبی هشدار داده بود. او بسیاری از افراطیون را از زندان‌های آمریکا و اروپا به کشور بازگرداند و آنها را وادار کرد تا شهروندی مطیع قانون باشند. بسیاری از آنها به پسرم قول داده بودند که هرگز به سراغ فعالیت‌های تروریستی نروند اما اکنون برخی از همان افراد که سیف نجاتشان داد درخواست اعدامش را دارند.

سیف‌الاسلام قذافی

وی در پایان آورده است: دوسال پس از قتل همسرم، پسرم و همراهانشان می‌خواهم که صدایم، صدای بیوه تبعیدی یک رهبر و یک مادر شنیده شود.

پس از اینکه دولت لیبی به دست مخالفان برکنار شد، مسئولان الجزایری بنا به "دلایل انسانی" صفیة فرکاش و همچنین عایشه، محمد، هانیبال، فرزندان قذافی را در این کشور نگه داشته است.

عایشه و محمد پس از اینکه از حق پناهندگی برخوردار شدند، در ژوئن گذشته به عمان رفتند، اما به گزارش منابع خبری، صفیة و هانیبال در الجزایر در مکانی کاملا محرمانه باقی مانده‌اند.

انقلاب لیبی که در فوریه 2011 آغاز شد، به براندازی نظام معمر قذافی انجامید ، دیکتاتور لیبی در 20 اکتبر 2011 کشته شد و جسد وی را در مکانی نامعلوم در بیابان‌های لیبی دفن کردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها