کد خبر: ۱۷۵۲۶
زمان انتشار: ۱۲:۱۹     ۲۳ مرداد ۱۳۹۰
پایگاه 598 - دكتر جواد خواجه‌پور/ 23 مرداد روز پيروزی مقاومت اسلامی مردم لبنان بر رژيم صهيونيستي، روز مقاومت اسلامی نامگذاری شده است.

مقاومت اسلامی در لبنان همدوش و هماهنگ با مقاومت اسلامی مردم مظلوم فلسطین يعني ”حركه‌المقاومه الاسلاميه“ است با این تفاوت که رژیم اشغالگر اسرائیل هنوز پا از خانه و کاشانه مردم فلسطین بیرون نگذاشته و همچنان ددمنشانه بر مرد و زن و پیر و جوان و کودک بی گناهش می تازد و بی شرمانه ادعای تظلم در قبال جنایات گذشته نازی های فاشیست دارد. گویا قانون “من هدف، دیگران وسیله “رسم تکرارشونده تاریخ است که هر زمانی با صورتی تازه و در پوستینی نو رخ می‌نماید.

البته بايد يادآور شويم كه مقاومت هرجا كه پرچمي برافراشته، سربازي ايستاده، سلاحي آماده و استدلالي محكم دارد، ريشه در خرمشهر ايران دارد، ريشه در روزهاي مقاومت جهان‌آرا ها ، چمران‌ها و باقري‌ها و همت‌ها دارد، اين قصه نقل هر روز جوانان حزب‌الله در لبنان است، حتي مردم محله‌ي چلسي در لندن كه تحت تأثير مقاومت و ايستادگي جانبازان جنگ دفاع مقدس قرار گرفتند، امروز مقاومت را در همه جاي جهان ميراث ماندگار رزمندگان 8 سال دفاع مقدس و شهداي ايران مي‌دانند.

ميراثي كه مردان بزرگ روزگار و شاگردان مكتب امام راحل بر دوش گرفتند و با نثار خون خود پرچم مقاومت را در جهان ماندگار كردند، و با تمام كوچكي خود از حيث تجهيزات مادي بزرگي روح و ايمان خود را به رخ استكبار جهاني كشيدند و حقيقتا با مقاومت خود صورتش را به خاك ماليدند، مرداني چون شيخ‌احمد ياسين، دكتر فتحي ابراهيم شقاقي، عماد مغنيه و سيدعباس موسوي.

روز مقاومت يادآور ارزشهايي است كه اين روزها مجددا در بهار انقلاب عربي دوباره دارد زنده مي‌شود و يكبار ديگر صهيونيسم جهاني طعم تلخ ايستادن در برابر مقاومت اسلامي را مي چشد.
جاي آن دارد تا مردم بزرگ ايران و پدران و مادران فرزندان اين سرزمين كه زادگاه مقاومت و پرورش دهنده‌ي فرهنگ مقاومت و صادركننده‌ي آن به سراسر عالم است به خود آيند و با رويكردي دوباره به ارزشهاي مقاومت اسلامي سرفصلها و موضوعاتي كه مي‌بايست در آنها اهل مقاومت بود با خود مرور كنند تا بتوان با موفقيت ميراث بزرگان درد، ايمان و مقاومت را به نسل‌هاي آينده منتقل كنند. ان‌شاءالله
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها