کد خبر: ۱۷۵۲۴۴
زمان انتشار: ۱۸:۰۹     ۲۹ مهر ۱۳۹۲
معاون وزیر امور خارجه روسیه هدف از برگزاری نشست به اصطلاح «گروه دوستان سوریه» در لندن را زیر سئوال برده و بر لزوم کار مشترک جامعه بین الملل و اجتناب از اقدامات یک‌جانبه در حل بحران سوریه تاکید کرد.

به گزارش 598،  خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، "گنادی گاتیلوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز، دوشنبه اعلام کرد که هدف از برگزاری نشست به اصطلاح «گروه دوستان سوریه» که قرار است 22 اکتبر در لندن انجام شود، برای مقامات مسکو مشخص نیست.

گاتیلوف امروز در پاسخ به سئوال خبرنگاران در خصوص موضع روسیه نسبت به این نشست گفت: در خصوص کار بر روی مشکل سوریه ما همواره تلاش می‌کنیم تا بر اقدامات هماهنگ و اجتناب از اقدامات یکجانبه و اگر بخواهم صادقانه تر بگویم، بررسی‌های جداگانه و دور از چشم سایرین، تاکید داریم. در قطعنامه شماره 2118 شورای امنیت مصوبه 27 سپتامبر هم دقیقا روی کار مشترک جامعه بین الملل برای حل بحران سوریه تاکید شده است. با توجه به این مسائل بطور کلی تصمیم گیری برای برگزاری نشستی که شما به آن اشاره کردید، برای ما کلا سئوال برانگیز است و لزوم چنین اقدامی برای ما قابل درک نیست.

معاون وزیر خارجه روسیه توضیح داد: مسئله این است که گروه به اصطلاح «دوستان سوریه» خود را تنها «یک مدرسه اندیشه سیاسی» در مسائل مربوط به حل و فصل مناقشه سوریه و تنها یکی از نیروهای مخالف دولت سوریه نشان داده است.

وی تاکید کرد که روند برگزاری کنفرانس بین المللی ژنو-2 با هدف حل و فصل بحران در سوریه در چارچوب مشارکت سه جانبه روسیه، آمریکا و سازمان ملل متحد که در عین حال شامل کشورهای انگلیس، فرانسه و چین هم می شود، صورت می‌گیرد و دقیق این مکانیزم مورد حمایت نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو دائم شورای امنیت نیز قرار گرفته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها