کد خبر: ۱۷۵۲۳۵
زمان انتشار: ۱۸:۰۲     ۲۹ مهر ۱۳۹۲
با سرکوب تروریست‌ها در سوریه، کشورهای حامی تروریست‌ها نشست‌های امنیتی مکرری در قطر برگزار کرده‌اند تا راه نجاتی برای این گروه‌های تحت حمایت خود پیدا کنند.

به گزارش 598، به نقل از خبرگزاری فارس، حمایت آمریکا از تروریست، جامعه بین‌الملل را دچار مشکلات امنیتی بزرگی کرده است و این حمایت‌ از تروریست، از حمایت گروه القاعده آغاز شد.

بعد از استفاده‌های ابزاری از این گروه، با استناد به اینکه اسامه بن لادن در پاکستان توسط هواپیمایی بدون ‌سرنشین بمباران و کشته شده است، فرمانده این گروه را به طور مرموزی از قاعده بازی کنار گذاشتند تا تاریخ مصرف این گروه برای استفاده دوباره پایان یابد.

این گزارش حاکیست، با وجود اینکه جنایات گروه القاعده پایان یافته است، گروهای سلفی‌گرای تندرو که تما‌ماً از افراد جانی و اوباش و ... می‌باشند با استفاده از اتاق‌های فکر سازمان سیاه و موساد و سرویس‌های امنیتی کشورهایی چون ترکیه و کشورهای عربی مجدداً با نام‌های تروریستی گروه النصره، داعش، ارتش آزاد؛ مناطق خاورمیانه، غرب آسیا، شمال آفریقا و اروپا را مجددا ً دچار مشکلات امنیتی کرده‌اند و نمونه بارز این مشکلات اکنون در سوریه با کشتار مردم بی‌گناه ظهور کرده است.

بر پایه این گزارش، بررسی‌های به عمل آمده نشان ‌دهند بیش از 2 سال مقاومت ارتش و مردم سوریه است که این مقاومت باعث شکست گروه‌های تروریستی النصره، داعش و ارتش آزاد شده است.

همچنین استفاده از سلاح‌های بومی و دست‌ساز و گروگان‌گیری‌های مردم بی‌پناه روستاها و همچنین عقب‌نشینی این تروریست‌ها به مرزهای ترکیه، عراق و سوریه‌، نشان از شکست و حرکت رو به زوال این تروریست‌ها دارد چون ارتش سوریه توانسته با توان هرچه تمام‌تر مرزهای ورودی به سوریه را تحت کنترل خود گرفته و تروریست‌ها را در محاصره خود قرار دهد.

بر اساس این گزارش، تسلط ارتش سوریه در منطقه، باعث قطع شدن امکان رسیدن امکانات تسلیحاتی و لجستیکی برای تروریست‌ها گردیده و آنها را وادار به عقب‌نشینی به مرزهای یاد شده کرده است که این مهم سبب شده کشورهای حامی تروریست‌ها به دست و پا افتاده و نشست‌های امنیتی فوق‌العاده‌ایی را در قطر برای جلوگیری از شکست‌های پی‌در‌پی و تسلیم شدن این نیروها به ارتش سوریه را داشته‌اند.

این گزارش می‌افزاید: این نشست‌ها صرفا از این رو برگزار می‌گردد که با بررسی‌های امنیتی بتوانند احتمال عقب‌نشینی این نیروها را با زیر آتش گرفتنشان توسط توپخانه ترکیه کنترل کرده و از ورود تروریست‌ها به خاک ترکیه جلوگیری کرده و هدایت نظامی آنها به خاک عراق را در دستور کار داشته باشند.

در این راستا کشورهای حامی تروریست که هم اکنون مخفیانه در قطر نشست‌های امنیتی برگزار می‌کنند به وضوح شکست نظامی تروریست‌ها را احساس کرده‌اند و از شکست آنها مقابل ارتش و مردم غیور سوریه وحشت زده‌ هستند که این مسئله باعث درگیری درون گروهی این نیروهای تروریستی شده است از این رو می‌خواهند راهی از شمال عراق یعنی همان مناطق مورد بحث ترک‌ها و عراقی‌ها، برای رساندن امکانات لجستیکی و تدارکات باز نمایند اما با مقاومت ارتش عراق مواجهه شده‌اند.

یادداشت از: ابوالفضل جهانی‌پور

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها