کد خبر: ۱۷۵۱۳۳
زمان انتشار: ۱۲:۳۹     ۲۹ مهر ۱۳۹۲
منابع نزدیک به جریان ۱۴ مارس لبنان به رهبری «سعد الحریری» از استراتژی جدید این جریان سخن می‌گویند که هم اکنون در ترور ۱۲ شخصیت اطلاعاتی و امنیتی سوری خلاصه می‌شود.

به گزارش 598 به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه کویتی «السیاسه» در شماره امروز دوشنبه خود به نقل از محافل حزبی لبنانی به ویژه نیروهای «14 مارس» به سرکردگی «سعد الحریری» نوشت که 12 سرتیپ، سرلشکر و سرهنگ دستگاه  اطلاعات و امنیت سوریه در فهرست ترور قرار دارند.

السیاسه کویت در این ارتباط نقل می‌کند که در راس این 12 نفر سرلشکر «رستم غزالی» و هشت نفر از افسرانی قرار دارند که با وی در منطقه «عنجر» لبنان وقتی ریاست دستگاه اطلاعات و امنیت سوریه را برعهده داشت، خدمت کردند.

این روزنامه در ادامه توضیح داده است که جریان 14 مارس با همکاری گروه تروریستی موسوم به «ارتش آزاد سوریه» و همچنین شماری از گروه‌های مسلح سلفی جهادی این افراد را در فهرست ترورهای خود و این گروه‌های تروریستی قرار داده است.

منابع آگاه در جریان 14 مارس لبنان می‌گویند که طرف‌های امنیتی در ارتش آزاد سوریه و همچنین برخی از گروه‌های سلفی جهادی مبالغ کلان مالی و همچنین تسلیحات نظامی قابل توجهی را برای انجام این ترورها دریافت کرده‌اند و این جدای از وعده‌های مالی اغوا کننده‌ای است که به این افراد و گروه‌ها پس از اجرای ترورها داده شده است.

این منابع می‌گویند: ترور سرلشکر جامع جامع در دیر الزور که هفته گذشته با انفجار بمب در خودروش روی داد، یکی دیگر از استراتژی‌های جدید برخی محافل سیاسی معارض لبنانی است که سوریه را به دست داشتن در ترور «رفیق الحریری» و همچنین شماری از رهبران و سران لبنانی وابسته به جریان 14 مارس متهم می‌کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها