کد خبر: ۱۷۴۹۴۰
زمان انتشار: ۲۰:۰۸     ۲۸ مهر ۱۳۹۲
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس پس از پیروزی تیمش برابر داماش گیلان در پاسخ به این پرسش که آیا اعتراض‌های شما به داور چهارم این دیدار باعث محرومیت‌تان نمی‌شود گفت: من توهینی به داور چهارم نکردم که بخواهند محرومم کنند. مگر "برو بشین سرجایت" توهین است که کمیته انضباطی بخواهد من را محروم کند؟
هر روزی که از موضوع تبانی در داوری و ماجرای محسن قهرمانی می‌گذرد، ابعاد مختلف آن بیشتر می‌شود. 

به گزارش تابناک، در هفته سیزدهم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر اعتراض علی دایی سرمربی پرسپولیس به داور چهارم اصلا قابل توجیه نبود، در بازی پرسپولیس با داماش گیلان علی دایی به داور چهارم به دلیل عدم تذکر به داور وسط معترض و عصبانی شد وبه وی گفت : «برو بشین سرجایت» بشین !

به کار بردن این جمله از بازیکنی که برترین گلزن جهان است و سومین بازیکن باارزش دنیا محسوب می شود جای بحث دارد .

این شکل صحبت کردن دائی از ظن او به هیچ‌وجه بی‌احترامی نبوده است و او در این رابطه در مصاحبه‌ی مطبوعاتی خود گفته است : " این‌که من می‌گویم سر جایت بنشین توهین کرده‌ام؟ شما می‌گویید صحبت من توهین بوده است. من را تهدید می‌کرد که مرا اخراج می‌کند. مگر من از اخراج شدن ترس دارم. این تبعاتی است که باید پس بدهم.

 اعتراض به داور فوتبال به یک معضل بزرگ تبدیل شده است ، متاسفانه بیشتر اعتراضات داوری از سوی دایی و قلعه نویی سرمربیان دو تیم پرطرفدار قرمز و آبی مشاهده شده است 
دایی: «برو بشین سرجایت»توهین نیست!
در این مورد ایراد به داوران بازی هم وارد است که چرا با چنین مربیانی برخورد نمی کنند و بجای سرمربی تیم، یکی از کمک های چنین تیمها به خارج از زمین هدایت می شوند !

اعتراض به داور فوتبال ناخودآگاه تمرکز داور را بهم میزند و گاهی اوقات ناخواسته برضرر تیمهای معترض می شود ، در بازی استقلال و سپاهان تا زمانی که قلعه نویی به داور اعتراض نکرده بود ، فغانی داور بازی داوری تقریبا متعادلی داشت ولی پس از آن با اعتراض قلعه نویی و بالطبع همراهی و ف..هواداران موجب شد بازی از دست داور خارج شود و یک از بدتریت قضاوتهای فغانی رقم بخورد 

در بازی پرسپولیس و داماش گیلان زمانی که دایی اعتراض کرد ، دقایقی بعد داور بازی دچار سردرگمی شد و تمارض سیف الهی مهاجم داماش را خطای کفشگری تشخیص داد و به اشتباه به بازیکن پرسپولیس اخطار داد تا در نیمه دوم اخراج شود..

در فوتبال مثلا حرفه ای ما فقط پولهای حرفه ای رد و بدل می شود ولی رفتار حرفه ای نداریم ، در اروپا کدام مربی جرات می کند که به داور بازی توهین کند ؟

متاسفانه کار به جایی رسیده است که بازیکنان اکثر تیمها هم به داور اهانت می کنند ! درست است که بیشتر تیمها به غیر از چند تیم خاص از داوری ضربه شدیدی خوردندو ناخودآگاه برخی تیمها ذهنیت بدی از برخی داوران دارند ولی این دلیل نمی شود که همه داوران را به یک چشم نگریست 
دایی: «برو بشین سرجایت»توهین نیست!
داوری که پنالتی دربی را نگرفته در بازی دیگر مثلا می خواهد جبران کند که داور نیست...

داوران شریف هم وجود دارند ، البته کمیته داوران هم باید با داوران متخلف برخورد شدیدی کند و در صورت عمدی بودن خطای داور وی را برای همیشه از داوری محروم کند .

انصافا در این چند هفته که داوران اسمی سوت نزدند چه اتفاق بدی رقم خورد ؟ به جز چند اشتباه کوچک که در دنیای داوری امری عادی ست ، مورد خاصی و یا بهتر بگوییم مورد عمدی در داوری در چند هفته اخیر مشاهده نشد .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها