وی کمبود مالی، کاهش سرمایه در گردش، افزایش نرخ دستمزد و افزایش نرخ تورم را عامل افت تولید خودرو در کشور دانست و افزود: با بهسازی و بهروزرسانی فناوری صنعت خودروسازی، اختصاص تسهیلات بانکی به خودروسازان و تامین سرمایه در گردش شرکتهای خودروساز از طریق اتخاذ راهکارهایی چون پیش فروش خودرو و جلب بازارهای صادراتی میتوان بخشی از نیاز مالی خودروسازان را تامین کرد تا این بخش موجب افزایش ارزآوری کشور و افزایش شاخص جیدیپی شود.
دهقانی با تایید عیوب تولیدات صنایع خودروسازی کشور، گفت: چه بخواهیم و چه نخواهیم همه خودروهای تولیدی ایران چه خودروهای سواری، چه خودروهای سنگین و چه خودروهای نیمه سنگین ایراد دارند اما نباید سیاستهایی به اجرا در آید که همین تولید پرایراد کشور نیز متوقف شود.
این عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس واکنش مدیران صنعت خودروسازی کشور به کاهش حمایتهای دولتی از صنایع خودروسازی کشور را از طریق کاهش دستمزدها، کاهش کیفیت خودروها و تعدیل نیروی انسانی دانست.
دهقانی تاکید کرد: سیاست کمیسیون صنایع و معادن مجلس حمایت از تولید و افزایش راندمان تولید است و البته نباید به گونهای سیاستگذاری کرد که وضعیت موجود نیز از دست برود.
وی افزود: برای حمایت از خودروسازان اولین اقدام حذف موانع اقتصادی باشد.
عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس متذکر شد: هنر این نیست که بازار خودروی کشور در اختیار بهترین برندهای خودروسازی روز جهان قرار گیرد و تولید داخل سرکوب شود، بلکه بهترین کار این است که زمینه بهبود کیفیت و ارتقای فناوری و در نهایت افزایش کمی تولید خودرو در کشور مهیا شود.