کد خبر: ۱۷۴۰۷۹
زمان انتشار: ۲۰:۳۶     ۲۲ مهر ۱۳۹۲
یک روزنامه آمریکایی در گزارشی به نقل از منابع جامعه اطلاعات و امنیت ملی آمریکا اعلام کرد بسیاری از کشورهای همپیمان آمریکا در خلیج فارس راه را برای رسیدن کمک‌ها به القاعده در سوریه باز گذاشته‌اند.

به گزارش 598،  خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌تایمز»، منابع جامعه اطلاعات و امنیت ملی اعلام کردند آمریکا موفقیت اندکی در زمینه متوقف کردن جریان کمک‌های خارجی به گروه‌های القاعده و تروریست‌ها در سوریه داشته است.

مقامات اعلام کردند که جریان کمک‌هایی که به سوریه توسط افراد ثروتمند خلیج فارس منتقل می‌شود را دنبال می‌کنند اما دولت‌های کشورهای کلیدی خلیج فارس همچون قطر حاضر نیستند از کمک‌های خود کنار بکشند.

یکی از مقامات رسمی آمریکا در گفت‌وگو با واشنگتن‌تایمز در حالی که خواست نامش فاش نشود، گفت: تا زمانیکه این پول واقعاً در سامانه مالی آمریکا باشد، شما مجبورید به این دولت‌ها بگویید که پول خود را کجا بفرستند و با آنها همکاری کنید که این منابع پولی در اختیار گروه‌های مناسب و قانونی قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: آمریکا نمی‌تواند حساب‌های بانکی در کویت و قطر را مسدود کند. می‌توانیم به آنها بگوییم "به آنچه که این افراد انجام می‌دهد، دقت کنید".

این مقامات تأکید کردند که این رویکرد در یک دهه گذشته، موفقیت‌های گوناگونی را به دست آورده است و مقامات آمریکایی از نزدیک با همتایان خود در کشورهایی چون کویت و قطر و عربستان سعودی همکاری کرده تا جلوی جریان پول نقد به نیروهای القاعده در پاکستان و افغانستان را بگیرد اما این رویکرد حال که مسئله سوریه پیش آمده است، چندان موفق نبوده است.

روزنامه انگلیسی «فایننشال تایمز» چندی پیش در گزارشی درباره بحران سوریه نوشت که قطر طی 25 ماهی که از بحران سوریه می‌گذرد، حدود 3 میلیارد دلار به شورشیان این کشور کمک کرده است.

در گزارش این روزنامه انگلیسی آمده است که از این حیث قطر بیش از هر کشور دیگری که در حمایت از معارضان و به ویژه معارضان مسلح دست دارند، کمک های مالی پرداخت کرده است.

اما این گزارش تاکید می کند، با وجود این کمک‌های مالی کلان اما هر روز از نقش دوحه در پرونده سوریه کاسته و این کشور از تاثیرگذاری در این پرونده به عقب رانده می شود تا جای این کشور را عربستان سعودی به عنوان منبع صادر کننده سلاح به شورشیان سوری بگیرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها