کد خبر: ۱۷۴۰۲۳
زمان انتشار: ۱۹:۳۶     ۲۲ مهر ۱۳۹۲
رييس فدراسيون فوتبال مي‌گويد ايران براي برگزاري ديدارهاي دوستانه با تيم‌هاي ملي دنيا نيازي به هزينه کردن ندارد و حتي خيلي از تيم‌ها بايد براي رويارويي با ايران "منت"اين تيم را بکشند.
علي کفاشيان در حاشيه آخرين تمرين تيم ملي فوتبال ايران پيش از ديدار با تيم ملي تايلند در مرحله مقدماتي جام ملت‌هاي آسيا درباره بازيکنان تيم ملي و انتقادهايي که اين روزها درباره اين فهرست مطرح مي‌شود، گفت: فرقي نمي‌کند بازيکن تيم ملي در داخل يا خارج ايران بازي کند. هر بازيکني که بتواند به تيم ملي کمک کند بايد دعوت شود. مثلا کسي مثل قوچان نژاد که کاملا ايراني است و در راه صعود به جام جهاني سه گل حساس براي ما زد.

به گزارش ايسنا، رييس فدراسيون فوتبال در ادامه درباره سفر به برزيل همراه کي‌روش براي محل اردوي تيم ملي در اين کشور گفت: شايد کي‌روش بعد از بازي با تايلند به برزيل برود اما آنچه قطعي است، اين است که من به همراه او براي مراسم قرعه‌کشي که آذرماه است به برزيل مي‌روم و آنجا مذاکرات را نهايي مي‌کنيم. کي‌روش دوست دارد مکان اردوي تيم ملي را از نزديک ببيند.

کفاشيان در ادامه در پاسخ به اين سوال که فدراسيون چقدر براي بازي‌هاي تدارکاتي تيم ملي هزينه مي‌کند، گفت: ما هزينه زيادي براي انجام اين کار نمي‌کنيم. اين اسپانسرها هستند که هزينه را تعيين و پرداخت مي‌کنند. حتي براي بعضي بازي‌ها مثل بازي مثل روسيه و برزيل که انجام داديم، چيزي هم به ما دادند.

در ادامه خبرنگاران از کفاشيان پرسيدند که آيا واقعا منظورش اين بوده که تيمي براي ديدار با ايران به فدراسيون ما پول مي‌دهد، وي پاسخ داد: تيم ملي ايران تيم کوچکي نيست و خيلي‌ها بايد منت ما را بکشند که با ما بازي کنند. ايران تيم بزرگي است که حتي از آمريکا هم بزرگ است. همين حالا هم خيلي‌ها به ما پيشنهاد مي‌دهند که ما هم سعي مي‌کنيم بازي‌هاي دوجانبه‌اي برگزار کنيم که به سود فوتبالمان باشد.

کفاشيان در ادامه درباره زمان تاسيس کميته اخلاق در فدراسيون فوتبال گفت: منتظريم آيين‌نامه اين کميته نهايي شود. با تاسيس اين کميته اخلاق از حجم کارهاي کميته انضباطي کاسته مي‌شود. ما در مرحله اول دو يا سه نفر را به عنوان اعضاي اين کميته انتخاب مي‌کنيم که به طور آزمايشي کار را شروع کنند تا زماني که مجمع اعضاي کميته را برگزيند.

چندي پيش يکي از مقدمات اي‌اف‌سي در مصاحبه‌اي اعلام کرده بود که فيفا به دليل فشار کشورهاي عربي حوزه خليج فارس نام خليج فارس را از نقشه‌اش حذف کرده است. کفاشيان در اين‌باره گفت: قطعا حل اين مساله در حوزه کار فوتبال نيست، چون اين يک مساله سياسي است و بايد توسط مراجع سياسي حل شود. اگر فدراسيون فوتبال آن کشورها هم چنين بحثي را مطرح مي‌کنند تحت تاثير حاکمانشان هستند.

وي ادامه داد: فيفا قبلا درباره نام خليج فارس به ما نامه‌اي داده بود و گفته بود اين مساله سياسي است و ربطي به فيفا ندارد اما وقتي کشورهاي عربي به آنها فشار آوردند، اين نام را تغيير دادند. ما هم علاوه بر نامه‌اي که به فيفا داده‌ايم مساله را به مراجع بالاتر از خودمان ارجاع مي‌دهيم تا از طريق سياسي حل شود.

رييس فدراسيون فوتبال درباره حذف شش ملي‌پوش نوجوان از تيم ملي نوجوانان در فاصله چند روز مانده به جام جهاني گفت: آنچه براي ما مهم است، اين است که کار را درست انجام دهيم. ما نمي‌خواهيم تيم‌مان قوي باشد اما چند بازيکن شبهه‌دار داشته باشيم که حريفان با استناد به آنها ما را زير سوال ببرند. شهريورماه 92 فيفا نامه‌اي به ما زد و گفت که تعيين سن بازيکنان تنها با ام‌آر‌آي مشخص مي‌شود. ما هم موضوع را به کميته پزشکي ارائه داديم و اين کميته با وجود آنکه قبلا يک بار از بازيکنان ام‌آر‌آي گرفته بود بار ديگر اين کار را انجام داد که مشخص شد چهار، پنج بازيکن ما مساله‌دار هستند.

وي افزود: فيفا گفته بود که به صورت تصادفي از همه کشورها ام‌آر‌آي مي‌گيرد به همين دليل ما براي اينکه به مشکلي برنخوريم تصميم گرفتيم اين آزمايش را انجام دهيم. حالا که اين بازيکنان براي تيم زحمت کشيده‌اند و بدشانسي آورده‌اند به دليل بخشنامه فيفا بوده است.

رييس فدراسيون فوتبال در ادامه درباره بازي‌هاي دوستانه تيم ملي گفت: بازي با تايلند يک نوع بازي دوستانه براي ماست. اما پس از ديدار برگشت با لبنان که آذرماه است، سعي مي‌کنيم براي تيم ملي بازي دوستانه برگزار کنيم.

کفاشيان درخصوص برکناري علي دايي از سرمربيگري تيم ملي فوتبال و گفته‌هاي محمد علي‌آبادي مبني بر اينکه اين کار با دستور شخص محمود احمدي‌نژاد انجام شده است، گفت: خدا شاهد است که احمدي‌نژاد در اين باره به من زنگ نزد. اين تصميم هيات رييسه فدراسيون فوتبال بود و تا جايي که مي‌دانم رييس جمهور وقت به اعضاي هيات رييسه هم زنگي نزده بود. البته عقيده خود من اين بود که بايد با مربي که کار را شروع کرده‌ايم ادامه دهيم. ضمن اينکه من تا جايي که مصاحبه علي آبادي را خواندم، او تنها گفته است احمدي‌نژاد نظرش را درباره برکناري علي دايي به رييس وقت سازمان داده اما دستوري صادر نکرده است.

وي همچنين درباره سفر اخيرش گفت: در سفري که داشتم، با حدود 30 فدراسيون در آسيا صحبت کردم و قول شفاهي آنها را براي حمايت از ميزباني ايران در جام ملت‌هاي 2019 گرفتم، اما ما براي قطعي شدن ميزباني‌مان بايد از خودمان هم رغبتي نشان بدهيم چراکه اين تمايل عملي مي‌تواند در گرفتن ميزباني تاثير زيادي داشته باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها