کد خبر: ۱۷۳۹۸۲
زمان انتشار: ۱۹:۰۱     ۲۲ مهر ۱۳۹۲
اکبر ایرانمنش می‌گوید فساد در فوتبال ایران فقط در حوزه‌ داوری اتفاق نمی‌افتد و عده‌ محدودی از بازیکنان و مدیران هم در این موضوع دخیل هستند.

مدیرعامل باشگاه مس کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) درباره‌ بحث‌های اخیر محافل فوتبالی مبنی بر وجود فساد و تبانی در فوتبال ایران اظهار کرد: هفته‌ گذشته بحثی درباره‌ دوره‌ قبلی حضورم در مس مطرح کردم ولی با هجمه برخی دوستان مواجه شدم که چرا این موضوع را همان چند سال پیش علنی نکردم. اتفاقا در این مورد صحبت دارم و باید مسائلی را مطرح کنم.

او ادامه داد: گفتم که در آن زمان حدس زدم که آن بازیکن به تیم حریف راه داده و به او تذکر هم دادم اما دلیلی نداشت که بر اساس آن حدس، بازیکن را محکوم کنم. زمانی که فصل تمام شد و وقتی همه‌ بازیکنان را اخراج کردیم، گوهرخانی مربی تراکتورسازی به ما زنگ زد و گفت فلان بازیکن به ما خدمت کرده است. با توجه به همین حرف فهمیدم که حدس من درست بوده است.

ایرانمنش گفت: با این حال همان موقع هم نمی‌توانستیم اعلام جرم کنیم؛ چرا که دلیل قانونی نداشتیم. بحث من این است که بعضی مواقع این خود مدیران و بازیکنان هستند که فساد را وارد فوتبال می‌کنند و نتایج بازی‌ها را رقم می‌زنند. جامعه فوتبال ما باید این موضوع را درک کند و مسوولان هم باید برای افراد خاطی که جرمشان اثبات می‌شود تنبیه سختی در نظر بگیرند.

مدیرعامل مس کرمان گفت: با توجه به مسائلی که دیدم این صحبت‌ها مجددا در پایان فصل رواج پیدا می‌کند و می‌آیند به تیم‌های پایین و بالای جدول می‌گویند که «نمی‌گذاریم سقوط کنید» یا «کاری می‌کنیم که قهرمان شوید» تا الان به من پیشنهاد تبانی نشده است اما این بحث فقط مربوط به داوران نیست و عده محدودی از بازیکنان و مدیران هم هستند که در این کارها دخالت دارند و سرنوشت تیم‌ها را به کلی عوض می‌کند.

او در ادامه درباره‌ آخرین شرایط مس کرمان پیش از هفته‌ سیزدهم لیگ برتر به ایسنا گفت: امیدواریم از این هفته زحمات مظلومی و بازیکنان به بار بنشیند و شاهد موفقیت مس باشیم. قرار است مظلومی به زودی برای نقل‌وانتقالات نیم‌فصل به ما اعلام نیاز کند اما هنوز زمان جابه‌جایی بازیکنان فرا نرسیده و فعلا هر چیزی مبنی بر حدس و گمان است که مثلا فلان بازیکن آزاد می‌شود یا نه اما در حال حاضر اخلاقی نیست که با بازیکنی که قرارداد دارد، وارد مذاکره شویم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها