کد خبر: ۱۷۳۹۵۶
زمان انتشار: ۱۴:۴۹     ۲۲ مهر ۱۳۹۲
نخستين همايش اخلاق و معنويت در ورزش از صبح امروز دوشنبه از سوى كميته ملى پارالمپيك در محل فدراسيون جانبازان و معلولان آغاز شد.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری مهر، در اين گردهمايى يك‌روزه كه با هدف بررسى اثرگذارى مربيان و سرپرستان تيم‌هاى ورزشى بر شخصيت مطلوب و سالم ورزشكاران برگزار مي‌شود، كارشناسان به تبادل نظر پيرامون شيوه‌هاى متمركز مديريتى در مباحث فرهنگى در راستاى رشد اخلاق و معنويت درتيم‌هاى ملى می‌پردازند.

در نشست اخلاق و ورزش كه با شركت 120 نفر از سرمربيان، مربيان و سرپرستان تيم‌هاى ملى جانبازان، معلولان و نابينايان برپا مي‌شود، نتايج آخرين تحقيقات و پژوهش‌ها در قالب كارگاه‌هاى تحقيقاتى و آموزشى به شركت كنندگان ارائه خواهد شد.

امير ماندگارفرد دبيركل كميته ملى پارالمپيك ضمن خيرمقدم به مربيان و سرپرستان تيم‌هاى ملى جانبازان معلولان و نابينايان، گفت: كميته ملى پارالمپيك بر اين ويژگى تأكيد دارد كه به مسائل فرهنگى بيش از ورزش در اردوها و رقابتهاى ورزشى توجه شود.

وى همچنين افزود: در اين راستا لازم است كه مربيان و سرپرستان تيم‌هاى ملى خودشان را در بوته ارزيابى قرار دهند تا بتوانند در بعد فرهنگى تأثير گذار باشند.

در ادامه همايش يكروزه اخلاق و معنويت در ورزش دكتر محمدرضا سنگرى، مورخ، پژوهشگر و مؤلف كتب درسى با تأكيد بر ارزشگذارى بر ورزش در صدر اسلام، افزود: اهميت ورزش به زمان كنونى باز نمی‌گردد و در صدر اسلام پيامبر اكرم (ص) و خانواده گرامى ايشان به سيزده ورزش دو و ميدانى، شنا، سواركارى، كشتى، وزنه‌بردارى، كوهنوردى، پرتاب نيزه، پياده‌روى، سنگ‌نوردى، پرش، شمشير بازى و ... می‌پرداختند.

وى همچنين به آفرينش بى‌نظير انسان‌ها پرداخت و ادامه داد: در سايه توجه به استعدادها و پتانسيل‌هاى درونى و معنوى است كه مي‌توانيم از لحاظ فرهنگى تأثير گذار باشيم.

نشست صبح امروز با صحبت‌هایش هادى رضايى سرمربى تيم ملى واليبال نشسته ادامه يافت.

همايش يكروزه اخلاق و معنويت در ورزش از ساعت چهارده با سخنرانى محمود خسروى وفا رئيس كميته ملى پارالمپيك ادامه خواهد يافت. گردهمايى مربيان و سرپرستان ساعت 16 در محل فدراسيون جانبازان و معلولين به پايان می‌رسد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها