کد خبر: ۱۷۳۹۲۷
زمان انتشار: ۱۳:۵۵     ۲۲ مهر ۱۳۹۲
مهدی مهدوی‌کیا گفت: اگر در آخرین تمرین تیم ملی زیر ۱۷ ساله‌ها مسئولان می‌آمدند برای این نوجوانان دلگرمی بود.

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مهدی مهدوی‌کیا در حاشیه آخرین تمرین تیم ملی نوجوانان پیش از اعزام به رقابت‌های جام جهانی در خصوص شرایط این تیم عنوان کرد: من نباید در این باره صحبت کنم، کادر فنی و مسئولان تیم باید اظهارنظر کنند اما در مجموع آنچه که در کنار تیم دیدم و بازیکنان را دیده‌ام شرایط خوبی داشته‌اند و آمادگی کامل را برای حضور در مسابقات دارند.

وی در مورد اینکه هزینه‌های تیم ملی نوجوانان را برای برپایی اردو در آلمان متقبل شده در حالی که فدراسیون فوتبال با مشکلات مالی زیادی روبرو بوده، یادآور شد: ما وسیله بودیم به هر حال در کنار من دوستان دیگری از جمله هدایتی و نراقی کمک کردند تا اردوی خوبی در آلمان برگزار کنیم و بازی‌های دوستانه مناسبی با حریفان داشته باشیم. اردوی خوبی بود و آن چیزی که من مشاهده کردم این بود که توانستیم آبرومندانه بازی کنیم و عملکرد خوبی داشته باشیم.

مهدوی‌کیا در مورد اینکه اگر او این هزینه‌ها را متقبل نمی‌شد معلوم نبود چه بلایی بر سر این تیم می‌آمد، گفت: به هر حال مشکلاتی وجود داشت، من با کفاشیان هم صحبت کردم، فدراسیون فوتبال مشکلات مالی داشت و قرار بود که تیم در ایران اردو برگزار کند اما احتیاج به برپایی اردوی خارجی داشت که خدا را شکر همانطور که گفتم این اردو اجرایی شد و بازیکنان از لحاظ روحی و روانی در شرایط بسیار خوبی قرار گرفتند.

وی در مورد اینکه فدراسیون فوتبال اسپانسر میلیاردی جذب کرده و دیگر نباید مشکلاتی داشته باشد، گفت: من نمی‌توانم در این باره صحبت کنم، به هر حال آنچه که انتظار می‌رود این است که حمایت‌های لازم صورت بگیرد، باید به فوتبال پایه مخصوصا در رده‌های ملی توجه بیشتری شود، در آخرین تمرین مسئولان می‌آمدند و دلگرمی برای نوجوانان بودند تا پیش از اعزام به رقابت‌های جام جهانی بتوانند عملکرد خوبی داشته باشند.

مهدوی‌کیا در واکنش به این موضوع که در آخرین تمرین تیم ملی نوجوانان هیچ مسئولی از فدراسیون فوتبال حاضر نشده است، با لبخند گفت: من زیاد نمی‌توانم در این باره توضیح بدهم، به هر حال بازیکنان عازم مسابقات جام جهانی هستم و همانطور که برای بزرگسالان ما برنامه‌هایی تدارک دیده‌ایم برای این بازیکنان که آینده فوتبال ما هستند هم باید برنامه‌ریزی داشته باشیم، آنها در مظلومیت کامل قرار دارند، شما تیم جوانان را ببینید که در مسابقات مقدماتی آسیا توانست پس از چند سال عربستان را شکست دهد اما متأسفانه هیچ مسئولی آنها را ندید در حالی که آنها صعود کردند، باید توجه بیشتری صورت بگیرد و تیم‌های پایه مورد توجه قرار گیرند.

مهدوی‌کیا در  مورد کنار گذاشتن 6 بازیکن تیم ملی نوجوانان به دلیل صغر سنی تأکید کرد: به هر حال این هم یکی از مشکلات بود که گریبانگیر شد، بهتر بود این موضوع چند ماه جلوتر اعلام می‌شد تا کادر فنی دستش برای انتخاب بازیکن بازتر باشد.

وی در مورد اینکه آیا این بازیکنان جزو نفرات اصلی بودند،  افزود: من نمی‌توانم در این باره نظر بدهم، به هر حال آنها 2-3 سال در کنار تیم بودند و در اردوها شرکت کردند متأسفانه در آستانه مسابقات آنها کنار گذاشته شدند، این هم یکی از معضلات است. من نمی‌توانم در این باره نظر بدهم عزیزان باید پاسخگو باشند، بهتر بود چند ماه جلوتر این اتفاق رخ می‌داد.

بازیکن سابق تیم ملی در مورد انتقادهایی که این روزها نسبت به اسامی دعوت شدگان به تیم ملی صورت می‌گیرد، اظهار داشت: من خودم یکی از منتقدین بودم که چرا در روزهای فیفا بازی نداریم و این روزها را از دست می‌دهیم. سرمربی حق دارد که به این مسائل معترض باشد، هر مربی‌‌ای دوست دارد تیمش به نحو احسن آماده شود، تیم ملی فوتبال هم خود را برای جام جهانی آماده می‌کند که باید بهترین شرایط برای آنها فراهم باشد. قرار نیست ما در جام جهانی زنگ تفریح باشیم، تیم ملی فوتبال ایران چهارمین حضور خود را در مسابقات دارد و دوست دارد عملکرد بهتری نسبت به گذشته داشته باشد و متفاوت از گذشته باشد، انتقاد همیشه وجود دارد اما این مسائل باید سازنده باشد. کی‌روش هم اولین و آخرین سرمربی ایران نخواهد بود باید انتقادهایی انجام دهیم که راهکار داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه همه بازیکنانی که در تیم ملی قرار می‌گیرند ایرانی هستند، افزود: ایرادی ندارد اگر از بازیکنان شاغل در لیگ‌های دیگر استفاده می‌کنیم، همه ما ایرانی هستیم و هر کسی که می‌تواند به تیم ملی کمک کند خوب است که در تیم حضور داشته باشد اما باید به موضوعی توجه داشته باشیم که کسی به آن اشاره نمی‌کند اینکه فارسی بلد نیستند مهم نیست باید توجه کنیم که فوتبال ما دچار چه مشکلی شده که سرمربی تیم ملی بازیکنان از خارج دعوت می‌کند این موضوع نشان می‌دهد که ما عدم سازندگی داشته‌ایم و به تیم‌های پایه توجه نداشته‌ایم. ما باید به این مسئله توجه کنیم، چرا پدیده‌های قبلی در تیم وجود ندارد، هیچ کس به این مسائل نمی‌پردازد، این موضوع پیامدهای بدی برای ما دارد.

مهدوی کیا در مورد حضور بیت‌آشور در تیم ملی و هم‌پستی او تصریح کرد: متأسفانه ما فوتبال او را ندیده‌ایم و نمی‌دانیم چگونه بازی می‌کند اما قطعا فوتبال قابل قبولی انجام می‌دهد که سرمربی او را دعوت کرده است، او هم به من لطف داشته که به واسطه بازی ما در ایران و اروپا نسبت به من آشنایی داشته و مسائلی را مطرح کرده است، همه آرزوی من این است که بازیکنانی مثل داوری و قوچان‌نژاد، داژگه و سایر افراد بتوانند عملکرد خوبی داشته باشند، قوچان‌نژاد توانست دو گل مهم مقابل کره جنوبی و قطر را به ثمر برساند.

وی در مورد اینکه آیا عدم آشنایی بیت‌آشور به زبان فارسی مشکلی را به وجود نخواهد آورد، گفت: فوتبال یک زبان دارد حتی آنهایی که زبان هم‌تیمی‌ها را بلد نیستند می‌توانند به خوبی در کنار آنها بازی کنند، خود من سال اولی که در آلمان بازی می‌کردم هیچ چیز در این زمینه نمی‌دانستم اما بازی خوبی توانستم انجام دهم، امیدوارم هر چه زودتر بازیکنان زبان فارسی را فرا گیرند، بازیکنی که اسم ایرانی را یدک می‌کشد زبان فارسی را بلد باشد، خوب حرف بزند، من یاد فریدون زندی افتادم که زمانی که به تیم آمد و اولین حضورش بود به سختی با بازیکنان صحبت می‌کرد اما کم کم بازیکنان کمک کردند و او توانست شرایط خوبی به دست آورد.

مهدوی کیا در مورد اینکه در مسابقات جام جهانی از سوی AFC مسئولیت دارد، گفت: من سفیر فوتبال پایه هستم، امیدوارم که تیم ملی تا فینال راه یابد و این توانایی را دارد اما من تا پایان رقابت‌ها در آنجا خواهم بود و همه بازی‌ها را از نزدیک مشاهده می‌کنم، امروز هم با مسئولان تماسی خواهم داشت تا درباره شرایط صحبت کنیم.

مهدوی‌کیا در مورد اینکه خودش در سن و سال این نوجوانان راهی تیم ملی شده بود، گفت: در سفر آلمان من هم یاد خودم افتادم که در همین سن 16 سالگی در تورنمنت آلمان حضور پیدا کرده بودم و تجربه خیلی خوبی بود. من دوست دارم در کنارشان باشم مخصوصا اینکه شخصی بالای سر آنها است که از نظر فنی و اخلاقی بهترین شرایط را دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها