کد خبر: ۱۷۳۸۶۹
زمان انتشار: ۱۱:۳۸     ۲۲ مهر ۱۳۹۲
مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: «بالاخره يک روز هم ما سمت پرسپوليس غش مي‌کنيم.»

598؛ علي فتح الله زاده در کل‌ مدير خوش‌مصاحبه‌اي است و شايد يکي از دلايل محبوبيت او همين مسئله باشد. حاجي که حداقل هفته‌اي يک‌بار شايعه برکناري يا جدايي‌اش از استقلال به گوش مي‌رسد در مصاحبه‌اي پاسخگوي سوالات بود.

 

* در مصاحبه‌اي از علي پروين به شدت حمايت کرده بوديد، چرا؟

- چرا حمايت نکنم؟‌ دستش هم درد نکند که از نماينده ايران در آسيا حمايت کرد. علي آقا مي‌توانست سکوت کند و چيزي نگويد اما او هم خودش حمايت کرد و هم از پرسپوليسي‌ها خواست در بازي برگشت استقلال و اف‌سي سئول راهي ورزشگاه شوند. پروين، اسطوره و عصاره اين فوتبال است و همه استقلالي‌ها دوستش دارند؛ همان‌طور که پرسپوليسي‌ها مرحوم حجازي را دوست داشتند. حساب اين 2 نفر از بقيه جدا بوده و هست.

 

* بعضي‌ها گفته بودند او سمت استقلال غش کرده؟!

- اين هم‌ از مرام علي آقاست. ما هم اگر پرسپوليس در آسيا بازي داشته باشد به خاطر پروين هم که شده غش مي‌کنيم سمت پرسپوليس.

 

* برايشان دعا هم مي‌کنيد؟

- چطور؟

 

* چون سردار رويانيان گفته بود براي استقلال دعا نمي‌کنم.

- نه، ما دعا هم مي‌کنيم چون اگر پرسپوليس به آسيا برود نماينده ايران است.

 

* حالا مي‌رود؟

- امسال هم که نيستند ولي انصافا ما دوست داريم باشند؛ چون هم رقابت بيشتر مي‌شود، هم جذابيت مسابقات بالا مي‌رود و هم بار ديگر تيم‌هاي ايراني رکورد تماشاگر را مي‌شکنند. من فکر مي‌کنم مسئولان‌‌ AFC هم به اين‌ دليل دوست دارند پرسپوليس و استقلال هر سال در آسيا حضور داشته باشند.

 

* چندي قبل قلعه‌نويي هم از سردار رويانيان تعريف و تمجيد کرده بود.

- بله، چه اشکالي دارد؟ خب حتما در موردي از کار مديرعامل پرسپوليس تعريف کرده که طبيعي هم هست. اين چيزها که ايرادي ندارد. بارها شده‌ پيشکسوتان ما از پرسپوليسي‌ها تعريف و تمجيد کرده‌اند و هيچ مشکلي هم پيش نيامده. البته بنده با شناختي که از سردار دارم بعيد مي‌دانم بابت حمايت از استقلال از آقاي پروين دلخور شده باشد.

 

* به‌هر حال گفته شده بود که پروين به سمت استقلال غش کرده!

- گفتم، بالاخره يک روز هم ما به سمت پرسپوليسي‌ها غش مي‌کنيم.

 

* درمورد اختلاف دايي و مايلي‌کهن چه نظري داريد؟

- علي دايي به‌نظر من جزو مربيان با دانش و با‌کلاس ايران است که اگر ذهنش معطوف به مسائل فني شود خيلي خوب است و نتيجه هم مي‌گيرد. البته او در يکي، دو ماه اخير ناخواسته وارد حاشيه شده و با اين وضعيت من کمي نگران هستم. فکر مي‌کنم دوستان بايد به دايي کمک کنند تا به شرايط عادي‌اش برگردد چون به‌ هر حال سطح توقعات از پرسپوليس و استقلال بالاست و اين حواشي به دايي لطمه مي‌زند. من اصلا کاري ندارم که حق با چه کسي است و اميدوارم مشکلات و اختلافات حل شود ولي علي دايي واقعا حيف است و همه بايد کمکش کنند. خود ما يک مدت به جاي مسائل فني رفتيم تو فاز لباس، توپ و... که لطمه خورديم. حالا هم پرسپوليس در حال لطمه خوردن است.

 

* درباره ملاقاتتان با سفيران اروپایی توضيح بدهيد، دنبال تبليغ و اين‌طور مسائل رسانه‌اي که نيستيد؟

- نه، اصلا. ديگر از سن و‌ سال ما گذشته. من اعتقادي به اين‌که از طريق ايتاليايي‌ها مدرسه فوتبال بزنيم هم‌ ندارم. اصلا ما احتياجي به نام‌هاي بزرگ نداريم چون خودمان استقلال هستيم. يک دوره روي پايه‌هاي استقلال کار کرديم و از آن‌جا امثال طالب‌لو، صادقي، قرباني، آندو، جباري و... بيرون آمدند و به تيم ملي رسيدند.

 

* پس جريان ملاقاتتان با سفير ايتاليا چه بود؟

- من احتمالا با سفراي چند کشور ديگر اروپايي هم ملاقات‌هايي خواهم داشت. مي‌خواهم از اين طريق پيشکسوتان استقلال را براي مربي‌گري به اروپا بفرستم يا در‌ کنارش اساتيد خوب اروپايي را به ايران بياورم. ما تمايل داريم با ايتاليايي‌ها مراوده داشته باشيم و البته اين‌ها هنوز يک مقدمه است. در آينده شايد مسابقاتي را هم با تيم‌هاي ايتاليايي‌ انجام دهيم که مسلما به سود استقلال و فوتبال ايران خواهد بود.

 

* شما نگران ماجراي داوري و فساد در فوتبال نيستيد؟

- نه، از اين وصله‌ها به استقلال نمي‌چسبد. نه کسي جرات دارد به ما پيشنهاد رشوه بدهد و نه خودمان اين کاره‌ايم. کسي هم به ما مراجعه نکرده. خودم حواسم هست و اجازه نمي‌دهم زيردستانم دست از پا خطا کنند. البته بنده اعتقاد دارم ما داريم اين ماجراي داوري را به سمت جنجال مي‌بريم.

 

* يعني چي؟

- يعني داريم موضوع را خراب مي‌کنيم و به جاي برخورد قاطع، مدام در رسانه‌ها جنجال‌سازي مي‌کنيم. من مي‌گويم اگر 2 داور خطا کرده‌اند با اشد مجازات با آن‌ها برخورد شود ولي آبروي جامعه داوري را نبريم. الان شما توجه کنيد که 3 هزار ميليارد چند تا صفر داره ولي در کل فوتبال ما 400 ميليارد تومان پول هست.

 

* ولي اين دليل نمي‌شود که حق، ناحق شود.

- بله، قبول دارم. من هم همين را مي‌گويم. تاکيد مي‌کنم بايد با خطاکاران به شدت برخورد شود و هيچ ارفاقي هم صورت نگيرد اما اين برخورد بايد به‌صورت مخفيانه و البته قانوني باشد، نه در صفحات روزنامه‌ها و سايت‌ها.

 

* پول آندو را داديد؟

- يک بخش از آن را داديم.

 

* پول کادر فني چطور؟

- قسمتي از پول آن‌ها مانده، البته ما در مقايسه با پرسپوليس و ساير تيم‌ها کم پول نداده‌ايم. مشکلات مالي هست ولي نه آن‌طور که بازتاب داده مي‌شود.

 

* يعني مي‌توانيد در نيم‌فصل هم بازيکن بگيريد؟

- بله، نفراتي را که امير خان بخواهد مي‌گيريم و مشکل خاصي هم نداريم. ما يک مدافع، يک هافبک و شايد يک مهاجم بگيريم تا تيم‌مان را براي نيم‌فصل دوم و البته براي ليگ قهرمانان آسيا آماده کنيم.

 

* بازي بعدي شما با نفت‌تهران است و اگر نبريد از مدعيان فاصله مي‌گيريد. به ‌هر حال شما 3 باخت بد در ليگ داشتيد.

- با اين بازيکنان و با اين همه هزينه ديگر شکست و ناکامي در ليگ قابل قبول نيست. من خيلي محکم و جدي از آقاي پورحيدري خواستم به بازيکنان نمره فني بدهد و آن‌ها را آناليز کند. خود اميرخان هم همه‌چيز را به‌طور دقيق در کنترل دارد. براي تيمي که در آسيا، الهلال را مي‌برد، بردن رقباي داخلي نبايد سخت باشد. ما ديگر گذشت نداريم و البته بچه‌ها هم خيلي انگيزه دارند و مي‌دانند که الان فولاد فاصله‌اش را زياد کرده و همه ما مسئوليت سنگيني داريم. از طرفي به کمتر از قهرماني هم راضي نيستيم و مي‌خواهيم عنوان فصل گذشته را تکرار کنيم.

 

* خود شما چقدر به قهرماني در آسيا فکر مي‌کنيد، امسال که نتوانستيد.

- البته امسال هم در ‌مجموع موفق بوديم اما به ‌هر شکل من به سني رسيده‌ام که ديگر جوان نيستم و شايد امسال آخرين فرصت باشد که بتوانم قهرماني آسيا را با اين تيم خوب تقديم هواداران کنم. در اين راه اگر لازم باشد در نقل‌وانتقالات دوباره چند ستاره مي‌خريم. من پارسال هم با دست خالي تيم بستم و همه گفتند استقلال قهرمان نقل‌و‌‌انتقالات شد. اين مسئله را من با استناد به‌ نظرسنجي‌هاي مختلف مي‌گويم.

 

* فکر مي‌کنيد پرسپوليس در ليگ چندم شود؟

- فکر کنم اگر باز هم دچار حاشيه نشوند امسال يکي از 2 جام را بگيرند؛ يعني مثلا ليگ را ما بگيريم و جام‌حذفي را آن‌ها.

 

* تقسيم کرده‌ايد؟

- به‌هر صورت آن‌ها هم از دوستان ما هستند و گاهي دلمان برايشان مي‌سوزد. (باخنده)

روزنامه خراسان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها