کد خبر: ۱۷۳۷۹۱
زمان انتشار: ۰۸:۴۲     ۲۲ مهر ۱۳۹۲
بلاک شدن کاربران معترض به جای عذرخواهی/
بسیاری از کابران ایرانی اعتقاد دارند این شبکه باید از حرکت اشتباه خود که در راستای افکار پلید صهیونیستی است عذرخواهی کند.
به گزارش 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران، در حالی که چند روزی از اقدام بی بی سی فارسی در جعلی خواندن کشور ایران می گذرد ، هر ساعت به تعداد افراد معترض به این اقدام شبکه وابسته به خاندان سلطنتی انگلیس اضافه شده و افراد عضو در کمپین های ضد بی بی سی در حال افزایش است.

بی بی سی فارسی که شانزدهم مهرماه در برنامه ای ، عطاالله مهاجرانی را به برنامه خود دعوت کرده بود، از زبان نادر سلطان پور مجری خود بار دیگر ماهیت اصلی خود را نشان داد و این مجری با ذکر این ادعای مضحک که ایران کشوری جعلی است، موجب بروز موجی از خشم و نفرت نسبت به این شبکه تلویزیونی شد.

پس از این اتفاق جهت دار و هماهنگ شده که پس از مصاحبه بی بی سی فارسی با نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی انجام شد، اینترنت و به خصوص شبکه های اجتماعی مملو از انتقادات به بی بی سی شد. کاربران ایرانی اینترنت با هر گرایش سیاسی ، مذهبی و هر سنی نسبت به این اقدام بی بی سی معترض شده و کمپین های مختلفی را برای محکومیت این اقدام بی بی سی به راه انداختند و خواستار عذرخواهی رسمی و سریع مسئولان و مجری بی بی سی فارسی شدند.

این در حالی است که بسیاری از این معترضین به گفته خودشان از بینندگان این شبکه بوده ولی پس از این اتفاق بیش از پیش به نیت واقعی بی بی سی فارسی پی برده و دیگر ژست بی طرفی این شبکه را قبول نداشتند.

مجریان بی بی سی چند روز بعد از این افتضاح خود، در برنامه دیدبان در پی ماست مالی اقدام ضد ایرانی خود برآمدند و بینندگان را به توهم و تصور اشتباه متهم کردند. دست اندرکاران بی بی سی که همیشه خود را حرفه ای و بی طرف می دانند حتی به خود زحمت ندادند یک عذرخواهی از مردم ایران و بینندگان خود داشته باشند و همین کارآنها موجب خشم بیشتر کاربران و کمپین های ضد بی بی سی شد.

در صفحه رسمی بی بی سی فارسی در فیسبوک نیز تعداد زیادی کامنت و نظر کاربران در خصوص اقدام ضد ایرانی این شبکه وابسته به انگلیس به چشم می خورد که البته برخی از این نظرات نیز توسط بی بی سی پاک شده است.

در حالی که روز به روز به تعداد این نظرات اضافه می شود، بینندگان بی بی سی نیز به شدت در حال ریزش هستند و همین امر موجب مستاصل شدن مسئولان این شبکه شده است. مدیران این شبکه هم که در برنامه دیدبان حاضر به عذرخواهی از ملت ایران نشدند و سعی در القای این مطلب داشتند که اظهار نظر مجری این برنامه سهوی بوده و اشتباه خاصی نبوده، حال نه راه پس دارند و نه را پیش. آنها از طرفی با موج زیادی از معترضین و منتقدین از ایرانیان کشورهای مختلف جهان رو به رو هستند و از سوی دیگر چون در برنامه دیدبان هفته گذشته اقدام به عذرخواهی نکرده اند، مجبور شدن به این کار را شکستی بزرگ برای خود می دانند.

کاربران متفق القول به این نکته اذعان کرده اند که به هویت واقعی بی بی سی پی برده و متوجه شده اند نیت گردانندگان بی بی سی چیست و آنها در خدمت چه کسانی هستند.

افرادی که در این کمپین ها شرکت می کنند همه آن هایی هستند که از شبکه بی بی سی و دروغ هایش خسته شده اند و دیگر نمی توانند بیش از این دروغ پردازی های این شبکه را تحمل کنند. این ایرانی ها تا به حال صدها هزار کامنت در شبکه های اجتماعی منتشر کرده اند و تصاویر مختلفی را آماده کرده اند که در ادامه بخشی از این کامنت ها و تصاویر را می بینید.

در یکی از اقدامات جالب مسئولین صفحه "آذربایجان، جز لاینفک ایران" تصویری را منتشر کرده اند که در آن از ایرانی ها تقاضا دارند صفحه قیسبوک این شبکه را آنلایک کنند.


در زیر این عکس کامنت های جالبی نیز دیده می شود



تصاویر مختلف نیز به خاطر  این اهانت بزرگ شبکه بی بی سی ساخته شده است هر کدام آن ها تنها خشم فراوان ایرانیان را نشان می دهد.









از میان صدها هزار کامنتی که ایرانی ها برای این شبکه گذاشته اند و حتی کامنت هایی که در کمپین های مختلف ضد بی بی سی قرار داده شده است به کامنت های زیر اشاره داریم و می توانید در ادامه این کامنت ها را مطالعه کنید.

علی: واقعا از چشم همه افتاد ین و ضد ایرانی بودنتون برا همه مسجل شده.درسته که کار حرفه ای میکنید ولی کمی غیرت هم خوب چیزیه از خبرنگاران الجزیره عربی یاد بگبرید وقتی دیدن خبرهای کذبی راجع به سوریه منتشر میشه به نشانه اعتراض این شبکه رو تحریم کردن.

مژده : چرا عذر نخواستند؟

علیزاده: من خیلی از شبکه شما خوشم میومد وحس میکردم یک شبکه بیطرف هستین ولی واقعا متاسف شدم با این همه ادعای حرفه ایی بودن توسط آقای صادق صبا که الا ن تو برنامه دیده بان صحبت میکرد هیچ کدومتون حاضر نشدین برای اشتباه به این بزرگی یه عذرخواهی کنین نه آقای صبا نه آقای سلطانپور واقعا اینقد مغرورین؟ خوب اشتباه کردین عذرخواهی کنین این رفتار هیچ توجیهی نداره.

عسل: اظهار تاسف هیچ ارزشی نداره ، اشتباهتون رو بپذیرید و رسما عذر خواهی کنید.

ساسان: الان هر چی‌ کامنت بدیم، پاک می‌کنن دوباره. امان از بی‌ سوادی و سانسور. ایهود سلطانپور، عزیزم هم نزن بیشتر، میگن آب قطعه.

مهتاب: زحمت کشیدن اقای صبا چه ذوقی می کرد نتانیاههو بهش جواب مثبت داده .چه افتخاری نصیبش شده بود نمیدونست چطور از خودش تشکر کنه بابات اوکی پاقای نتانیاهو.اصلا دستتون درد نکنه این افتخارو نصیب ماهم کردین.واقعا نتانیاهو چه لطفی کردن به مردم ایران!!آخه خجالت بکش اقای صبا.

علی: اینا یک سری مامور شبکه اطلاعاتی انگلیس هستن که سیاست خارجی انگلیس رو پیش میبرن و کم کم توهین و مسخره کردن ایران و ایرانی رو میخوان جا بندازن ولی دیگه کور خوندین.




فریبا: بی بی سی شبکه بی طرف نیست.

ایمان: اینجا ایران است سرزمین شیران اگر عقابی بخواهد بر اسمان ان پرواز کند باید بالهایش را باج دهد.عذر خواهی کنید

ماهان: قای صبا مصاحبه شما با نتانیاهو از حافظه تاریخی مردم ایران پاک نخواهد شد .بهتر بود که برا پاسخگوئی به اعتراضات به حق مردم ایران در این برنامه حضور نمی یافتید . این مصاحبه شما ثابت کرد که شما برای حفظ جایگاه خود در نزد مسئولین ارشد دست به توجیحات غیر منطقی و غیر اصولی بزنید و هر جا درماندید به جای عذر خواهی مستقیم از واژه متاسفم استفاده کنید . یعنی اینقدر گفتن عذر می خواهیم سخت بود که حاضر شدید چند مرتبه متاسفم بگید ولی عذر می خواهم نگوئید کاش خود را دموکرات و تکنوکرات نمی دونستید .

این گوشه کوچکی از اعتراضات کاربران در کمپین های مختلف و شبکه های اجتماعی بود که هر ساعت نیز به تعداد آنها افزوده می شود.


این کمپین ها و اعتراضات حتی در شبکه های اجتماعی داخلی نیز در این چند روز خودنمایی می کرد.








حال باید منتظر ماند و دید بی بی سی با این آبرو رو ریزی تاریخی در روزهای آینده چه خواهد کرد البته این شبکه به جای اینکه به درخواست کاربران خود برای عذرخواهی تن دهد بهتر دید تا معترضین را به قولی بلاک کند.


سند دروغین بودن ادعای آزادی طلبی شبکه بی بی سی

در میان صفحه های کاربرانی که برای این شبکه بهایی کامنت گذاشته اند با نکته ای بسیار جالب روبرو شدیم که گفتن آن خالی از لطف نیست. شبکه ضد ایرانی بی بی سی در یک اقدام جالب و در حالی که ادعای آزادی طلبی می کند کاربرانی را که به اقدامات این شبکه اعتراض می کنند بلاک می کند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها