کد خبر: ۱۷۳۷۲۲
زمان انتشار: ۲۳:۰۸     ۲۱ مهر ۱۳۹۲
شرکت خودروسازی فورد در بلژیک آخرین دستاوردهایش را در رانندگی خودکار به نمایش گذاشته است.

جام کشکول؛

شرکت خودروسازی فورد در بلژیک آخرین دستاوردهایش را در رانندگی خودکار به نمایش گذاشته است. این فناوری «پرهیز از مانع» نام دارد. این سیستم پس از تشخیص مانع، مثلا فرد پیاده یا خودروی ساکن به راننده هشدار می دهد و چنانچه راننده نتواند به موقع ترمز کند یا مسیر خودرو را تغییر دهد؛ سیستم خودکار، کنترل خودرو را برای پرهیز از برخورد به مانع در دست می گیرد.

علاوه بر این اگر خودرو متوجه شود که وضعیت خطرناکی پیش روست با استفاده از فناوری وای-فای با خودروهای دیگر مجهز به این فناوری ارتباط برقرار می کند و آنها را از این وضعیت آگاه می کند. دیگر وضعیت هایی که گفته می شود این فناوری برای مقابله با آنها طراحی شده است یکی وجود خودرویی است که در سمت غلط جاده رانده می شود و همینطور وجود خودروی پارک شده سر پیچ که برای راننده دید ندارد.

بارب ساماردزیچ، معاون بخش توسعه محصول شاخه فورد در اروپا می گوید: «با پیشرفت فناوری و امکان برقرارکردن ارتباط بین خودروها و زیرساختار موجود برای ترافیک هرچه بیشتر شاهد ویژگی هایی خواهیم بود که سفر با خودرو را برای مشتریانمان، ایمن تر و لذت بخش تر خواهد کرد.»

فناوری جدید دیگر شرکت فورد برای رانندگانی است که همیشه با پارک خودرو در فضاهای کوچک مشکل دارند. نام این فناوری «کمک رسان کامل پارکینگ» است و در حال حاضر پیش نمونه آن ساخته شده است.

این سیستم با به کارگیری حسگرهای فراصوتی وجود فضای کافی برای پارک را تشخیص می دهد و فرمان خودرو و گزینش دنده های جلو و عقب را در اختیار می گیرد. راننده باید خودرو را در حالت خلاص بگذارد و از درون اتوموبیل یا از بیرون آن، با کنترل راه دور و با فشار دگمه، این فناوری را فعال کند. خودرو به شکل خودکار در فضای مناسب برای پارکینگ پارک خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها