کد خبر: ۱۷۳۶۹۹
زمان انتشار: ۲۲:۲۶     ۲۱ مهر ۱۳۹۲
سرمربي تيم ملي فوتبال نوجوانان در توضيح کنار گذاشتن شش بازيکن از ليست تيم ملي در آستانه جام جهاني، گفت: با قانون جديد فيفا مجبور شديم اين شش بازيکن را کنار بگذاريم، اما تيم ملي ان‌شاءالله بدون آنها هم مي‌تواند در جام جهاني امارات عملکرد خوبي داشته باشد.
علي دوستي مهر در توضيح موضوع کنار گذاشتن اجباري شش بازيکن تيم ملي فوتبال نوجوانان در آستانه جام جهاني امارات،‌ اظهار کرد: اين بازيکنان کساني بودند که در 11 سالگي در تيم‌هاي ملي عضويت داشتند و تاکنون تجربيات زيادي در تيم‌هاي ملي کسب کرده‌اند. طبق برنامه‌ها آنها مي‌توانستند در تيم نوجوانان حضور داشته باشند و براي جام جهاني هم بازي کنند، اما مشکل از جايي شروع شد که حدود 10 روز قبل از اين که به اردوي آلمان برويم نامه‌اي از سوي فيفا به کميته‌ پزشکي فدراسيون آمد که حد ژنتيکي بازيکنان نوجوان مجاز براي حضور در جام جهاني را مقداري تغيير داده بود!

به گزارش ايسنا ، وي افزود: با اين معيار جديد شايد اين تعداد از بازيکنان ما پنج درصد فراتر از آن معيار قرار بگيرند و البته زماني هم مشخص مي‌شود که از آنها آزمايش‌هاي MRI و ايکس ري گرفته شود. بنابراين ما ترجيح داديم ريسک نکنيم و اين بازيکنان را به جام جهاني نبريم، چون اگر در آنجا بر حسب احتمال و به صورت تصادفي از بازيکنان‌مان چنين آزمايشاتي گرفته شود، شايد همين چند درصد افزايش باعث خطاي تيمي و خداي نکرده کنار گذاشتن تيم ملي ايران از جام جهاني شود.

وي در پاسخ به اين سوال که با توجه به مشخص شدن اين موضوع پيش از اردوي آلمان چطور آنها را به اين اردو برديد؟ گفت: تيم ملي از هفته‌ها قبل براي دريافت ويزاي شينگن اقدام کرده بود و ما در زمان کوتاه نمي‌توانستيم بازيکناني را جايگزين اين نفرات کنيم، ضمن اين که اين شش بازيکن زحمات زيادي براي تيم نوجوانان در مسابقات قهرماني آسيا و ساير بازي‌هاي گذشته کشيده بودند بنابراين تصميم گرفتيم با بردن آنها به اردوي آلمان هم به نوعي از زحمات‌شان قدرداني کرده باشيم و هم تيم ملي را بدون شش بازيکن به چنين اردويي نبريم. البته از همان زمان تاکنون به فکر بازيکنان جايگزين که قبلا در اردو حضور داشتند و با ما تمرين مي‌کردند هم بوديم. ان‌شاءالله هم بدون آنها هم تيم ملي بتواند در جام جهاني عملکرد خوبي داشته باشد و با عنايت خداوند بتوانيم موفق باشيم.

دوستي مهر در پاسخ به اين سوال که تکليف آينده اين شش بازيکن چه مي‌شود نيز به ايسنا، گفت: من نگذاشتم اين بازيکنان پرپر شوند. بلافاصله بعد از اردوي آلمان آنها را به تيم ملي جوانان منتقل کردم و آنها در اين رده سني به فعاليت‌شان ادامه مي‌دهند.

مدير فني تيم ملي جوانان درباره پيروزي اين تيم مقابل عربستان و صعودش به مرحله نهايي بازي‌هاي قهرماني آسيا نيز، تصريح کرد: خدا کمک کرد و توانستيم موفق شويم. شما مي‌دانيد که حدود دو ماه و نيم است که تيم جوانان شکل گرفته و به لطف خدا توانست بازي‌هاي خوبي را در مقدماتي قهرماني آسيا انجام دهد. عربستان تيم گردن کلفتي بود. جوانان ما به خوبي توانستند اين تيم را شکست دهند و به مرحله نيمه نهايي راه پيدا کنند. من آينده روشني براي اين تيم متصور هستم و اميدوارم که در مرحله نيمه نهايي هم عملکرد قابل قبولي داشته و به جام جهاني جوانان صعود کنيم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها