کد خبر: ۱۷۳۶۲
زمان انتشار: ۱۳:۱۶     ۲۰ مرداد ۱۳۹۰
شب گذشته حادثه دلخراش تصادف، جان دو نفر از شهروندان تهرانی را گرفت. به گفته شاهدان عینی تاخیر اورژانس موجب شد شانس اندك یكی ار سانحه‌دیدگان برای زنده ماندن از بین برود با این حال مسئولان اورژانس زمان رسیدن آمبولانس به محل حادثه را 10 دقیقه اعلام می‌كنند.

به گزارش مهر، ساعت 23:30 دقیقه شب گذشته (سه شنبه شب) در خیابان شهید رجائی نرسیده به بازاردوم (خیابان اكبر مشهدی) برخورد یك موتور سیكلت با خودرو موجب مرگ راكبان موتورسیكلت شد.

بر اساس این گزارش، راننده خودرویی كه منجر به مرگ این شهروندان شده بود گفت: یك موتورسیكلت كه راكبان آن یك زن و مرد جوان بودند با سرعت از لاین روبرو حركت می كردند كه خودرویی از كنار به این موتور سیكلت ضربه زد و هدایت موتورسیكلت از دست راكب خارج شده و با سرعت به زیر خودروی پراید من كه از لاین مخالف در حال حركت بودم آمد و منجر به مرگ زن و مرد شد.

در محل حادثه جمع زیادی از شهروندان بالای سر جنازه ها ایستاده بودند و ترافیك سنگینی در خیابان شهید رجایی كه از یك سو به راه آهن و از سویی دیگر به شهرری و حرم مطهر متصل می شود ایجاد شده بود.

یكی از شاهدان این حادثه گفت: پس از تصادف هنوز یكی از راكبان موتورسیكلت زنده بود و می توانست صحبت كند برای همین با اورژانس كشور و پلیس 110 تماس گرفتم و ساعت تماسم كه در تلفن همراهم ثبت شده است نشان می دهد این تماس راس ساعت 23:39 دقیقه بوده است اما پس از مدت 20 دقیقه اورژانس تهران از راه رسید و همزمان با اورژانس پلیس هم سر رسید. ماموران اورژانس پس از معاینه سریع به پلیس اعلام كردند زن و مرد فوت كرده اند و دیگر كاری از دستشان بر نمی آید.

با اعلام گزارش اورژانس شاهدان حادثه با فریاد و اعتراض به اورژانس گفتند دلیل مرگ تاخیر شما بوده است زیرا ما شاهد بودیم یكی از آنها هنوز زنده بود.

افسر نیروی انتظامی كه به هیچ عنوان قادر به كنترل حادثه نبود تنها با یادداشت كردن شماره پلاك خودوریی كه این دو راكب از روبرو به زیر چرخهای آن رفته بودند بسنده كرد. این افسر با دستپاچگی با حاضران گفتگو می كرد بی آنكه بداند چه كسی شاهد اصلی حادثه بوده در حالی كه هر شخص داستان متفاوتی از حادثه تعریف می كرد.

خون ریخته شده بر كف خیابان، تجمع شهروندان، كنجكاوی خودروهای عبوری و عدم تخصص در كنترل بحران موجب شده بود تا فضای پر اضطرابی حتی تا نیمه های شب در این خیابان حكم فرما شود. شهروندانی كه پس از انتقال اجساد هنوز هم در صحنه حادثه حضور داشتند باورشان نمی شد كه اینچنین دو جسد مدت طولانی بر روی زمین باقی بماند. این درحالی كه مسئولان اورژانس كشور اعلام كرده اند مدت زمان حضور اورژانس در حوادث كمتر از هشت دقیقه است.

رئیس اورژانس تهران: به موقع رسیدیم

اما بر خلاف گفته های شاهدان عینی  دكتر رضا دهقانپور رئیس اورژانس تهران با استناد به  گزارش آمبولانس اعزامی و دستگاههای جی پی اس به مهر گفت: زمان رسیدن آمبولانس به محل حادثه 10 دقیقه بوده است.

وی افزود: یكی از شهروندان ساعت 23 و 39 دقیقه و 47 ثانیه 18 مرداد با اورژانس تماس گرفته و گزارش حادثه را داده است و آمبولانس ساعت 23 و 49 دقیقه و 15 ثانیه به محل حادثه رسیده است.

وی با تاكید بر ثبت و ضبط تمامی مكالمات با اورژانس تهران، گفت: تمامی مستندات و شواهد موجود است. ضمن اینكه آمبولانسهای اورژانس به سیستم جی پی اس مجزند و حركت آنها در مونیتور مركز مشاهد می شود.

رئیس اورژانس تهران با بیان اینكه میانگین زمان رسیدن آمبولانس به محل حادثه در تهران 11 دقیقه و 30 ثانیه است، افزود: در مواردی نیروهای اورژانس كمتر از این زمان به محل حادثه می رسند و بعضا با توجه به ترافیك و مشكلاتی كه خیابانهای تهران دارند، ممكن است این زمان بیشتر هم شود. همچنین زمان رسیدن آمبولانس به بیمارستان شهدای هفتم تیر را 15 دقیقه بامداد اعلام كرد و گفت: تمامی تماسهای مردمی با اورژانس ضبط و ثبت می شود.

 پلیس: 6 دقیقه ای رسیدیم / مقصر موتور سوار است

همچنین سرهنگ وهاب زاده رئیس اداره تصادفات راهور تهران نیز در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد این حادثه گفت: ساعت  41. 23 دقیقه روز گذشته وقوع یك فقره تصادف میان یك دستگاه موتور سیكلت و یك دستگاه خودروی پراید در خیابان شهید رجایی به مركز پلیس اطلاع داده شد. 6 دقیقه بعد ماموران پلیس راهور در محل حادثه حاضر شدند.

وی افزود: در بررسیهای اولیه مشخص شد یك دستگاه موتورسیكت هوندا به رانندگی پسر جوانی هنگام تردد در مسیر جنوب به شمال خیابان رجائی با یك دستگاه پراید كه در مسیر شمال به جنوب در حركت بود برخورد می كند.

سرهنگ وهاب زاده تصریح كرد: متاسفانه دو راكب موتورسیكلت به علت شدت جراحات در دم جان خود را از دست دادند. براساس اعلام كارشناسان راهور علت این حادثه بی احتیاطی و تجاوز به چپ موتورسیكلت بود.

رئیس اداره تصادفات راهور تهران با رد برخی اظهارنظرها در مورد این حادثه تاكید كرد: تنها مرجع قانونی و رسمی اعلام علت تصادفات پلیس راهور است. اظهار نظرهای افراد غیر مرتبط نیز تاثیری در شناسایی مقصر تصادف ندارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها