کد خبر: ۱۷۳۵۸۲
زمان انتشار: ۱۳:۳۰     ۲۱ مهر ۱۳۹۲
با موافقت دولت، اصلاحات اساسنامه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها برای اجرا ابلاع شد.
به گزارش 598 به نقل از ایسنا، هیات وزیران بنا به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور و به استناد ماده(۱۵) قانون هدفمندکردن یارانه ها-مصوب ۱۳۸۸- اصلاحات اساسنامه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها را تصویب کرد.

 

بر این اساس، در ماده (۲) اساسنامه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها؛ منابع سازمان حاصل از مواد(۷)،(۸) و (۱۱) قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و دیگر قوانین و مقررات خواهد بود که با اصلاحات صورت گرفته، عبارت " و۱۱" حذف می شود.

 

همچنین طبق ماده(۱۱) دولت مجاز است تا بیست درصد ( ۲۰ %) خالص وجوه حاصل از اجراء این قانون را به منظور جبران آثار آن بر اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای هزینه کند.

مجمع عمومی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها مرکب از معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور(رییس)، وزیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، جهادکشاورزی، نفت و نیرو است.

 

بر اساس اصلاحات ماده(۹)، اعضای هیئت مدیره متشکل از (۵) نفر هستند که به پیشنهاد معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور توسط مجمع عمومی انتخاب می شوند. رییس هیات مدیره و مدیرعامل از بین اعضای هیات مدیره به پیشنهاد معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور و تصویب مجمع عمومی انتخاب می شوند. احکام اعضای هیات مدیره و مدیرعامل توسط معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور صادر می شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها