کد خبر: ۱۷۳۵۰۳
زمان انتشار: ۱۱:۰۸     ۲۱ مهر ۱۳۹۲
به گفته جواهر فروشان مشکلات اقتصادی به وجود آمده به واسطه نا آرامی کشورهای عربی در تجارت طلا و جواهر شهر مقدس مکه تاثیر گذار بوده و باعث کاهش آن به بیش از نصف این میزان،نسبت به همین دوره زمانی در سال گذشته شده است.

به گزارش598 به نقل از رویترز، فروش طلای عربستان به واسطه نا آرامی‌های کشورهای عربی تا 50 درصد کاهش یافته است.

به گفته جواهر فروشان مشکلات اقتصادی به وجود آمده به واسطه نا آرامی‌های کشورهای عربی در تجارت طلا و جواهر شهر مقدس مکه تاثیر گذار بوده و باعث کاهش آن به بیش از نصف این میزان نسبت به همین دوره زمانی در سال گذشته شده است.

به گفته ساکنان محلی بیش از دو میلیون حاجی خارجی خانه خدا معمولا در چند روز اول قبل شروع مناسک حج به دنبال خرید هدایا و سوغاتی برای هدیه بردن هستند.

محمد آل حیمس مدیر جواهر فروشی ام اس در مکه در این باره گفت: فروش طلا و جواهر واقعا دچار خسارت شده است و بازار این صنف تا 50 درصد نسبت به موسم حج پارسال افت کرده است.

به گفته وی 40 درصد از فروش طلای وی توسط حجاج مصری خریداری می‌شد که بسیاری از آنها مشتریان دائم او بودند، اما به خاطر نا آرامی‌های به وجود آمده در کشورهای عربی آنها پول اضافه برای خرید طلا ندارند.

این شرایط باعث تغییر قیمت طلا شده است به طوری که قیمت هر گرم طلا در جواهرفروشی‌های مکه در سال جاری حدود 160 ریال سعودی (43.8 دلار) است که در مقاسه با سال گذشته که 200 ریال سعودی بود کاهش زیادی را نشان می‌دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها