کد خبر: ۱۷۳۰۴۲
زمان انتشار: ۱۷:۵۹     ۱۹ مهر ۱۳۹۲
عضو کمیسیون اقتصادی تصریح کرد: متاسفانه عده ای در داخل به کشور آمریکا و غربی ها بسیار خوشبین هستند در حالی که شاهد هستیم؛ غرب و آمریکا در افغانستان و عراق با شعار نجات آمدند اما هدیه ای جز بدبختی و بیچارگی برای این مردم به ارمغان نیاوردند، این است نتیجه کشوری که به خود تکیه نکند و دچار وابستگی به غرب شود.

به گزارش 598 به نقل از سرویس سیاسی بی باک، برخی افراد و رسانه های خاص در چند هفته گذشته به منظور موجه جلوه دادن رابطه با آمریکا، باز شدن همه گره های اقتصادی را در مذاکره با آمریکا و لغو تحریم ها دانستند و به این طریق و با سوء استفاده  از  مشکلات اقتصادی که در این چند ماه گریبان جامعه و مردم را گرفته است قصد زمینه سازی برای مذاکره و رابطه گسترده با آمریکا را در سر می پروراندند.

حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با بی باک اظهار داشت: اگر بگوییم که تحریم ها هیچ تاثیری در اقتصاد کشور نداشته است قطعا حرف قابل قبولی نیست، اگر هم مدعی شویم که وضعیت اقتصادی که در کشور به وجود آمده تنها به واسطه تحریم ها به وجود آمده است بازهم دروغ و غیر قابل قبولمی باشد.

وی گفت: تحریم ها آن گونه که برخی ها مدعی می شوند تاثیری در اقتصاد کشور ما ایجاد نکرده است، بنابراین با قاطعیت می توان گفت که تاثیر تحریم ها تا حدود 30% در اقتصاد کشور به صورت مستقیم و غیر مستقیم اثر گذار بوده است و بقیه مشکلاتی که در اقتصاد کشور وجود دارد از خود تحریمی هایی که توسط سودجویان اعمال می شود و سوء مدیریتی که در اواخر دولت دهم و متاسفانه با وجود شروع به کار دولت یازدهم ادامه پیدا کرده است می باشد.

موسوی گفت: دولتمردان باید توجه کنند که وضعیت کنونی در شان مردم ایران نیست و باید هرچه سریعتر بنا بر وعده هایی که دادند یک تصمصم قاطع برای حل مشکلات اقتصادی بگیرند زیرا همه چیز در تحریم ها خلاصه نمی شود.

عضو کمیسیون اقتصادی تصریح کرد: متاسفانه عده ای در داخل به کشور آمریکا و غربی ها بسیار خوشبین هستند در حالی که شاهد هستیم؛ غرب و آمریکا در افغانستان و عراق با شعار نجات آمدند اما هدیه ای جز بدبختی و بیچارگی برای این مردم به ارمغان نیاوردند، این است نتیجه کشوری که به خود تکیه نکند و دچار وابستگی به غرب شود.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی افراد در دولت هستند که فکر می کنند با ارتباط با آمریکا همه مشکلات حل می شود در حالی که آمریکا در 35 سال گذشته در رابطه با کشور ایران انواع و اقسام تحریم ها و تهدیدها و جنایت ها را به کار برده است، جنایت های که توسط منافقین در کشور رخ داد با حمایت آمریکا بوده است. اخبار رسیده از آمریکا نشان می دهد که خود این کشور از نظر اقتصادی به وضعیت فلاکت باری رسیده است، چطور است که برخی ها به این کشور امید بسته اند؟

موسوی در پایان تاکید کرد: باید مردم آگاه باشند که اقتصاد کشور با رابطه با آمریکا تغییر چندانی نخواهد کرد، هم آمریکا و هم کشورهای اروپایی در اثر تحریم ایران به نوعی تحریم شدند و به اذعان خودشان مشکلات فراوانی از این تحریم ها برایشان به وجود آمده است که برای آنها غیر قابل جبران می باشد، وقتی نمی توانند از نفت ایران که جزء بهترین نفت های جهان است استفاده کنند یک آسیب برای اقتصاد این کشورها است، به همین دلیل خوشان هم دنبال این هستند که از تحریم های اعمالی به ایران نجات پیدا کنند، اینجا همان اتفاقی باید بیفتد که رهبری به عنوان نرمش قهرمانانه یاد کردند. بنابراین اگر قرار است ارتباطی هم برقرار شود باید از موضع قدرت باشد نه اینکه غرب و آمریکا خود را  با وجود وضعیت ریاضت اقتصادی و اسفناک خود، کدخدای دنیا بدانند. دولتمردان و مسئولین  باید صعه صدر داشته باشند تا آنها پیش قدم شوند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها