کد خبر: ۱۷۳۰۲
زمان انتشار: ۱۶:۰۵     ۱۹ مرداد ۱۳۹۰
شیخ عبدالله الدباغ مدیر حوزه علمیه بحرین در قم در برنامه راز شبکه 4 سیما گفت: تحولات مصر، تونس و بحرین گامی برای ظهور امام زمان(عج) است.
به گزارش پایگاه 598، الدباغ فعال فرهنگی و سیاسی دورنمای تحولات مصرو تونس و بحرین را این گونه پیش بینی کرد و گفت: در کتاب شیخ طوسی بنابر روایتی آمده است بحرانی در مغرب و در جزیره العرب اتفاق می افتد و اگرعبدالله به هلاکت برسد امام زمان ظهور خواهد کرد.در روایت آمده آخرین حاکم جزیره العرب شخصی به نام عبدالله است.
او به بزرگترین جمعیت سیاسی فعال در بحرین اشاره کرد وگفت: در بحرین حدود 15 جمعیت سیاسی وجود دارد و مردم به 4 جمعیت فعال روی آورده اندکه بزرگترین آن به ریاست شیخ علی سلمان است. مردم بحرین خواستار تغییر حکومت وسرنگون شدن آن و برگزاری انتخابات هستند.
این شیخ بحرینی که محقق و نویسنده کتاب هایی چون حقیقت مصحف امام علی(ع) در بین شیعه و سنی، غیبت و آثار آن در زندگی انسانها است افزود: ملت ها در حال بازگشت به فطرت خود هستند و حرکت مردم بحرین حرکتی مستقل است.
الدباغ تحقیر ملتها و فقر را از جمله عوامل اصلی قیام مردم مصر و بحرین دانست.او هم چنین به شباهت های انقلاب ایران و بحرین اشاره کرد و گفت: مردم بحرین نیز همانند مردم ایران دارای روحیه حسینی هستند و انقلاب در ایران به رهبری امام خمینی (ره) شکل گرفت و در بحرین هم رهبری وجود دارد نمیگویم همچون امام چون باور نمیکنم کسی مانند روح الله بیاید و مردم بحرین نیز همچون ملت ایران به خود تکیه کرده اند.
در برنامه راز پنجشنبه هم چنین با قاسم الهاشمی تحلیل گر مسائل خاورمیانه درلندن و فرانکلین لمب کارشناس مسائل خاورمیانه در بیروت ارتباط تصویری و تلفنی برقرار شد و آنها به اهمیت بحرین برای امریکا اشاره کردند وگفتند امریکا برای اینکه به حضورش در منطقه ادامه دهد تلاش میکند تا وضعیت بحرین را تحت کنترل در بیاورد و از همین رو بحرین برایش نقش کلیدی دارد و حضورپایگاه نظامی امریکا در این کشورنشان دهنده اهمیت آن است.
برنامه راز با اجرای نادرطالبزاده پنجشنبه ها ساعت 21 به روی آنتن شبکه 4 سیما می رود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها