کد خبر: ۱۷۲۹۳۸
زمان انتشار: ۱۹:۳۸     ۱۸ مهر ۱۳۹۲
سفیر ایران در لبنان تاکید کرد که ایران آماده مشارکت در کنفرانس ژنو 2 است به شرطی که این کنفرانس مبتنی بر گفت‌وگوی سوری- سوری باشد.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری النشره، غضنفر رکن آبادی، سفیر ایران در لبنان تاکید کرد: از آغاز بحران در سوریه ما حامی راه حل سیاسی در سوریه بودیم و از هر گونه طرحی که بر پایه راه حل سیاسی در سوریه باشد استقبال می‌کنیم.

رکن آبادی پس از دیدار و گفت‌وگو با سلیم الحص نخست وزیر اسبق لبنان در دفتر خود در منطقه عائشه بکار درباره تحولات سوریه این اظهارات را بیان کرد.

سفیر ایران تاکید کرد: در این دیدار درباره آنچه در نیویورک اتفاق افتاد و همچنین جدیدترین تحولات مربوط به برنامه هسته‌ای ایران و آنچه که در حاشیه نشست‌های نیویورک بین کشورهای عضو گروه 1+5 روی داد و همچنین تماس ایران و آمریکا گفت‌وگو کردیم.

رکن آبادی گفت: درباره نشست ژنو 2 ما آمادگی خود را برای شرکت در این نشست و موافقت با برگزاری آن اعلام کردیم به شرطی که این نشست مبتنی بر گفت‌وگوی سوری- سوری باشد و به برگزاری انتخابات تحت نظارت بین‌المللی منجر شود.

وی افزود: هر گونه نشستی که مبتنی بر گفت‌وگوی سوری- سوری نباشد مختوم به شکست است بنابراین اگر طرف‌های داخل سوریه بر سر برگزاری این نشست به توافق دست یابند برگزاری آن بسیاری از موانع را رفع می‌کند اما اگر این نشست بدون توافق همه نهادهای داخل جامعه سوریه برگزار شود موفقیت آمیز نخواهد بود.

رکن آبادی درباره رابطه ایران و آمریکا گفت: ما در این دیدار درباره نزدیکی ایران به آمریکا سخن نگفتیم بلکه از نزدیکی آمریکا به ایران سخن گفتیم و اعلام کردیم که از اصول خود کوتاه نمی‌آییم و آنچه اتفاق افتاده است نتیجه طبیعی مقاومت ملت ایران طی 34 سال اخیر است.

سفیر ایران گفت: ما معتقدیم نزدیکی آمریکا به ایران پیروزی برای ملت ایران است آنها ناچار شدند که به ایران نزدیک شوند و اگر این نزدیکی به نقاط مثبتی منجر شود ما از آن استقبال می‌کنیم و این روند را ادامه می‌دهیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها